Sofoklov „Kralj Edip“ u adaptaciji i režiji Luciana Delprata najbolja je predstava HNK Ivana pl. Zajca u sezoni 2019./2020. odnosno dobitnica Nagrade „Đuro Rošić“ za najbolju predstavu u cjelokupnoj produkciji riječkog HNK prošle sezone. Ova igrano-lutkarska predstava nastala u suradnji s Gradskim kazalištem lutaka ujedno je i najbolja predstava u cjelini Hrvatske drame što joj je donijelo i Nagradu „Zlata Nikolić“. Najbolji koncert prošle sezone, kojem odlazi Nagrada „Lovro pl. Matačić“ je Mahlerova Druga simfonija – „Uskrsnuće“ pod ravnanjem maestra Philippa von Steinaeckera u izvedbi Riječkog simfonijskog orkestra i Riječkog opernog zbora te Simfonijskog orkestra i Zbora HRT-a. Tako je odlučila publika koja je glasanjem za svoje favorite, šesti put za redom, donijela odluke o najboljim umjetničkim ostvarenjima u programu „Zajca“ protekle kazališne sezone.
Prema glasovima publike za najbolje ostvarene uloge u ansamblu Hrvatske drame nagrađeni su Olivera Baljak Nagradom“Andreja Blagojević“ za ulogu Živke Popović u predstavi “Gospođa ministarka” i ulogu Mamme Flore u predstavi „Vježbanje života – drugi put” te Edi Ćelić Nagradom „Galiano Pahor“ za ulogu Avijatičara u predstavi “Mali princ”.
Najbolja predstava Talijanske drame, dobitnica Nagrade „Giulio Marini“, je “Il bonsai ha i rami corti / Bonsai ima kratke grančice“ Serene Ferraiuolo i Giuseppea Nicodema u režiji Giuseppea Nicodema.
Za najbolje su uloge u ansamblu Talijanske drame nagrađeni Serena Ferraiuolo za ulogu Stefanije Laganini u predstavi „Bonsai ima kratke grančice“ i ulogu u „Deset minuta do kraja svijeta“ u omnibusu „Prva komedija“ što joj donosi Nagradu „Gianna Depoli“ te Giuseppe Nicodemo kojem za uloge Bruna, Mladog Francovicha i D’Annunzija u predstavi “Vježbanje života – drugi put” i za ulogu Poslovnog čovjeka u predstavi „ Il piccolo principe/Mali princ”, odlazi Nagrada „Raniero Brumini“ .
Najbolja predstava u opernom programu, dobitnica Nagrade „Boris Papandopulo“, prema odluci riječke publike je predstava „Madama Butterfly“ Giacoma Puccinija, pod dirigentskim vodstvom Villea Matvejeffa u režiji Dražena Siriščevića. Anamarija Knego je za uloge Cio-Cio-San u predstavi “Madama Butterfly” i Kleopatre u predstavi „Julije Cezar u Egiptu-iznova“ dobila Nagradu publike „Štefanija Lenković“ za najbolju žensku, a Giorgio Surian za ulogu Scarpije u operi „Tosca“ Nagradu publike „Milan Pichler“ za najbolju mušku opernu ulogu.
Nagrada publike „Boris Papandopulo“ za najbolju baletnu predstavu dodijeljena je predstavi „Plamteća voda“ na glazbu Juliena Tarridea, u koreografiji Andonisa Foniadakisa. Nagrađeni baletni umjetnici su Tea Rušin, dobitnica Nagrade „Olga Orlova“, za vodeću ulogu u predstavi „Čipka“ i dominantnu umjetničku razinu izvedbenosti u predstavi „Plamteća voda“ te Tilman Patzak, dobitnik Nagrade „Joža Komljenović“, za ulogu Orašara u baletu “Orašar” i dominantnu umjetničku razinu prisutnosti u predstavama „Čipka“ i „Plamteća voda“.
Nagradu publike „Slavko Šestak“ za najbolju ulogu u mjuziklu dobila je Elena Brumini za ulogu Evite u mjuziklu „Evita“, a Nagrada „Sarah Bernhardt“ za najbolje ostvarenje gostujuće umjetnice odlazi Nevi Rošić za uloge Neve Rošić i Mafalde u predstavi “Vježbanje života – drugi put”.
Zbog novonastale epidemiološke situacije, dodjela nagrada koja nose imena istaknutih umjetnica i umjetnika riječkog Kazališta, neće moći biti upriličena kako je ranije planirano već će u subotu 21. studenoga, prigodom Noći kazališta, biti uručene nagrade, odnosno plakete samo najboljima u programu Baleta, te nagrada najboljoj gostujućoj umjetnici.
Nagrade za najbolja ostvarenja u Operi, kao i za najbolji koncert, bit će uručene dobitnicima u petak, 27. studenog nakon simfonijskog koncerta „Musorgski, Čajkovski“, a nagrade za najbolja ostvarenja Hrvatske i Talijanske drame, kao i ona za za najbolju predstavu u cjelokupnoj prošlosezonskoj produkciji „Zajca“ te najbolju ulogu u mjuziklu bit će pak dodijeljene nakon premijere predstave „Decameron“ u novom terminu početkom prosinca.
Podijeli na društvenim mrežama