Prema privremenim podacima, ukupni poslovni prihodi Brodogradilišta Viktor Lenac u 2015. godini iznosili su 527 milijuna kuna, a od toga se 489 milijuna kuna odnosi na prihode od remonta i preinaka brodova. U Brodogradilištu procjenjuju da će neto dobit nakon oporezivanja biti 26,2 milijuna kuna. Ovisno društvo Viktor Servisi koje je u 100-postotnom vlasništvu Brodogradilišta, ostvarilo je neto dobit od 200 tisuća kuna, pa konsolidirana dobit Grupe Viktor Lenac iznosi 21,4 milijuna kuna.
Na rast poslovnih prihoda Brodogradilišta najviše je utjecalo povećanje opsega radova na projektu remonta i modifikacije američkog vojnog broda USS Mount Whitney te je umjesto prvotno ugovorenih 20,9 milijuna američkih dolara ostvaren prihod veći od 30 milijuna dolara. Povećan je i prihod od remontnih poslova, na 221,4 milijuna kuna, za 82 dovršena remonta. Prihod od najma broda za smještaj posade američkog vojnog broda bio je 27,4 milijuna kuna, od manjih servisnih usluga ostvareno je 4,7 milijuna kuna, a od osiguranja, prodaje materijala i najma prostora 6,5 milijuna kuna.
Ukupni poslovni rashodi iznosili su 495,7 milijuna kuna, što, promatrano s ostvarenim poslovnim prihodima, daje dobit iz poslovanja od 31,3 milijuna kuna, znatno veću u odnosu na operativnu dobit u 2014. Nakon rashoda, kamata i tečajnih razlika ostvarena je neto dobit prije oporezivanja od 27,3 milijuna, a nakon plaćanja poreza očekuje se neto dobit od 26,2 milijuna kuna.
Ocjenjujući stanje na tržištu remonta, iz Brodogradilišta ističu da je nastavljena kriza na brodarskom tržištu, vozarine su i dalje niske, a konkurencija velika, pa brodari na održavanje flota nastoje trošiti minimalno. Viktor Lenac nastoji se u takvom okruženju izboriti za poslove snižavanjem cijena i kratkim rokovima. U sljedećem razdoblju, kažu, nastojat će zadržati cijene na razini 2015., uz moguće smanjenje cijena do 10 posto, a računaju i na kvalitetu svojih radova. Navode kako za sljedeće razdoblje ima naznaka za ugovaranje nekoliko projekata ugradnje sustava za pročišćavanje balastnih voda, vezanih za propise o plovidbi u američkim vodama.
U dijelu izvješća o preinakama i offshore projektima, iz Lenca navode da je tržište offshore projekata i dalje prilično neaktivno zbog niske cijene nafte, što se , kažu, odražava i na smanjeni opseg gradnje platformi te gradnje i preinaka brodova vezanih uz offshore industriju. Povremeno se ipak javljaju upiti za specijalnim projektima, kostrensko
brodogradilište ih nudi, ali se zbog zahtjevnosti i veličine tih
projekata ne može samostalno natjecati, nego u suradnji s drugim
tvrtkama.
Projekti preinaka su vezani uz offshore industriju i cijenu nafte, pa ni tu, stoji u izvješću, nema značajnijih upita. Očekuje se da će vlasnici brodova tražiti zamjenske poslove i rješenja putem većih ili manjih konverzija ili nadogradnji, što pogoduje Viktoru Lencu, koji ima značajne reference u takvim poslovima. Cilj je Brodogradilišta imati jednu do dvije preinake na godinu.
Podijeli na društvenim mrežama