Inkluzivnim nastupima riječkih osnovnoškolaca i panel raspravom na temu „Sustav pomoćnika u nastavi i stručnih komunikacijskih posrednika“ u riječkoj Gradskoj vijećnici obilježen je završetak provedbe ciklusa projekta „RInkluzija – Riječki model podrške učenicima s teškoćama“ u školskoj 2021./ 2022. godini.
Projekt „RInkluzija“ ima za cilj, putem osiguravanja podrške pomoćnika u nastavi, doprinijeti socijalnoj uključenosti i integraciji učenika s teškoćama u redovitim školama i posebnim odgojno-obrazovnim institucijama kojima je osnivač Grad Rijeka.
Pomoćnici u nastavi intenzivno su angažirani oko svih fizičkih i komunikacijskih izazova s kojima se učenici s teškoćama susreću te su nezamjenjiva spona između učenika s teškoćama, njihovih vršnjaka u razredu i školi te njihovih učitelja.
Inkluzivni program učenika osnovnih škola na pozornici na Korzu
Obilježavanje završetka ovogodišnjeg ciklusa „Rinkluzije“ započelo je inkluzivnim programom na Korzu u kojem su nastupili učenici riječki osnovnih škola.
Na pozornici na Korzu program vodile su učenice Osnovne škole Ivana Zajca. Učenici Centara za odgoj i obrazovanje izveli su pjesmu „Bobi“, učenik OŠ Turnić David je u pratnji pomoćnika Borisa i razrednih kolega izveo pjesmu „Kišobran za dvoje“, plesna skupina 1.a razreda OŠ-SE Dolac izvela je “Meksički ples”, Zbor u sastavu učenika tri razreda OŠ Gornja Vežica izveo je pjesme “Maestral” i “Praznik ljeta“, zbor cijelog razreda OŠ Podmurvice uz solo dio Ivora i Karla izveo je pjesmu „Magarac i kukavica“, učenici OŠ Kantrida izveli su pjesmu „Kad bi svi ljudi na svijetu“ uz pratnju udaraljki i gitare, dok su program zaključili učenici OŠ Ivana Zajca pjesmom “Najdraža Rijeko”.
Panel „Sustav pomoćnika u nastavi i stručnih komunikacijskih posrednika“
Učenike, njihove pomoćnike i roditelje na Korzu je pozdravila zamjenica gradonačelnika Sandra Krpan, koja se obratila i sudionicima panela „Sustav pomoćnika u nastavi i stručnih komunikacijskih posrednika“.
„Iznimno sam ponosna što ovaj projekt iz godine u godinu napreduje budući da važnost inkluzivnog obrazovanja ne moramo posebno naglašavati. Inkluzija sama po sebi ne podrazumijeva izjednačavanje svih ljudi, već uvažavanje različitosti svakog pojedinca. I upravo u tome se sastoji njena vrijednost, jer se kroz razvoj razumijevanja i prihvaćanja individualnih razlika i potreba, doprinosi širenju spoznaja, iskustava, ali i razvoju čovječnosti. A Rijeka je grad koji živi različitost, slavi individualnost svakog čovjeka i ponosi se svojom posebnošću i otvorenošću. Jednostavno smo drugačiji od drugih i istinski smo ponosi na to“, poručila je zamjenica gradonačelnika Krpan.
Pozdrave je uputila i ravnateljice partnerske ustanove, Centra za odgoj i obrazovanje, Ivone Šabarić Rubeša, a na panelu su sudjelovali ravnateljica Učilišta za obrazovanje odraslih IDEM prof. dr. sc. Ljiljana Igrić, ravnatelj Uprave za potporu i unaprjeđenje sustava odgoja i obrazovanja u Ministarstvu znanosti i obrazovanja Momir Karin, socijalna pedagoginja i koordinatorica pomoćnika u Osnovnoj školi Podmurvice Iva Vukić Antić, majka dječaka Andre i predsjednica Udruge za sindrom Down – Rijeka 21 Amira Mešić Simunić i Maruška Dediol, pomoćnica u nastavi u Osnovnoj školi Gornja Vežica.
Moderatorica panela bila je Marija Japundža Broznić, voditeljica projekta „RInkluzija“ u Odjelu za odgoj i školstvo Grada Rijeke, koja je istaknula kako je ovaj panel prilika da se raspravi o dosada učinjenom i budućnosti projekta pomoćnika u nastavi.
Četrnaest godina inkluzivnog obrazovanja u Rijeci
Grad Rijeka je još 2008. godine, iako zakonska regulativa to nije propisivala, kao jedan od prvih gradova u Hrvatskoj krenuo sa zapošljavanjem prvih šest pomoćnika u nastavi koji su bili financirani iz gradskog proračuna. Grad je to učinio upravo na tragu ideje i sve jasnije potrebe za inkluzijom u obrazovanju koja će svoj djeci pružiti istu šansu za budućnost.
Kako bi osigurao dodatna, veća sredstva za zapošljavanje pomoćnika u nastavi, Grad se okrenu EU fondovima.
Projekt „RInkluzija – Riječki model podrške učenicima s teškoćama“ je 2014. godine prihvaćen na natječaju Europskog socijalnog fonda i od tada je sufinanciran EU sredstvima. Te je godine i zaposlen najveći broj pomoćnika u nastavi, odnosno, od tada se prate potrebe za pomoćnicima koje iskažu stručnjaci u osnovnim školama Grada Rijeke.
U ovoj, 2021./2022. školskoj godini, Grad Rijeka je osigurao ukupno 73 pomoćnika u nastavi koji rade s oko 80 učenika s teškoćama. Od toga su kroz EU projekt „RInkluzija“ osigurana sredstva za rad 63 pomoćnika u nastavi, a za rad još 10 pomoćnika sredstva su osigurana u gradskom proračunu.
Dokumentarac i slikovnica o važnosti inkluzije
Podsjetimo, u sklopu „Rinkluzije“ snimljen je dokumentarac pod nazivom „RInkluzija – Riječki model podrške učenicima s teškoćama“, a cilj mu je senzibilizacija učenika, učitelja, stručnih suradnika i cjelokupne javnosti o važnosti inkluzivnog obrazovanja.
Kroz „Rinkulziju“ je nastala i tematska slikovnica „Gdje se skrila Lina“ koja ,na djeci primjeren način, predstavlja važnost uvažavanja različitosti te ih uči o važnosti inkluzivnog obrazovanja i potiče na ravnopravnost.
Inkluzivno obrazovanje omogućava učenicima s teškoćama redovit boravak u školi, osjećaj pripadnosti i prihvaćenosti dok istovremeno njihove razredne kolege uči toleranciji, prihvaćanju i pomaganju. Inkluzivno obrazovanje pruža učenicima s teškoćama pravo na jednakost obrazovnih šansi i primjerenu socijalizaciju te mogućnost rasta i napretka među svojim vršnjacima koji uče živjeti u današnjem svijetu punom različitosti.
Inkluzija u obrazovanju postala je zahtjevom suvremenih obrazovnih politika u zemljama Europe i svijeta, a svoje teorijsko uporište nalazi u odgojno-obrazovnim dokumentima kao i u konvencijama o ljudskim pravima i pravim djece.
Podijeli na društvenim mrežama