Vedran Mornar

Prema sadašnjem modelu učenici uče napamet, čekaju da im se znanje ulije s katedre, ali ne znaju zaključivati, što je dokazano znanstvenim istraživanjima, rekao je.

Među konkretnim planiranim aktivnostima u osuvremenjivanju modela obrazovanja je projekt e-škola, u kojem se u prvoj fazi namjerava 20, a potom 140 škola opremiti najnovijom informatičkom tehnologijom. Za to je potrebno 280 milijuna kuna koje se dobivaju iz EU fondova, a predviđeno je da se na taj način do 2020. godine uspostave “digitalno zrele škole” u većini škola, rekao je ministar. Sljedeće aktivnosti su usklađenje strukovnog obrazovanja s potrebama tržišta rada i snažnije uvođenje vanjskog vrednovanja u škole, kako bi ocjene realnije pokazivale stečena znanja i sposobnosti, naveo je. Nužno je više brinuti o učenicima i studentima slabijeg imovinskog stanja. Za njih su do sad udvostručeni iznosi za stipendije, a planira se i to udvostručiti u narednom razdoblju, kazao je Mornar.

Ocijenio je da Bolonjski proces nije donio očekivane rezultate, jer je studiranje produljeno, umjesto da se skrati. Važno je i djelovati na anomalije pri upisima na studije, jer se gotovo 50 posto studenata upisuje na ekonomiju i pravo, a na studijima poput matematike nedostaje studenata, istaknuo je Mornar, rekavši da će se na to pokušati djelovati putem programskih ugovora sa sveučilištima.

Gradonačelnik Rijeke Vojko Obersnel rekao je na otvaranju skupa da je vlada u protekle četiri godine intenzivno razvijala sustav e-građani koji širi i na razine lokalne samouprave, a Rijeci je cilj uključiti se što prije.