Participativni performans Jugo Joga: utjelovljenjem krize u cjelovitije sutra! umjetnice Lare Ritoša Roberts u petak 28. kolovoza u 20 sati gostuje u sklopu šestog Art Kampa Empeduja na plaži Bivio.
Jugo joga je ciklus prostorno specifičnih performansa s koreografijom u kojoj se poze partizanskih i socrealističkih spomenika izmjenjuju s pokretima tjelovježbe preuzetih iz joge i sličnih praksi. Izvedba je praćena zvukovnom instalacijom i live interakcijom tijekom koje se segmenti revolucionarnih pjesama isprepliću s riječima iz političkih govora, aktivističkih slogana i new age poruka o zdravlju i samospoznaji.
Svaka je izvedba Jugo Joge drugačija i specifična, a ovogodišnjom verzijom, odgođenom uslijed pandemije koronavirusa, PK Fiskulturnik vodi publiku kroz vježbe koje će nam pomoći regenerirati tijelo, um i duh i tako nas osposobiti za daljnji suživot s bolesti COVID-19 te ekonomskom, ekološkom i društvenom krizom. Naša tijela će kroz pokrete Jugo joge postati poprišta transformacije u kojima se krize, strahovi i konflikti osjećaju, proživljavaju, procesuiraju i u konačnici rješavaju. Tim ćemo procesom započeti čin ozdravljenja i osnaženja kako na osobnoj tako i na kolektivnoj razini.
Jugo joga je nastala iz srži umjetničkog istraživanja Lare Ritoša Roberts, ujedinjenog oko projekta Performance Klub Fiskulturnik iniciranog 2007. godine. Putujući na sam početak priče o ‘komunističkom tijelu’ koja zapravo započinje Sveslavenskim Sokolskim pokretom, a nadahnuta idejom ‘Novog čovjeka’ kojeg su sovjetski konstruktivisti zamislili kao Fiskulturnika – kulturnog, aktivnog i zdravog radnika – autorica je koncipirala performanse sastavljene od elemenata skulpture, live arta, audio-vizualnih medija i agitacijskog teatra. Kao polazište, upotrebljava se arhivska građa: od propagandne umjetnosti i dizajna iz tog razdoblja, fotografija uništenih i sačuvanih figurativnih spomenika, preko vježbi iz priručnika za fiskulturu, do videomaterijala masovnih vježbi fiskulturnika, Sokola i sletova. Kroz umjetničku strategiju aproprijacije, rekonstrukcije te hiperidentifikacije sa socijalističkim arhetipima (i klišejima), preko jukstapozicije nostalgije i ironije, subjektivnog i proživljenog, cilj ranijih performansa PK Fiskulturnika je pronalaženje interaktivnih načina komuniciranja i uključivanja gledatelja u stvaranje novog kolektivnog tijela, povezanog umjetničkom akcijom i dobrom voljom svakog uključenog pojedinca.
Lara Ritoša Roberts je vizualna umjetnica, odrasla u Puli, a od 1994. godine živi i djeluje u Londonu. Eksperimentalnim kazalištem se počela baviti još kao srednjoškolka u dramskoj radionici Inat u Puli. Nakon mnogobrojnih intenzivnih radionica poput Moving Academy of Performing Arts, Butoh i Method Acting, diplomirala je mimu i scenski pokret na Ecole De Mime Corporel Dramatique (1995. – 1999.). Umjetničko usavršavanje nastavlja na londonskom University of the Arts gdje 2004. diplomira na odjelu kiparstva Camberwell College of Art, a 2007. godine magistrira na fakultetu Central Saint Martins School of Art and Design. Član je HDLU-a Istra od 2004. te Royal Society of Sculptors od 2009. godine. Kao samostalna umjetnica predstavlja skulpture i performanse na festivalima i u institucijama poput Tate Modern, London (2017.), Festival Mesto Žensk, Ljubljana (2013.), Tate Britain, London (2010. i 2012.), National Theatre London (2012.), Muzej Istorije Jugoslavije, Beograd (2011.), Motovunski Filmski Festival (2010.)…
Program Muzeja moderne i suvremen umjetnosti u Rijeci ostvaruje se u suradnji s Kantridom FKK 2020 i Novim turizmom d.o.o. i uz podršku a-n The Artists Information Company Bursary.
Dizajn vizuala: Toni Davanzo
Više o svim događanjima 6. Art Kampa Empeduja „A godina je tako lijepo počela“ pronađite na poveznici: https://www.facebook.com/events/567734510801752/