Autori vloga „Skrivena Rijeka“ osnovnoškolci su, polaznici ovogodišnjeg Spring Campa održanog u sklopu programa za mlade RInovatoRI.
RInovatoRI su program Odjel za poduzetništvo Grada Rijeke kojeg provodi Dom mladih i u potpunosti je besplatan za polaznike. Ove godine Spring Camp se od 19. do 22. travnja održavao u Dječjoj kući, a tema ove kreativne radionice bila je „Top Ri Tour“. Polaznici su, radeći u timovima i primjenjujući design-thinking metodu imali zadatak osmisliti inovativan način prikazivanja Rijeke kao atraktivne turističke destinacije.
Kreativne radionice pod vodstvom mentora polazilo je 16 učenika od 6. do 8. razreda riječkih osnovnih škola, a svoj su vlog predstavili danas u zgradi gradske uprave, a koje su njihove vizije turističkog razvoja poslušali su zamjenica riječkog gradonačelnika Sandra Krpan, pročelnica Odjela za poduzetništvo Jana Sertić, direktor Turističke zajednice Grada Rijeke Petar Škarpa, ravnatelj Doma mladih Goran Gračanin i savjetnica gradonačelnika za razvoj i gospodarstvo Nataša Zrilić.
Travel blog po uzoru na popularne youtubere
Prema objašnjenju stručne suradnica za projekte Doma mladih Ive Marčelje video je nastao kao produkt ovogodišnje teme, prikazivanje Rijeke kao turističke destinacije. „Oni su ovaj travel blog zamislili da način da su se stavili u ulogu popularnih youtubera koji su posjetili Rijeku. U videu su predstavljene njihove ideje, žičara do Trsata, samoodrživi bungalovi, vožnja vlakićem po Molo longu prilikom koje turisti korištenjem VR naočala saznaju zanimljive priče o povijesti Rijeke. Sve te njihove ideje predstavili smo u videu koji je nastao u studiju Art kina u Dječjoj kući uz pomoć mentorica Josipe Andrušić i Dijane Malinić Mihelić, a stručni tim činile su i turistička vodičkinja Sonja Tudor te snimateljica i redateljica Maša Drndić“, rekla je Marčelja.
Polaznici radionice su Tino Žigić, Niko Žigić, Lucian Grubić, Marta Boni, Lucijan Sobol, Roman Matić, Anastazia Tomljanović, Viktor Pindulić, Geal Andrić, Lukas Ilić, Ambra Andrić, Jan Martinović, Alan Šarić, Leon Aleksandar Čule, Dino Baldo i Andrija Žic.
Tijekom četiri dana polaznici su upoznavali i učili o Rijeci kroz turističke, vođene šetnje, virtualno, putem kvizova, storytelinga i gejmifikacije. Osmislili su zabavnu igru pod nazivom Rijeka Crime Photo Hunt kojom su kroz zagonetke i krimi priče otkrivali i fotografirali riječke lokacije. Definirali su potrebe ciljanih skupina turista u razgledavanju Rijeke te razrađivali ideje prezentacije grada koristeći SWOT analizu i storybord.
Poduzetnički mindset
Njihov trud, inovativnost i kreativnost pohvalila je zamjenica gradonačelnika Sandra Krpan istaknuvši kako je cilj programa RinovatoRI razvijanje poduzetničkih vještina i kompetencija mladih, što je vidljivo iz vloga, budući da su neke od predstavljenih ideja zanimljive za realizaciju.
“Odjel gradske uprave za poduzetništvo kontinuirano radi na unaprjeđenju poduzetničke infrastrukture, kao i na razvoju programa, aktivnosti i projekata koji stvaraju povoljnu poduzetničku klimu i potiču inovacije. Može se reći da je program RInovatoRI zapravo polazišna točka u tom procesu, kojime smo omogućili djeci osnovnoškolskog uzrasta da upoznaju poduzetnički mindset. Zaista se nadam da će jednom i vaše ideje rasti skupa s riječkim gospodarstvom u okviru našeg Startupu inkubatora”, rekla je Krpan priliko obraćanja učenicima, njihovim mentoricama te roditeljima.
Krenulo je od KEŠ-a
Pročelnica Sertić istaknula je kako je ovaj program pod nazivom Kreativno-edukativna škola (KEŠ) pokrenut 2008. godine, a 2018. je koncepcijski osvježen i preimenovan u program RInovatoRI. “Program se provodi u tri programska pravca: redovni program, Spring Camp i Summer RInnovation Lab. U okviru redovnog programa održava se i posebni dio 3D RInovatoRI, koji polaznicima pruža osnovna znanja iz područja 3D tehnologije. Pored interaktivnih radionica i edukacija koje potiču kreativnost, značajan naglasak u programu stavlja se na terenske aktivnosti, tematske izlete i stručne goste. Posebni fokus stavljen je na kreativnom pristupu u rješavanju problema, stvarnim poduzetničkim iskustvima iz okruženja, suvremenim alatima, tehnologijama i inovacijama u poslovnom svijetu te na razvoju vlastitih poduzetničkih ideja“, objasnila je Sertić.
Program RInovatoRI nacionalni je dobitnik Europske nagrade za promicanje poduzetništva 2019. u kategoriji promicanje poduzetničkog duha. Program je 2021. uvršten u internacionalnu bazu dobrih praksi na razini programa Interreg Europe, a u 2022. u ‘Praktičan vodič za usavršavanje i prekvalifikaciju‘ od strane inicijative Europske komisije Intelligent Cities Challenge. Vikend školi poduzetništva 2018., pod nazivom ‘Pametni gradovi i umjetna inteligencija’ dodijeljena je povelja za NAJ-akciju na državnoj razini, u sklopu akcije ‘Gradovi i općine prijatelji djece’.
Podijeli na društvenim mrežama