Riječ
je o jednoj od ključnih aktivnosti u sklopu projekta, koja objedinjuje
prekogranični sajam kreativnih industrija, međunarodnu konferenciju u obliku
panel rasprava, te međunarodno javno prezentacijsko događanje.
Sajam, panel rasprave, i predavanja, kroz tri će dana nasloviti aktualne teme
kreativnih industrija, kao što su 3D, coworking,
remote work,
primijenjeni dizajn, crowdfunding.
Jedno od triju predavanja u sklopu konferencije održat će Kai Iwasaki,
suosnivačica i izvršna direktorica startupa Embassy: Digital Diplomacy koji razvija
održiva rješenja za tzv. „pametne gradove“, povezuje inovativne zajednice, te
služi kao medijator između javnog, privatnog i kreativnog sektora. Predavanje
će održati u petak, 8. svibnja,
u 18.15 sati.

Kai Iwasaki
posjeduje bogato međunarodno iskustvo u područjima medicine, kriznog
menadžmenta i lokalnih politika. Prije osnivanja tvrtke Embassy: Digital
Diplomacy radila je na razvoju digitalnih platformi za investiranja s
pozitivnim utjecajem na društvo i okoliš, zatim na edukacijskim politikama u
Švicarskoj, te na posebnim projektima za Ministarstvo zdravlja u Ugandi – na
korištenju tehnologija u područjima s oskudnim resursima, i na premošćivanju
socijalnih razlika. Studirala
je međunarodne odnose i ekonomiju na koledžu Swarthmore, medicinu u
Georgetownu, te krizni menadžment na Sveučilištu Harvard. Tijekom studija,
radila je na mikrofinancijskim inicijativama za osnaživanje žena u ruralnim
majanskim zajednicama, te na projektu s ciljem smanjenja beskućništva mladih u
američkim gradovima. U Rijeci će govoriti o iskustvu rada u
Embassy: Digital Diplomacyju, konzultantskoj organizaciji i
mreži mladih poduzetnika koji sami sebe nazivaju „kreativnom klasom digitalnih
nomada druge generacije“. Organizacija koristi novi model upravljanja temeljen
na holakraciji, sustavu organizacije koji, za razliku od konvencionalnih top-down ili progresivnih bottom-up načina
odlučivanja, integrira dobre strane oba, a bez da kreira lidere-heroje koji su
ključni za funkcioniranje organizacije.
Izložbeni sajam i konferencija bit će otvoreni
u četvrtak, 7. svibnja s početkom u 16 sati. Program će
započeti panelom o coworkingu, a nastavit
će se predavanjem o novom načinu dijeljenja radnog prostora te prilikama za grupno
financiranje djelatnosti.
Intenzivni program nastavlja se 8.
i 9. svibnja, od 11 do 20 sati. U petak 8. svibnja
nastojat će se demistificirati 3D
printanje, govorit će se o organizaciji glazbenih festivala, potom
će se raspraviti novi radni modus remote
worka
, problem
glazbe u digitalnom dobu te, generalno, izazovi i zablude digitalnog doba.
U subotu 9.
svibnja prvi održan panel naslovit će odgovornost
digitalnih medija u sferi kreativnih industrija, nastavit će se
s panelom o ulozi
manifestacija koje se bave promocijom kreativnih poduzetnika, zatim
panelom o ulozi dizajna
u suvremenom društvu te posljednjim panelom, o novom načinu grupnog financiranja (crowdfunding). Posljednje
predavanje konferencije bavit će se značajem i izazovima pokretanja vlastitog
posla.
Na prekograničnom sajmu
kreativnih industrija predstavit će se 50-ak lokalnih dizajnera
i kreativnih poduzetnika, studenata Akademije primijenjenih umjetnosti u Rijeci
i Fakulteta za dizajn u Ljubljani, te gostujućih dizajnera iz Slovenije.
Predviđen je i popratni kulturni program, radionice za djecu te after partyji u riječkom
klubu Tunel.
Projekt „Creative StartUp“ zajednički provode Grad Rijeka kao vodeći partner,
Regionalna razvojna agencija Porin, Hrvatska gospodarska komora, Akademija primijenjenih
umjetnosti u Rijeci, Visoka šola za dizajn Univerze na Primorskem,
Znanstveno-raziskovalno središče Univerze na Primorskem i Regionalna razvojna
agencija Ljubljanske urbane regije.
Glavno uporište projekta nedovoljna je iskorištenost potencijala kreativnog
sektora, pa mu je svrha utjecati na razvoj globalne konkurentnosti kreativnog
poduzetništva koje nastaje na slovensko – hrvatskom pograničnom području.
Projekt traje do 16. lipnja 2015. a u sklopu njega dosad su izvedene gotovo sve
planirane projektne aktivnosti: izvršeno je mapiranje hrvatskih i slovenskih
kreativnih biznisa (rezultati su objavljeni na web
stranicama projekta
), održani su gotovo svi motivacijski seminari,
edukacijske radionice i stručni posjeti, zatim edukacije u obliku mentorskog
rada s mladim kreativnim poduzetnicima, održano je predstavljanje poduzetnika
kreativaca na prekograničnom sajmu u Ljubljani, a zaživjela je i web stranica
za informiranje i umrežavanje poduzetnika kreativaca (http://creative-startup.eu/).
U izradi je i SWOT analiza sektora kreativnih industrija te strateški dokument,
zatim prijedlog sveučilišnog kurikuluma I-Arts (Interdisciplinary Arts) koji
spaja umjetničke kolegije s ekonomskima, na kojem partnerski rade Akademija
primijenjenih umjetnosti Sveučilišta u Rijeci, Visoka šola za dizajn Univerze
na Primorskem i Znanstveno-raziskovalno središče Univerze na Primorskem, a
uskoro će biti otisnuta i dva vodiča: Shop
creative
– višejezični vodič za „kreativnu“ kupnju u Rijeci, i Start-up: kako pokrenuti kreativni
biznis
.