U okviru programa Refleks udruge Drugo more, u velikoj dvorani Filodrammatice, predstavljanja je publikacija o kulturnom kapitalu i vrijednostima mladih u gradovima na jadranskoj obali naslova „Klasika, punk, cajke“, među kojima i u Rijeci.

Rezultati velikog sociološkog istraživanja

Autori knjige i istraživanja su Željka Tonković, Krešimir Krolo i Sven Marcelić s Odjela za sociologiju Sveučilišta u Zadru, a knjiga je rezultat opsežnog sociološkog istraživanja provedenog na uzorku od 2650 učenika i učenica trećih i četvrtih razreda srednjih škola u šest najvećih obalnih gradova: Pula, Rijeka, Zadar, Šibenik, Split i Dubrovnik.

Istraživanje je u Rijeci obuhvatilo 556 učenika i učenica (21 % uzorka). U knjizi se analiziraju i interpretiraju kulturne potrebe i prakse, kao i različiti pokazatelji vrijednosti srednjoškolske populacije. Pritom se posebno razmatraju obrasci kulturne potrošnje, glazbenog ukusa i preferencija televizijskih sadržaja kao specifični indikatori kulturnog kapitala. Istraživanje je za cilj imalo mapirati kulturne prakse i ukuse mladih uspoređujući gradove i regije (Istra, Kvarner i Dalmacija) s obzirom na vrijednosne orijentacije.

Rijeka više nije rokerski grad

Istraživanje je tako pokazalo da Rijeka više nije rokerski grad. Nove generacije promijenile su glazbeni ukus, a prema riječima Željke Tonković, mladi u Rijeci sličniji su mladima u drugim gradovima. Većinom se okreću popularnim, konvencionalnim i hedonistički-potrošačkim sadržajima i ne zanimaju ih supkulture i glazbeni žanrovi koji su bili aktualni prije 20 ili više godina. Najviše posjećuju kina, vole ići na sportske utakmice te koncerte domaće zabavne i pop-rock glazbe. Što se tiče učestalosti posjećivanja kulturnih sadržaja u Rijeci, mladi Riječani iz anketirane skupine muzeje i kazalište posjećuju vrlo rijetko.

S autorima knjige razgovarala je Bojana Ćulum Ilić, izvanredna profesorica na Odsjeku za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci i voditeljica programa cjeloživotnog obrazovanja Mladi u suvremenom društvu. Namjera ove prezentacije je potaknuti javnu raspravu o kulturnim i razvojnim potencijalima grada, te o kulturnom profilu mladih.