Foto: press materijal
Na programu je podjednaki broj skladbi za gudače i
puhače, pa ćete tako moći čuti izvedbu Holstove „St. Paul’s Suite” („Suita sv.
Pavla”) za gudače i Mendelssohnovu Desetu simfoniju za gudače u h-molu, a za
puhače Gounodovu „Petite Symphonie” i Gabrielijevu „Sonatu pian’ e forte” za
brass ansambl.
Jednosatni program koncerta započet će „St. Paul’s suite” odnosno „Suitom
Sv. Pavla” iz 1913. godine Gustava Holsta, jednog od vodećih engleskih
skladatelja prve polovice 20. stoljeća čiji je utjecaj od povijesnog značaja –
začetnik je specifičnog engleskog glazbenog stila. Nezavisan, istraživački
nastrojen, tražio je slobodniji i kreativniji glazbeni jezik.
Jedan od najistaknutijih francuskih skladatelja 19. stoljeća
Charles-François Gounod 1885. godine skladao je „Petite Symphonie” za devet
puhača. Četverostavačno djelo klasične jasnoće forme i strukture fraza s
nijansama romantične harmonije i ekspresivnosti, standardnog je simfonijskog
oblika, a Gounod je djelo skladao za flautista Paula Taffanela i njegovo Komorno
glazbeno društvo za puhačke instrumente.
Prije no što je
postao slavni skladatelj i jedan od najvećih skladatelja 19. stoljeća, Nijemac
Felix Mendelssohn Bartholdy skladao je dramatičnu Simfoniju za gudače u h-molu
br. 10 kao četrnaestogodišnji dječak 1823. godine. Smatra se da je skladba, od
zlosutnog preko lirskog raspoloženja do energičnog entuzijazma, bila
jednostavačna ili su pak ostali stavci izgubljeni.
Koncert će završiti brass ansambl sa skladbom „Sonata pian’ e forte”
(„Sonata tiha i snažna”) iz 1597. godine talijanskog renesansnog skladatelja i
orguljaša Giovannija Gabrielija.
George Jackson (1987., London) međunarodnu je popularnost stekao nakon što
je ravnao Bečkim radijskim simfonijskim orkestrom na austrijskoj premijeri
„Ombres” Michaela Jarrella. Diplomant
konzervatorija u Beču, Weimaru i Dublinu, nastavio je svoje studije na
Akademiji Lucerne festivala, na Dartington festivalu, Bayreuth festivalu i
Aspen glazbenom festivalu, gdje je osvojio Nagradu „Robert J. Harth” i
stipendiju „David A. Karetsky”. Dobitnik je Nagrade za najboljeg dirigenta
u Aspenu 2015., pobijedio je na dirigentskom
natjecanju „Jeunesses Musicales” u Bukureštu 2012. godine. Dirigirao je u Hamburškoj državnoj
operi, Filharmoniji sjeverozapadne Njemačke, Orkestru Haydn di Bozano e Trento,
irskom Orkestru RTÉ, Bečkom komornom orkestru, Pro Arte bečkom orkestru i
Državnom filharmonijskom orkestru Transilvanija. Osnovao je 2010. godine Speculum Musicae Opera Company s bazom u Beču.
Tim gudača čine 1. violine: Anton Kyrylov, Eduard Kraljić, Tatyana Tereshina,
Svetlana Sušanj, Bernard Balaž, Mislav Salopek, 2. violine: Sebastijan Mavrić,
Renata Cepanec, Ewa Kaszuba, Alberto Surina, Andrea Rizoniko, viole: Aned
Sngryan, Vlaho Prohaska, Iva Štefančić, Jasminka Koren, violoncella: Giovanni
Genovese, Tetyana Sklyarenko, Paola Bralić, Branka Malovac, kontrabasi: Jura Herceg, Aleksandar Vadlja.
Drveni puhači su flauta: Đeni Trdić
Barić, oboe: Branimir Rizoniko, Emina Županić, fagoti: Vyktor Kaminsky, Zdeslav
Brnabić, rogovi: Vinko Rožić, Vasil Yenko, te klarineti: Fabrizio Maschio, Željko Pichler. Limeni puhači su trube:
Valentin Sklyarenko, Luka Horvat, rogovi: Vinko Rožić, Vasil Yenko, tromboni:
Marijan Orešković, Barbara Ćavar, Petar Tepšić, tuba: Romano Hantih.
Podijeli na društvenim mrežama