undefinedPiše Sabina Salamon

Etapno strukturirana, provučena kroz galerijski
prostor na način da ga doživljavamo kao ambijent, izložba predočuje
motiviranost čovjekovog djelovanja kroz tročlanu spregu odnosa: dom (home) –
rad (work) – potrošnja (shopping), koja je prema teorijama marketinga, bitne
promjene doživjela upravo tijekom devedesetih, pozicioniranjem rada na vrh piramide. Poruka izložbe je
jasna izražavanjem autoričinog anti-ekološkog stava spram organizacije života u
kojem primat elementa doma, preuzima rad  kao osovina i gorivo svih njegovih postupaka. Dom 
ne podrazumijeva samo obitelj kao pogonsku jedinicu, nužnu za održavanje
poretka rada i kapitala. Jednako tako ne znači ispunjenje čovjeka kao emotivnog
 bića, već otvaranje prostora van domašaja
prisile, nudeći slobodno vrijeme i razbibrigu, balansiranje rada i nerada.

undefinedUsredotočenost na rad kao primarno
mjesto potvrde čovjeka, podržava zbrku u poimanju smisla opstanka, koji već
odavno nije gola datost, već mogućnost, stvar uspjeha i neuspjeha, križaljka
prioriteta i ciljeva.

Između redaka, podmeće nam pitanje:
živimo li da bi radili, ili radimo da bi
živjeli
?

Odgovor na pitanje zašto
opet postavljati takvo pitanje, naći ćemo u činjenici da svjedočimo vremenu ekonomskog
neo-kolonijalizma, jednako brutalnog, a perfidnijeg od svog prethodnika (iz 19.
i 20. stoljeća) po tome što prividno preskače razinu političkog. Eksploatacija,
tako potrošena riječ, i dalje ostaje opće mjesto u abecedariju rada; od
devedesetih nadalje, transnacionalni kapital ulazi u eru dostizanja svog maksimuma,
osnažujući se na radu za bescjenje, prodajući pritom ideju svjesne individue
odgovorne za stanje na Zemlji. Autorica se dotakla pitanja koja i dalje izazivaju
glavobolju: koji je put pravi put, postoji li mogućnost izbora  i može li itko potaknuti promjene? Kako pristati
na nedjelovanje, ako to mnogima znači gubitak tla pod nogama? Posljedično, postoji
li mogućnost ekologije u sustavu čiji je imperativ djelovati? Bi li to značilo
odustati od instinkta samoodržanja?