Oliver Frljić

 Naime,
dobivanjem titule Europske prijestolnice kulture, Rijeka je još jednom
potvrdila svoj europski identitet i opredijeljenost za europske
vrijednosti, ali i preuzela odgovornost realizacije različitih
programskih linija ponuđenih u knjizi kandidature. 

U okviru pripremanja kandidature za Europsku prijestolnicu kulture Oliver
Frljić je kao jedan od članova riječkog EPK tima, bio zadužen za
koncipiranje kazališnog programa. U tom je kontekstu osmišljena suradnja
s nekim od najznačajnijih europskih redatelja, skupina i institucija,

od kojih posebno treba izdvojiti Rimini Protokoll, Jan Lauwersa i
Needcompany, Oskarasa Koršunovasa te Krystiana Lupu – imena čiji rad je
europska kazališna publika odavno prepoznala i honorirala, redovite
goste najznačajnijih europskih festivala i kazališnih kuća.


Osvajanjem titule Europske prijestolnice kulture pred Rijeku je postavljena i obaveza realizacije ovih suradnji. 
S obzirom na zahtjevnost i ozbiljnost ove programske linije unutar EPK
projekta, ali i s obzirom na odgovornost koju zahtijeva funkcija
intendanta nacionalnog kazališta, Oliver Frljić svoj će rad u Rijeci
nastaviti u okviru projekta Europske prijestolnice kulture, odnosno na
pripremi i realizaciji teme nazvane „Podijeljeni gradovi“ koja u
prijavnoj knjizi kandidature predstavlja okosnicu trećeg programskog
pravca „Doba moći“. 


 
Ujedno, Frljić će svojim redateljskim radom
izvan Hrvatske kao i budućim kontaktima u okviru toga, i dalje
predstavljati specifičnosti vlastitog umjetničkog usmjerenja, ali i
dodatno doprinijeti prepoznatljivosti Rijeke kao hrvatskog grada koji je
ponio titulu prijestolnice kulture.



Nastavit će, dakako, blisko
surađivati s HNK Ivana pl. Zajca upravo u okviru realizacije EPK
programa, a time se ujedno ispunjava i zacrtani cilj druge sezone HNK – internacionalizacija kazališta, čime Rijeka može doista postati veliki europski grad u Hrvatskoj. 



Svojim
dosadašnjim intendantskim radom, Oliver Frljić revidirao je koncept
nacionalnog kazališta, a s dr. sc. Marinom Blaževićem kao bliskim
suradnikom pokazao je da nacionalno kazalište ne mora biti muzej
sjećanja na izmaštanu nacionalnu prošlost, već da može aktivno
promišljati društvenu zbilju u kojoj djeluje. 

Daljnjim radom, u
realizaciji projekta europske prijestolnice kulture, Oliver Frljić
potvrđuje svoju odgovornost u okviru razvoja ne samo riječke, nego i
hrvatske kulture, a svakako i  svoje povjerenje u Rijeku kao grad koji
titulu Europske prijestolnice kulture i zaslužuje.

 

Oznake