Njegov rad značajno
je utjecao na pop-kulturu, umjetnost i aktivizam. Generacijski roman “Fight
Club” autora Chucka Palahniuka izravno je inspiriran kakofonistima s kojima je
Palahniuk i provodio vrijeme pišući roman. Organizacijska forma festivala
„Burning man“ i njegov neonski simbol, kojega je dizajnirao i izradio Law, postali
su obrazac koji su slijedili brojni festivali diljem svijeta.
Law je svoj
umjetnički put započeo članstvom u “Suicide Club-u” osnovanom u siječnju 1977.
“Suicide Club” predstavlja začetak djelovanja kroz zaigrane podvale i
provokacije koje su postale utjecajne u supkulturama i društvenim
pokretima. Iz “Suicide Club-a” razvili su se „Billboard Liberation Front“ grupa
koja gerilski djeluje i mijenja značenje oglasa, koji alternacijom sadržaja
postaju usmjereni protiv korporacija i “The San Francisco Cacophony Society”,
koji također djeluju kroz uličnu umjetnost, medijske smicalice i provokacije. Kakofonisti
su začetnici metoda koje danas poznajemo kao „flashmob“ i „urban exploration“
gdje se kroz naoko spontane i besmislene akcije u javnom prostoru proizvodi
efekt začudnosti. Law je intenzivno djelovao u Društvu kakafonista i
surađivao s „Billboard Liberation Frontom“. Kakofonisti su prema nekim
glasinama raspušteni, ali barem neke njihove sekcije i dalje djeluju.
Law je jedan od pet
suosnivača „Burning man-a“ i na njemu je radio do 1996. godine kada je došlo do
sukoba među osnivačima. Sukob je razriješen 2007. godine sporazumom „Temple of
the Three Guys“, a na Lawovu inicijativu vlasništvo nad „Burning man-om“ prešlo
je u javnu domenu. Danas postoji nekoliko desetaka „Burning man“ festivala koji
su organizirani u mrežu. Naravno, izvorni festival i danas plijeni najviše
pažnje javnosti.
Djelovanje Johna
Lawa nije podložno klasifikaciji, uglavnom je djelovao u grupama koje su
istraživale, a povremeno i slamale granice konformističkog društva. Tražili su
maštu i avanturu, međusobno povjerenje izvan okrilja mainstreama. Na zaigran
način ometali su propagandu, rugali se simbolima, istraživali urbane prostore
kojima je bio zabranjen pristup (poput kanalizacija i mostova). Gradili su nove
slobode kroz kaos, zbunjivanjem masa do te mjere da je nekad izgledalo opasno
ili neočekivano ludo. Uglavnom bezopasni, često van zakona, kakofonisti su
uvijek zabavni.
John Law je inspirirao
generacije umjetnika, aktivista i kulturnih radnika i sigurni smo da će njegovo
predavanje unaprijediti razumijevanje suvremene kulture i potaknuti na
djelovanje.
Organizator: Drugo
more
Partner:
Aksioma
Donatori:
Program Europske unije Kreativna Europa; Nacionalna zaklada za razvoj civilnog
društva, Zaklada Kultura nova, Ministarstvo kulture RH, Grad RIjeka
Predavanje je organizirano u okviru Masters & Servers, suradničkog
projekta Aksiome (SI), Drugog mora (HR), AND-a (UK), Link Art Centra (IT) i
d-i-n-a/The Influencers-a (ES).
Podijeli na društvenim mrežama