Nakon dviju pandemijskih sezona pod nazivom „Opstanak“, riječki HNK Ivana pl. Zajca najavljuje novu sezonu 2022./2023. pod nazivom „Transformacije“. Na pozornici riječkog HNK očekuje nas čak 16 premijera, a u više će projekata sudjelovati i troje posebnih gostiju sezone: argentinski redatelj, autor višestruko nagrađivanog „Kralja Edipa“ Luciano Delprato; hrvatska operna diva, nacionalna prvakinja HNK u Zagrebu Dubravka Šeparović Mušović te Bruno Delepelaire, solo-violončelist Berlinske filharmonije.

Hrvatska drama najavljuje Fellinijev „Amarcord“ u režiji Luciana Delprata i u koprodukciji s pulskim INK-om. Potom, u suradnji s ansamblom Opere,  najavljujemo Lorcinu „Yermu“ kao glazbeno-dramski spektakl u režiji Rajne Racz, pa „Rastanke“ Mani Gotovac u režiji Anastazije Jankovske u spomen na legendarnu Mani Gotovac, prvu intendanticu u našim nacionalnim kazalištima. U okviru programa za mlade , a u koprodukciji s Kolektivom Igralke, premijerno će biti izvedena predstava radnog naslova„Cure i povijest seksualnog odgoja” u režiji slovenske redateljice Tjaše Črnigoj, a bavit će se ženskom seksualnošću. Program „Zajc lab“ najavljuje koprodukciju s Plesnim teatrom Ljubljana te projekt „Cabaret noir – gnide“ redateljice i koreografkinje Natalije Manojlović, predstavu koja povezuje gradove Rijeku i Ljubljanu s opusima dvojice značajnih pjesnika: Janka Polića Kamova i Slavka Gruma.

Na premijernom programu Talijanske drame naći će se Pirandellov „Enrico IV“ / „Henrik IV.“ u režiji Marca Lorenzija, jednog  od najzanimljivijih redatelja suvremenog talijanskog kazališta. Slijedi potom Ariostov „Orlando Furioso“ / „Bijesni Orlando“, a s ovim će se viteškim epom suočiti redatelj Jazmin Sequeira. Posljednji premijerni naslov Talijanske drame u sljedećoj sezoni bit će site-specific predstava radnog naslova „Fiume 2028“  koju autorski potpisuje austrijsko-španjolska družina Eléctrico 28, a bit će ostvarena u koprodukciji s međunarodnim MittelFestom.

Opernu će sezonu otvoriti Puccinijeva „Turandot“operni spektakl u kojem će sudjelovati sve operne snage. S Kristinom Kolar i Maidom Hundeling koje će alternirati u naslovnoj ulozi, ova će predstava biti realizirana u suradnji s Operom Slovenskog narodnog gledališča u Mariboru, pod dirigentskim vodstvom maestra Valentina Egela i u režiji Fillipa Tonona. Nakon neobičnog sklopa dviju opernih jednočinki iz ove sezone, „Arlecchina“ i „Giannija Schicchija“, u novoj će sezoni biti povezane dvije verističke jednočinke u režiji Dražena Siriščevića od kojih će „Pagliacci“ Ruggera Leoncavalla biti premijerno upizoreni dok će Mascagnijeva „Cavalleria rusticana“, s kojom će se izvoditi u paru, biti obnovljena. U koprodukciji s Operom Slovenskog narodnog gledališča iz Maribora bit će ostvarena treća operna premijera, Verdijev „Don Carlo“, opera iz velikog finala stvaralaštva slavnog skladatelja, a pod dirigentskim vodstvom maestra Simona Krečiča te u  dramaturgiji i režiji Marina Blaževića. „Pikovu damu“ Petra Iljiča Čajkovskog režirat će Christian Romanowski, a  dirigirati maestro Valentin Egel. Umjetnička voditeljica projekta bit će operna diva Dunja Vejzović koja će nastupiti i u ulozi Grofice. U koprodukciji sa Slovenskim komornim glazbenim gledališčem i Cankarjevim domom u Ljubljani, na premijernu će pozornicu biti postavljena jedna je od najzanimljivijih i najprovokativnijih modernih komornih opera „Powder Her Face“ / „Napudraj joj lice“ britanskog skladatelja Thomasa Adèsa, u režiji Ewe Hribernik i dirigentsko vodstvo Simona Dvoršaka.

„Transparada“ je naslov predstave čija će premijera otvoriti sezonu ansambla Baleta te okupiti neke od najpoznatijih svjetskih koreografa i koreografkinja. Uz koreografske minijature riječkoj publici poznatih koreografa Maura Bigonzettija, Andonisa Foniadakisa, Maše Kolar, Waltera Mateinnija i Ine Broeckx, predstava će donijeti i nova djela Ludmile Komkove, Marca Goeckea i Nadava Zelnera. „TransParada“ će pričati jedinstvenu priču o ansamblu riječkog Baleta, osjetljivom izražajnom korpusu u stalnom procesu transformacije i rasta. Potom će uslijediti „Čajkovski“, balet uz Riječki simfonijskiorkestar, biografska priča o velikom romantičnom skladatelju koji će, prema najavi i riječima koreografa Cayetana Sota, Čajkovskog povezati s veličanstvenim scenama iz najpoznatijih bijelih baleta poput „Labuđeg jezera“ i „Orašara“. I ovaj će balet, kao potom i Hačaturjanov „Spartak“ u koreografiji Jiříja Bubeníčeka, biti ostvaren u koprodukciji s Baletom Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu.