Proračun Grada Rijeke za 2013. godinu iznosi 834,6
milijuna kuna, što predstavlja smanjenje od 2,5% u odnosu na iznos
utvrđen rebalansom Proračuna Grada Rijeke za 2012. godinu, te je na
razini izvornog proračuna za 2012. godinu koji je iznosio 835 milijuna
kuna. Smanjenje je rezultat transakcija vezanih za zamjenu zemljišta sa
Kliničkim bolničkim centrom Rijeka i preoblikovanje HNK Rijeka.
Naime,
rebalansom za 2012. godinu, sukladno Ugovoru o zamjeni nekretnina između
Republike Hrvatske, Grada Rijeke i Kliničkog bolničkog centra Rijeka,
planirana je zamjena zemljišta u iznosu od 25,9 milijuna kuna te
sudjelovanje Grada u obveznom preoblikovanju HNK “Rijeka” u sportsko
dioničko društvo u iznosu od 8 milijuna kuna, što je iskazivanjem na
prihodnoj i rashodnoj strani proračuna povećalo ukupnu visinu rebalansa u
odnosu na početni proračun.
Proračun Grada Rijeke za 2013. godinu iznosi 834,6
milijuna kuna, što predstavlja smanjenje od 2,5% u odnosu na iznos
utvrđen rebalansom Proračuna Grada Rijeke za 2012. godinuNadalje, u 2013. godini planiraju se manji
primici od zaduživanja s obzirom da je u ovoj godini izgrađena i
preuzeta u poslovne knjige Grada, II. faza prometnice Rujevica –
Marinići.
Ukoliko se navedeno izuzme, ukupan proračun u 2013. godini u
odnosu na lanjski veći je za 1,5%.
“Značajan dio ovoga proračuna,
više od 25 milijuna kuna, izdvaja se za stanogradnju. Sa 20-ak milijuna
kuna nastavlja se i izgradnja cesta, a planira se i intenziviranje
aktivnosti na izgradnji poduzetničke zone Bodulovo, gdje ćemo uložiti
oko 8 milijuna kuna. Sa 5,2 milijuna kuna od spomeničke rente radit će
se na uređenju Arheološkog parka u Starom gradu, a toliki iznos će se za
tu svrhu osigurati i iz različitih izvora kroz komunalni sustav.
Nastavljamo i projekt sanacije deponija Viševac sa 17 milijuna kuna, a
naša je obveza izdvajanje i 18 milijuna kuna za radove na izgradnji
Centralne zone za gospodarenje otpadom Marišćina. Tu je niz manjih
iznosa koji se odnose na uređenje škola, vrtića, programe mjesnih
odbora,… Unatoč nepovoljnim financijskim prilikama, uspjeli smo
zadržati zadovoljavajući standard na koji su naši građani navikli”,
kazao je gradonačelnik Obersnel naglašavajući kako nema velikih i
spektakularnih objekata i projekata.
Gradonačelnik je govorio i o projektima za koje
dokumentacija postoji ili će biti gotova tijekom naredne godine, a to su
Autobusni kolodvor, dječji vrtić na Pehlinu, revitalizacija zone
Benčić, projekti vezani za kompleksnije infrastrukturne zahvate, kao što
su tuneli koji bi trebali povezati područje Žabice i Mlake te
preseljenje garaže Autotroleja na novu lokaciju. “Svi ti projekti su u
pripremi ili su u visokoj fazi gotovosti, a za njih ćemo sredstva
osigurati iz različitih fondova Europske unije”, kazao je gradonačelnik
Obersnel. Tomu je dodao kako Grad Rijeka trenutačno nema prihode kojima
bi sam mogao financirati sve navedeno.
Značajan dio ovoga proračuna,
više od 25 milijuna kuna, izdvaja se za stanogradnju. Sa 20-ak milijuna
kuna nastavlja se i izgradnja cesta, a planira se i intenziviranje
aktivnosti na izgradnji poduzetničke zone BodulovoU trenutku kada je izvjesno da iz
Europske unije možemo dobiti nepovratna sredstva, naglasio je Obersnel,
i to čak 60- 80% vrijednosti svakog pojedinog projekta, bilo bi
neracionalno ne strpiti se i dobiti sredstva za sve velike kapitalne
projekte. Govoreći o Prijedlogu Proračuna Grada Rijeke za 2013. godinu
gradonačelnik je kazao da ohrabruje činjenica da se nastavlja pozitivan
trend i da ipak rastu prihodi od poreza na dohodak. Prihodi poslovanja
planiraju se u iznosu od 712,4 milijuna kuna, što predstavlja povećanje
od 1,9% u odnosu na 2012. godinu. U strukturi prihoda poslovanja najveći
dio čine porezni prihodi (52,2%), prihodi od administrativnih pristojbi
i po posebnim propisima (19,5%), prihodi od imovine (18,6%) te prihodi
od pomoći, donacija i ostali prihodi (preostalih 9,7%). Komunalni
doprinosi i naknade planiraju se u 2013. godini u iznosu od 117,7
milijuna kuna, što predstavlja blago smanjenje od 0,7% u odnosu na
2012.g.
Od navedenog iznosa 101,6 milijuna kuna otpada na prihode od
komunalne naknade, a 16,1 milijuna kuna otpada na komunalni doprinos.
Veća procjena prihoda od nefinancijske imovine rezultat je planiranja
naknada za ceste koja se planira u iznosu od 5,8 milijuna kuna godišnje
budući da će Grad u slijedećoj godini preuzeti od ŽUC-a na upravljanje i
održavanje ceste koje su prema izmjenama zakona postale nerazvrstane
ceste te prelaze u vlasništvo Grada. Prema Zakonu o cestama održavanje
preuzetih cesta financirat će se iz godišnje naknade za uporabu javnih
cesta koja se plaća pri registraciji motornih i priključnih vozila
(planirani prihod od 5,3 milijuna kuna) i od naknade za financiranje
građenja i održavanja javnih cesta (planirani prihod od 0,5 milijuna
kuna).
Podijeli na društvenim mrežama