Povodom Međunarodnog dana dječje knjige i Europske godine glasnog čitanja, Gradska knjižnica Rijeka pridružuje se nacionalnoj kampanji „Čitaj mi!“.

U Europskoj godini
čitanja naglas, hrvatski pedijatri, knjižničari i drugi stručnjaci, u suradnji
s medijima i nakladnicima, zajedničkim snagama pokreću prvu nacionalnu
kampanju za poticanje čitanja u obitelji,
u želji da se kod roditelja, ali
i cjelokupnog društva, razvije svijest o njegovoj važnosti. Službeno pokretanje Kampanje na nacionalnom nivou bit će 2. travnja u
11 h
u Knjižnicama grada Zagreba – Knjižnici i čitaonici Bogdana Ogrizovića
u Zagrebu.

Istog dana, u 11 sati u Rijeci će se prigodnim programom glasnog čitanja
Kampanja pokrenuti u Dječjem odjelu Stribor Gradske knjižnice Rijeka, Trg 128.
brigade HV 6.

Kampanju će predstaviti Alica Kolarić iz Gradske knjižnice Rijeka,
članica Komisije za knjižnične usluge za djecu i mlade Hrvatskog knjižničarskog
društva, a u programu sudjeluju Hana Grubišić, studentica Učiteljskog fakulteta
i članica Studentskog čitateljskog kluba Gradske knjižnice Rijeka te djeca i
odgojiteljice Dječjeg vrtića Rijeka – PPO Delfin. Istog dana otvorenju Kampanje
glasnim čitanjima pridružuju se i podcentri predškolskog odgoja Dječjeg vrtića
Rijeka – vrtići Mirta i Veseljko (13,00).

Kampanju
“Čitaj mi!” pokreću Komisija za knjižnične usluge za djecu i mladež
Hrvatskoga knjižničarskog društva, Hrvatsko pedijatrijsko društvo, Hrvatsko
čitateljsko društvo, Hrvatska udruga istraživača dječje književnosti i UNICEF
Hrvatska, pod pokroviteljstvom Ministarstva socijalne politike i mladih.

Svjetska
istraživanja pokazuju da se djeca kojoj se od najranije
dobi čita i priča brže razvijaju, da pokazuju veće zanimanje za okolinu, da
brže uče, da bolje komuniciraju s drugima te da razvijaju predčitalačke
vještine, što sve izravno utječe na njihov budući školski i
poslovni uspjeh. Hrvatska istraživanja pokazuju da se djeci u obiteljima
nedovoljno čita te da roditelji čitanje nisu prepoznali kao jedan od čimbenika
koji pozitivno utječe na pravilan razvoj djeteta kao osobe i kao budućeg
ljubitelja knjiga. Stoga je potrebno u obiteljima razvijati svijest o važnosti
čitanja od najranije dobi. Kampanja “Čitaj mi!” naglašavat će da s
čitanjem naglas valja započeti od rođenja djeteta kako bi to postalo ugodnim
dijelom svakodnevnog druženja roditelja i djece.

U sklopu
kampanje “Čitaj mi!” bit će pokrenuta internetska stranica www.citajmi.info, posvećena roditeljima i
svima koji su svjesni važnosti čitanja djeci od rođenja. Sadržavat će
informacije o tome zašto je važno djeci čitati naglas, kako im i kada čitati,
što je kvalitetna slikovnica i kako se ona mijenja s djetetovim odrastanjem.
Pojedini će nakladnici u travnju sniziti cijene slikovnica za najmlađu djecu
kako bi roditelji u ovo vrijeme krize mogli kupiti slikovnicu.

Kampanju će
podržati i Prvi program Hrvatskoga radija svojom emisijom “Priča za laku
noć” koja će sadržajem i trajanjem biti prilagođena najmlađoj djeci.