U
izjavama za medije nakon sastanka kojem je nazočila i pročelnica Sanda
Sušanj, gradonačelnik Obersnel je kazao kako je iskoristio priliku,
da ministra Mornara koji u Rijeci sudjeluje na skupu Dante, informira o
čitavom nizu aktivnosti koje Grad Rijeka provodi u sustavu obrazovanja,
odnosno programima nadstandarda kojeg Rijeka provodi u svojim osnovnim
školama. Ministru su predstavljena iskustva u stečena višegodišnjim
provođenjem programa obrazovanja iz informatike te programa Moja
Rijeka, zavičajnog programa kojim se djeca upoznaju s karakteristikama
Rijeke, poviješću, kulturom, povijenim i tehničkim naslijeđem.

Na
sastanku je gradonačelnik predstavio inicijativu da se na isti način,
kako je to napravljeno i za program Moja Rijeka, dakle eksperimentalno,
kao vannastavna aktivnost uvede i Građanski odgoj. „Okupili smo ekipu
koja će pripremati udžbenik a dogovoreno je da se kontaktira i Agencija
za obrazovanje, kako bi se na određeni način ovaj eksperimentalni
program uklopio u Kurikulum, koji se priprema u okviru Strategije
obrazovanja u RH”, rekao je graadonačelnik.

Ministar Mornar je
na upit novinara o rezultatima sastanka i dostupnosti inormatičkog
obrazovanja, rekao da će informatika biti dostupna za sve učenike kada u
proračunu za to bude dovoljno novaca. „Krenulo je bolje, ali će proći
neko vrijeme dok sve škole ne budu opremljene računalima. Kroz projekt
e-škole, kojim će se u narednim godinama iz EU fondova povući 280
milijuna kuna, napravit ćemo korak dalje. To neće biti dovoljno za sve
škole, ali će se povećanjem proračuna za školstvo postići više. To nam
je jedan od prioriteta jer je informatičko obrazovanje danas neophodno.
Kurikularna reforma koja se upravo radi i koja ide u javnu raspravu
početkom 2016., dat će korjenitu promjenu cjelokupnog sustava
obrazovanja. Probat ćemo napraviti školu u koju će djeca ići, ne zato
što moraju, nego zato što žele. Školu koja će ih naučiti onome što im
treba za život i koja ih neće naučiti hrpu beskorisnih činjenica, koje
ionako mogu naći jednim klikom miša. Ta će ih škola učiti snalaženju u
životu, podučiti životnim vještinama i pripremiti ih za život“ rekao je
ministar Mornar.

„Pri kraju smo s programom razvoja strukovnog
obrazovanja koji trenutno najviše zaostaje za konkretnim potrebama
tržišta rada. Što se tiče Građanskog odgoja, on se već eksperimentalno
provodi u nekim školama. Znanja koja se građanskim odgojem trebaju
dobiti su potrebna, samo je pitanje na koji način ih djeca trebaju
dobiti. Jedan je pristup da to bude poseban predmet u Kurikulumu, kakav
je Rijeka odabrala. To je dobro, jer će se moći raditi usporedbe u
pristupu. Stručna radna skupina koja radi novi Kurikulum bavi se i tim
pitanjem, vidjet ćemo kakvo će biti njihovo konačno rješenje. Kakvo god
bude mi ćemo ga prihvatiti“ rekao je ministar te dodao kako nema
nikakvog prijepora da se Građanski odgoj uvede. Uostalom on se već
provodi u školama, ali ne u obliku posebnog predmeta jer za to u vrijeme
kad ga se htjelo uvesti nije bilo osiguran čitav niz zakonski
pretpostavki, od kvalificiranog kadra do udžbenika i zakonskog
ograničenja, s obzirom na broj sati koji djeca smiju provesti u školi.
Građanski odgoj će biti, a na koji način odlučit će struka, Rijeci ćemo
pomoći koordinacijom sa Stručnom skupinom, angažiranjem Agencije koja će
pomoći oko evaluacije i evaluirati rezultate te djece. Što se tiče
financijske pomoći ona će ovisiti o mogućnostima proračuna za
školstvo.   
 
Ministar je također kazao kako plaća prosvjetnih
djelatnika treba biti veća, no svjesni smo da to trenutno mogućnosti
proračuna ne dopuštaju, ali je dodao kako vjeruje da će iduće godine
biti bolje.