Hipervizirana izložba Victor Vasarely u galeriji Kortil Prilika za hiperviziranje, tj. prenošenje prostora i postava galerije u interaktivnu trodimenzionalnu on-line vizualizaciju, nije mogla biti bolja – naime, upravo je završena izložba vodećeg svjetskog umjetnika i oca Op-arta Victora Vasarelyja. Njegove grafike, crteži, serigrafije, akrilike, tempere i tapiserije oduševile su brojne ljubitelje umjetnosti koji su je posjetili tijekom protekla dva mjeseca.

Na primjeru izložbe u galeriji Kortil pokazano je kako je korištenjem Hyperviz tehnologije moguće galerijski prostor posjetiti virtualno, a to je najbolja pozivnica svima da ga posjete i u stvarnosti. Druga prednost hiperviziranog izložbenog prostora jest mogućnost pregledavanja drugih alternativnih postava, mogućnost planiranja postava budućih izložbi, dok se u muzejskim ustanovama na ovaj način mogu javnosti predstaviti dijelovi zbirki koje nije moguće izložiti zbog ograničenosti fizičkog prostora.

Ovo je tek početak, a tehnologija omogućuje čak i izvedbu za popularni iPhone mobilni uređaj. Hyperviz je u prosincu prošle godine upisan u Vidi Awards Knjigu najboljih kao jedna od vrijednih hrvatskih inovacija. E-novation je nagrada za inovacije u visokim tehnologijama u organizaciji izdavača Vidi i Instituta Ruđer Bošković. Ovakav hi-tech proizvod rezultat je dvogodišnjeg razvoja riječke multimedijske produkcije Kreativni odjel. Višegodišnje iskustvo u izradi arhitektonskih vizualizacija i rad na virtualizaciji šireg centra Rijeke u nagrađenoj prometnoj simulaciji Urban Jungle, stvorili su pretpostavke za nastanak ove tehnologije.

Zahvaljujući suvremenim grafičkim procesorima danas je moguće u stvarnom vremenu kvalitetno i interaktivno prikazati eksterijere, interijere i predmete. Hiperviziranjem je moguće prikazati i detalje – od vjernog prikaza materijala, preko uvjerljivih ambijentalnih zvukova, pa do ponašanja objekata u skladu s pravilima fizike. U slučaju umjetničkih djela Victora Vasarelyja izazov je bio kako izvesti optičke iluzije koje je stvarao reflektivnim materijalima i koje ovise od pozicije promatrača. Fotografija i stare virtualizacijske tehnologije ne mogu dočarati taj dojam, ali hipervizirani objekti i prostor mogu. Tako su dijela “DI-AM” i “REY-TEY” potpuno vjerno simulirana i u hiperviziranom Kortilu.

Danas se promocija iz klasičnih medija seli na Internet, a ova tehnologija otvara baš ta vrata. Trendovi u svijetu pokazuju da novostvorene “virtualne instance” kulturnih dobara, spomenika, objekata, galerija i muzeja predstavljaju hit, a veliki gradovi poput Pariza virtualiziraju čak cijeli širi centar u svrhu promocije. Virtualno izdanje galerije Kortil  može se od večeras posjetiti na web mrežnoj stranici Grada Rijeke, a gosti su pozvani ostaviti komentar u virtualnu knjigu dojmova.

O Kreativnom odjelu
Kreativni odjel d.o.o. je višestruko nagrađivana tvrtka za tržišne komunikacije i multimedijsku produkciju sa sjedištem u Rijeci. Primarna djelatnost je video produkcija, postprodukcija i video dizajn, a širi obim usluga proteže se od dizajna za tisak i Internet do usluga iz domene brandinga i komunikacije s medijima. To uključuje i TV kviz-igre i igre na Internetu. Arhitektonske i druge kompleksne vizualizacije upotpunjavaju ponudu. U Hrvatskoj je Kreativni odjel prepoznatljiv kao začetnik advergaminga, tj. oglašavanja u računalnim igrama. Hyperviz je napredna tehnologija interaktivnih vizualizacija i najnoviji kreativni projekt zamišljen kao hrvatski izvozni proizvod.