Tema
konferencije bila je višejezičnost i multikulturalnost u kontekstu
obrazovanja odraslih i poučavanja stranih jezika. Izlaganja su bila
podijeljena u četiri tematska bloka: obrazovanje odraslih, specifičnosti
učenja i poučavanja stranih jezika, interkulturalnost i jezici,
rezultati projekta “Let’s go” i  Europass dokumenti. O navedenim će
temama govoriti renomirani domaći i inozemni izlagači.

Stotinjak
sudionika iz Hrvatske i inozemstva na početku konferencije pozdravio je
ravnatelj Ustanove za obrazovanje odraslih Andrej Marušić, te
predstavnici Primorsko-goranske županije, Sveučilišta u Rijeci, Agencije
za mobilnost i programe Europske unije te izaslanik Predsjednice RH.

Zamjenik
gradonačelnika Grada Rijeke Miroslav Matešić  je izrazio zadovoljstvo
što je upravo Rijeka, grad iznimne dinamike i bogate i turbulentne
povijesti, izabrana za mjesto održavanja ove Međunarodne konferencije o
višejezičnosti i multikulturalnosti. Jer Rijeka je, dodao je, grad
prepoznatljiv upravo po tolerantnosti i multikulturalnosti, a kroz svoju
bogatu i dugu prošlost oblikovala se kao sredina jasna identiteta,
otvorena svijetu i novim idejama.

Domaćin
prve međunarodne stručne konferencije, organizirane u sklopu Grundtvig
obrazovnog partnerstva pod nazivom “Let’s go trough culture” je Ustanova
za obrazovanje odraslih Dante iz Rijeke, koja se osim kvalitetom rada
ističe i 24 godine dugom tradicijom poučavanja stranih jezika. Škola
Dante provodi ovo partnerstvo već drugu godinu zaredom u suradnji s još
sedam inozemnih ustanova u čijem je fokusu poučavanje jezika. Dio
projektnih aktivnosti čine i mobilnosti u svaku od zemalja sudionica. Do
sada su realizirane mobilnosti u Island, Norvešku, Tursku, Francusku
Gvajanu, Italiju i Poljsku. Mobilnost u Rijeku sedma je i posljednja u
nizu mobilnosti koje su predviđene ovim projektom i traje od 17. do 21.
lipnja 2015.

Cilj projekta “Let’s go trough culture” je
razvijati interkulturalnu kompetenciju kroz učenje stranih jezika kako
bi se doprinijelo boljem razumijevanju kulturoloških razlika i
razvijanju tolerancije i multikulturalnosti u suvremenom svijetu. Neki
od važnijih ishoda projekta su: primjenjivati inovativne tehnike
poučavanja stranog jezika (npr. učenje stranog jezika kroz modu, film,
kuhanje, pomoću maske, fotografije, e-učenje i sl.), razmjenjivati
iskustva dobre prakse, razvijati kulturološku svijest, razvijati
toleranciju i multikulturalnost, izražavati se o svojoj i drugim
kulturama na stranom jeziku, povezivati jezik i kulturu (običaje,
spomenike, povijest). Ciljnu skupinu projekta čine odrasli polaznici
programa učenja stranog jezika, nastavnici stranih jezika zaposleni u
ustanovama za obrazovanje odraslih i lokalna zajednica.