U ime domaćina gradonačelnika su pozdravili ravnatelj OŠ
Škurinje Orlando Baličević i predsjednik
Udruge „Oaza“ Dejan Travica s timom koji u školi provodi program
„Obrazovanje&Integriranje III“ te Siniša Musić, predsjednik Fondacije za romsko
obrazovanje (REF).
Ravnatelj OŠ Škurinje Baličević istaknuo je kako su učenici
romske populacije koji ju pohađaju u potpunosti integrirani u školsku sredinu
te da je zahvaljujući suradnji s Udrugom „Oaza“ koja provodi dopunske
odgojno-obrazovne programe, ali i angažiranjem romskog pomagača čiji rad
financira Grad Rijeka, posljednjih godina znatno unaprjeđena suradnja s romskom zajednicom, a rezultati
boljeg odnosa su vidljivi.
Gradonačelnik Obersnel i pročelnica Sušanj istaknuli su
spremnost Grada da i dalje pomaže rješavanju problema s kojima se susreće
romska zajednica te da aktivno doprinese razvoju odgojno-obrazovnih programa,
aktivnosti i projekata kojima je cilj socijalna integracija romske djece u užu
i širu zajednicu. Osobito se to odnosi na uključivanje što većeg broja romske
djece u dječje vrtiće i obaveznu predškolu. U tome su posljednjih godina u Rijeci, zahvaljujući naporima Odjela
za odgoj i školstvo Grada i Ravnateljstva Dječjih vrtića Rijeka, u suradnji s
„Oazom“, napravljeni značajni iskoraci. Rijeka je zato u 2014. prepoznata kao
model najbolje prakse u RH s iznimno visokim postotkom obuhvata djece
programima predškolskog odgoja. Ipak, obrazovni je jaz i dalje prevelik, pa je
projekt itekako potreban.
Udruga Oaza od 2011. godine uspješno surađuje s OŠ Škurinje
s ciljem rada s manjinskim skupinama na razvoju socijalnih vještina i pomoći u
učenju, a projekt odgojno-obrazovnih programa za romsku djecu koji se provodi i
u ovoj školskoj godini započeo je na inicijativu Grada Rijeke 2013. godine.
Naime, obrazovni jaz između romske i neromske djece, koji nastaje do polaska u
školu zbog nedostatka kvalitetnog predškolskog odgoja i obrazovanja romske
djece od najranije dobi, predstavlja najveću prepreku u njihovu školovanju,
razvoju i rastu, a time i njihovim šansama za ostvarivanje vlastitih
potencijala, buduće socijalne mobilnosti i socijalne integracije.
Glavni ciljevi programa su poboljšanje školskog uspjeha i
socijalnih vještina romskih učenika, uvođenje i uključivanje učenika u
različite aktivnosti iz područja kulture, umjetnosti i sporta, povećanje
samopoštovanja i samopouzdanja učenika i sprječavanje njihovog isključivanja iz
škole i problema u ponašanju, te olakšavanje njihove integracije u uže i šire društveno
okruženje. Osim toga, projekt obuhvaća i
out-reach program u vidu „Škurinjske kave“ s romskim majkama i očevima te
nacionalnu zagovaračku kampanju za provedbu jednakosti romske djece u
predšolskog odgoju i obrazovanju. Nakon početnoga, skromnog, financiranja
projekta u školskoj godini 2013./2014. od strane Ministarstva znanosti,
obrazovanja i sporta, projekt je, zahvaljujući sveobuhvatnosti i relevantnosti
za napredak djece, treću godinu za redom dobitnik granta Fondacije za romsko
obrazovanje (REF). REF je najveća europska neprofitna udruga u tom području,
utemeljena u okviru Desetljeća za romsko uključivanje, 2005.-2015.
U ovoj školskoj godini u projektnim aktivnostima sudjeluje
36 učenika ( 20 djevojčica i 16 dječaka)
ili 88 posto romske djece u škurinjskoj školi. Njih 25 nastavilo je
sudjelovanje u odgojno-obrazovnim programima iz prošlih godina, a 11 je novih
učenika. U projektnim aktivnostima sudjeluje 19 učenika iz viših i 17 djece iz
nižih razreda, prosječna prisutnost je 72 posto, a prosječna ocjena 2.80. Cilj
je na kraju školske godine postići prosječnu ocjenu 3,00.
Podijeli na društvenim mrežama