Teglenica na gatu

Po njegovu mišljenju, projekt je jedan od rijetkih slučajeva
kada je arhitektura uspjela akumulirati svu pozitivnu energiju jednog društva
pošto je, kako je rekao, “postalo jasno da smo na tragu izuzetnog
arhitektonskog djela”.

 

Oštećeni paviljon je u Brodogradilištu Kraljevici, gdje će
se utvrditi uzroci oštećenja i ostale okolnosti. To će obaviti sam autorski tim
sa suradnicima, a rokovi dovršetka analize još nisu poznati, rečeno je na
konferenciji na kojoj je, uz Modrčina, sudjelovala većina članova tima. Kako je
rekao Modrčin, autorski tim želi da se paviljon “vrati u život.”

Paviljon BijenaleNa novinarsko pitanje o mogućem preuzimanju odgovornosti
arhitekata za nastalo oštećenje odgovorio je da mogu preuzeti odgovornost tek
kad se ona utvrdi. Nakon analize, sve strane koje su sudjelovale u projektu
preuzet će utvrđeni dio odgovornosti, dodao je.

Arhitekt Igor Franić rekao je da je izrađen stručni statički
proračun za ploveći paviljon po kojem je on mogao podnijeti nagib do 10 posto,
što podrazumijeva plovidbu po moru s valovima visokim do pola metra. Prijevoz
je organiziran jer je bila povoljna vremenska prognoza, a poslije je utvrđeno
da je tijekom plovidbe more bilo 1 do 2 s valovima do 0,3 metra, rečeno je.

 

Tegljenje je organizirano preko agencije koja ga ne bi
dopustila da nisu bili dobiveni svi dokumenti koji potvrđuju da se ono
“može poduzeti”.

Franić je rekao kako troškovi popravka paviljona i
planiranoga ponovnog transporta u Veneciju neće biti na štetu hrvatskih
poreznih obveznika jer će arhitekti angažirati sponzore, pri čemu je dodao da
se još ne zna tko su oni. Opovrgnuo je tvrdnje da je jedan od njih Emil
Tedeschi.

Na pitanje o trajnoj muzejskoj pohrani paviljona nakon
Venecijanskoga bijenala, što arhitekti planiraju, rečeno je da će se to
provesti ako bude interesa javnosti, Muzeja moderne i suvremene umjetnosti u
Rijeci i grada Rijeke. Istaknuto je da je sam paviljon, izrađen na teglenici od
čeličnih armaturnih mreža, “statički neupitan” te da, uz primjerenu
konzervaciju, može trajati dovoljno dugo iako je prvotno zamišljeno da traje do
završetka bijenala.

Nakon novinarskih primjedaba o nedostatku točnih i
pravodobnih informacija o oštećenom paviljonu, najavljeno je da će javnost o
njegovim važnijim popravcima biti pravodobno obaviještena.

Paviljon “Brod” izrađen je u Brodogradilištu
Kraljevici. To je konstrukcija od metalne armaturne mreže visoka pet metara i
teška 35 tona kroz koju se mogu kretati posjetitelji, a postavljena je na
teglenici. Izrada je trajala mjesec dana. Rezultat je rada 15 hrvatskih
arhitekata pod vodstvom Modrčina. Arhitekti su se odrekli honorara u korist
troškova izgradnje objekta. Tijekom tegljenja do Venecije konstrukcija je
popustila, a paviljon se slegnuo i nagnuo na jednu stranu. Arhitekti su
odlučili da se ne izloži pa je vraćen u Kraljevicu. Bijenale u Veneciji traje
do 21.studenoga.