"Talijanski barok: od Venecije do Napulja, od početaka do zrelosti" naslov je komornog koncerta što će ga ansambl Ars longa održati u HNK Ivana pl. Zajca u ponedjeljak, 14. svibnja 2018. s početkom u 19.30 sati, a u okviru ciklusa "Komorni koncerti u Zajcu". / Foto: HNK Ivana pl. Zajca, press
Ansambl Ars longa / Foto: press materijal

Članovi ansambla Monika Cerovčec, sopran; Ana Benić, barokna
flauta; Stjepan Nodilo, barokna oboa i blokflauta; Lea Sušanj Lujo, barokno
violončelo i Linda Mravunac Fabijanić, čembalo, izvest će djela talijanskih
baroknih majstora Vivaldija, Corellija, Gabriellija, Cecchina, Geminianija,
Galuppija i Mancinija.

Ansambl Ars longa nastao je kao rezultat nastojanja
profesionalnih glazbenika da povežu ljubav prema komornom muziciranju s
ljubavlju prema baroknoj glazbi. Iako je većina članova stalno zaposlena i
uspješna na polju modernije glazbe (Monika Cerovčec je solistica Zbora HRT-a,
Ana Benić solo flautistica orkestra Opere HNK u Zagrebu, Lea Sušanj Lujo
članica Simfonijskog orkestra HRT-a, a Linda Mravunac Fabijanić viša umjetnička
suradnica korepetitorica na Muzičkoj akademiji u Zagrebu), svi se jednako
aktivno bave i povijesno osviještenom interpretacijom, prvenstveno u svom
ansamblu, gdje se mogu posvetiti i bogatoj solističkoj literaturi za svoje
instrumente/glas, ali i kao članovi Hrvatskog baroknog ansambla, gdje su već
imali priliku surađivati s brojnim uglednim imenima europske scene rane glazbe.
Najnoviji član ansambla oboist i blokflautist Stjepan Nodilo prvi je hrvatski
puhač s diplomama s katedri specijaliziranih za ranu glazbu.

Upravo su barokni drveni puhački instrumenti osnova na kojoj
ansambl Ars longa gradi svoj repertoar, pa je po tome jedinstven u Hrvatskoj.

Program njihova riječkog koncerta izabran je iz prebogate
riznice talijanske barokne glazbe, čiji su odjeci najsnažnije utjecali i na
bogatu kulturu hrvatskih gradova toga vremena.

Vremenski je raspon od rođenja najstarijeg do smrti
najmlađeg skladatelja na programu više od 200 godina (1583 – 1785), a
zemljopisno je obuhvaćen raznoliki prostor od znamenite glazbene rasadnice –
crkve Sv. Marka u Veneciji, gdje je Galuppi nosio uglednu titulu maestro di
coro; pa do napuljske opere na jugu, gdje je Francesco Geminiani bio koncertni
majstor opernog orkestra, a školovao se kod najznamenitijih violinista toga
doba, uključujući i diljem Europe poznatog virtuoza Arcangela Corellija.