Prema
prvim, još uvijek neslužbenim rezultatima, u protekloj je godini ukupan prihod JGL-a rastao za 19 posto,
izvoz za čak 25 posto, a udio izvoza u ukupnom prihodu bio je 75 posto. Sukladno
temeljnom strateškom cilju – internacionalizaciji,
JGL je danas prisutan u tridesetak država Europe, SAD-a te ZND-a, a najjače
tržište i dalje je ono rusko. Svjedoče tomu i brojna priznanja koje je tvrtka
kao izvoznik primila kroz godine, a među kojima se ističe najnovija plaketa Zlatne kune za najuspješniju
tvrtku PGŽ-a u kategoriji velikih tvrtki, dodijeljena joj krajem 2012.
Odluka
o pokretanju vlastitih operacija na
tržištu Rusije, a potom Ukrajine i
Kazahstana, bila je, tvrde u JGL-u, jedna od ključnih strateških odluka. Danas
je JGL na 62. mjestu među 800 proizvođača na farmaceutskom tržištu Rusije, a
glavni proizvod Aqua Maris nazalni
sprej nalazi se u Top 50 svih tamošnjih registriranih proizvoda kojih je više
od deset tisuća! JGL-ovo predstavništvo u Rusiji broji 163 zaposlenika, u 2012.
je ostvarilo prodaju od oko 42 milijuna eura, te ima registriranih tridesetak
proizvoda u različitim legislativnim kategorijama. Ovaj je rezultat postignut
„pokrivanjem“ samo desetak posto klijenata –
farmaceuta, liječnika opće prakse i specijalista, kao i fokusom na
nekoliko terapijskih grupa – otorinolaringologiju, ginekologiju, dermatologiju,
oftalmologiju. Sve to, svjesni su u JGL-u, ponajprije govori o velikom i
neiscrpnom potencijalu ruskog i ostalih tržišta ZND-a na kojima za JGL ima još
puno prostora za širenje i razvoj.
Uz
rusko, rastu izvoznih rezultata svakako je doprinijela i ekspanzija na ostalom
teritoriju ZND-a, u Ukrajini i Kazahstanu, također zemljama s velikim tržišnim
potencijalima. JGL-ovo ukrajinsko predstavništvo otvoreno je 2004. godine, u
njemu danas radi 53 zaposlenika, a 2012. bilježi prodaju od blizu 6 milijuna
eura. Predstavništvo u Kazahstanu otvoreno je dvije godine kasnije, u njemu je
zaposleno 33 ljudi, a godišnja prodaja je nešto manja od 3 milijuna eura.
Tvrtka je preko partnera prisutna i u svim ostalim zemljama ove regije kao što
su Gruzija, Azerbajdžan, Armenija, Bjelorusija, Uzbekistan, Mongolija,
Kirgistan, Tadžikistan i Moldavija, što rezultira dodatnom prodajom od oko 880
tisuća eura. JGL ne skriva da, temeljem stečenih pozicija,
i dalje ozbiljno računa na rast na tržištima ZND-a.
Podijeli na društvenim mrežama