Kada krenemo iz svojih
polazišta do Lupoglava, situacija je takva da gotovo uvijek svatko ima svoje
sjedeće mjesto u vlaku. Tijekom iskrcavanja u Lupoglavu, studenti počnu brzo
hodati, čak i trčati, ne bi li osigurali svoje sjedeće mjesto u autobusu koji
prevozi studente do odredišta – Rijeke. Pred svaki produženi vikend, blagdan, praznike,
studenata ima veći broj no tijekom „običnih“ vikenda, stoga HŽ zna poslati do
tri autobusa koji pokupe putnike u Lupoglavu. Ipak, ni to nije dovoljno. Da
prijevoz nije toliko jeftin (30,70kn Kanfanar – Rijeka uz popust od 30% za
mlade), vlakovi bi odavno bili prazni zbog bezobrazluka organizatora koji se
već godinama „prave Englezi“.
No nije samo bezobrazno to
što čine, već i nelegalno. Zakon o sigurnosti prometa na cestama u prvoj stavci
158. članka nalaže kako „u vozilu ili na vozilu smije se prevoziti u prometu na
cesti onoliko osoba koliko ima ugrađenih sjedala, odnosno koliko je upisano u
prometnoj dozvoli“. Kazna je do 15,000 kn. Ukoliko ne stojite u autobusu 40
minuta na relaciji Lupoglav – Rijeka, zna se dogoditi da čekate jedan te isti
autobus da iskrca putnike u Rijeci i vrati se po vas u Lupoglav, te vas opet
vozi do Rijeke. To će vas koštati otprilike 70-80 minuta čekanja i dodatnih
40-ak minuta vožnje do Rijeke.
Moj je prijedlog, kako ovaj
članak ne bi bio isprazan, već konstruktivna kritika, da kroz informatički
sustav povežu podružnice željeznice i vide koliko se karata proda kad vlak već
krene, te naknadno javi Rijeci koliko autobusa da pošalje. Pošto je to malo
teže za osmisliti, financirati i provesti u djelo, najbolje bi bilo da malo
razmisle kad je koji blagdan, kad su praznici i kad završava akademska godina,
te na temelju toga zaključe kako će broj putnika biti veći. Također, mogli bi
produljiti rok povratne karte za spomenute relacije. Svoju povratnu kartu
možete iskoristiti u roku 24 sata. Tako je, niti cijeli vikend ne traje. Da
produlje rok povratne karte za tjedan dana, već bi im bilo lakše previdjeti
broj putnika pri povratku za Rijeku.
Čisto sumnjam da će ovaj
članak dirnuti odgovorne u Hrvatskim željeznicama, ali meni je lakše kad sam to
podijelila s vama. Do tad, mi ćemo stajati i po par sati u autobusu kako bismo
stigli do naše lijepe Istre, odnosno Rijeke.
Wiwa!
Podijeli na društvenim mrežama