Učenički dom „Podmurvice“ Rijeka već dugi niz godina u svom
odgojno-obrazovnom radu promiče načela ekološkog odgoja i obrazovanja. U
suradnji s profesorom i krajobraznim arhitektom Danielom Winterbottomom te
studentima sa Sveučilišta Washington u Seattleu, u Domu je 2010. nastao
prvi Multifunkcionalni vrt s terapijskim djelovanjem za srednjoškolce u
Hrvatskoj. Suradnja se obnovila u rujnu prošle godine kroz projekt uređenja
zapuštenog dijela Učeničkog doma Podmurvice, kada je Multisenzorički vrt dobio svoju završnu vizuru.
U okviru terapijskog vrta, specifično su oblikovani njegovi
različiti dijelovi: Refleksološka staza, Začinska spirala, Vrt pomirenja,
Šumski vrt, Maslinik s nasadima začinskog bilja i druge.
Primarna svrha terapijskog vrta je kvalitetno provođenje
slobodnog vremena učenika adolescenata koji se nalaze u razvojnom periodu
popraćenom brojnim stresnim situacijama u školama te burnim emocionalnim
reakcijama koje ih čine ranjivima.
Nit vodilja pri oblikovanju Multisenzoričkog vrta znanstvena
je pretpostavka kako je, putem posebno odabranih mirisa, okusa, boja, zvukova i
tekstura, odnosno ciljanim oblikovanjem nekog prostora, moguće interaktivno
djelovati na svih pet osjetila, čime se omogućuje optimalan psihofizički,
kognitivni i emocionalni razvoj osobe, a takav okoliš predstavlja i
terapijsko-meditativni potencijal.
Proširenje terapijskog vrta i oblikovanje Multisenzoričkog
vrta, ujedno predstavlja i proširenje, već dugogodišnje, suradnje s Mjesnim
odborom Podmurvice i udrugama koje okupljaju socijalno osjetljive članove našeg
društva (Društvo tjelesnih invalida Grada Rijeke, Udruga oboljelih od multiple
skleroze Primorsko-goranske županije, Udruga za sindrom Down RIJEKA 21 i
drugi). Pa tako, osim što boravak i rad u terapijskom vrtu Učeničkog doma,
pripadnicima socijalno osjetljivih skupina, ima za cilj relaksaciju i
rekreaciju, ima i pozitivan učinak na integraciju u život zajednice kroz
suradnju s učenicima, studentima i djelatnicima Doma. S druge strane, kroz
takvu suradnju, učenici imaju priliku razvijati toleranciju, empatičnost te
sposobnost samoprihvaćanja i uvažavanja različitosti. Omogućavanjem takvih
vrsta iskustava učenike se obogaćuje novim spoznajama i vrijednostima čime oni
sazrijevaju u cjelovite i senzibilizirane osobe spremne za primjenu koncepta
održivog razvoja u svakodnevnom životu.
U sklopu Riječkog zelenog tjedna u Malom salonu, Korzo 24,
postavljena je i izložba studentskih radova na temelju kojih je uređen
Multisenzorički vrt. Izložba se može razgledati do 25. svibnja od 11 do 20
sati.
Podijeli na društvenim mrežama