Jennifer
Lyn Morone /Foto: Ilona Gaynor
Poslovni model kojeg je Morone uspostavila usmjeren je
prema određivanju vrijednosti pojedinca u odnosu na društvo i na podatke koje
svakodnevno proizvodi. Time umjetnica zalazi u dugu tradiciju subverzivne
afirmacije, koristeći radikalnu ironiju kako bi snažno i jasno prevela načine
djelovanja ekstremnog kapitalizma, ekonomskog sustava u kojem svi danas
živimo, ali kojeg samo neki od nas razumiju i koriste njegove prednosti.
Posjetitelji izložbe imaju priliku upoznati se s
proizvodima tvrtke koji se temelje na prošlim iskustvima, trenutnim
sposobnostima, budućim potencijalom i podacima iz životne svakodnevice Jennifer
Lyn Morone. Jedan od proizvoda je aplikacija Database of ME ili DOME (u
prijevodu Baza podataka o MENI),
koja prikuplja i pohranjuje sve podatke koje Morone stvara (lokacija, otkucaji
srca, aktivnost pretraživanja na internetu, raspoloženje), omogućujući
kompanij ostvarivanje profita njihovom prodajom, razmjenom ili ulaganjem. Na
tragu pretpostavke da smo svi zapravo sirovina i potencijalni proizvod, tvrtka
je iz molekula umjetničinih feromona proizvela parfeme Lure i Repel čiji je
učinak da privlače, odnosno odbijaju muškarce. U farmaceutski biznis kompanija
je stupila proizvodom Rejuvanix,
hormonskom terapijom koja se dobiva iz hormona DHEA (dehidroepiandrosteron)
Jennifer Lyn Morone, a na tržištu luksuznom robom prisutni su dijamanti koji se
proizvode iz umjetničine kose. Svi se ti proizvodi prodaju putem interneta i
tržišta umjetnina, uz prigodne reklame koje ismijavaju tipične obrasce
oglašavanja.
Za svoj je umjetnički rad Morone dobila posebno priznanje
na festivalu Ars Electronica u Linzu, jednom od značajnijih
novomedijskih umjetničkih festivala u Europi i nekolicine vodećih u
svijetu. Djela je izlagala, prikazivala i predstavljala u mnogim
međunarodnim muzejima i galerijama, među kojima su Martin Gropius Bau (Berlin),
Haus der Kulturen der Welt (Berlin), Carroll/Fletcher Gallery (London), ZKM
(Karlsruhe), Victoria & Albert Museum (London), i HeK (Basel).
Izložbu koja je nastala u produkciji ljubljanskog
instituta suvremene umjetnosti Aksioma
moguće je besplatno posjetiti do 8.
srpnja.
Pogledajte “korporacijski video” u kojem
umjetnica pobliže objašnjava svoj projekt, odnosno način poslovanja njezine
korporacije:
Podijeli na društvenim mrežama