U CTK Rijeka je završio Makeathon na kojem je sudjelovalo šezdesetak učenika Srednje škole Andrije Ljudevita Adamića. Učenici su posljednja tri dana promišljali UN-ove ciljeve održivog razvoja te su surađujući u timovima ponudili potencijalna rješenja koja doprinose UN-ovim ciljevima: Svijet bez gladi, Smanjenje nejednakosti, Održiva potrošnja i proizvodnja te Mir, pravda i snažne institucije.

Nakon tri dana rada na rješenjima, danas su timovi predstavili svoja rješenja i prototipe pred peteročlanim žirijem koji je potom proglasio najbolje rješenje – a ono je internetska stranica putem koje se može donirati ili pomoći putem volonterskog rada djeci ratnim izbjeglicama.

Među rješenjima koja su se osmislili mladi je nekoliko igara – videoigra koja smanjuje nejednakosti, board game koji osvještava igrače o zagađenju koje proizvode različite vrste industrija, online kviz o problemu gladnih u svijetu. Dvije ekipe osmislile su pjesme kojima su željeli potaknuti ljude na mir i smanjenje nejednakosti. Sa željom da smanje onečišćenje u morima i oceanima jedna je grupa srednjoškolaca osmislila animaciju koja osvještava pomorce i sve one koji putuju morem na onečišćenje, jedna je grupa osmislila predstavu koja djecu osvještava o problemu gladi u svijetu te strip koji djecu želi potaknuti na odgovornu potrošnju. Srednjoškolci su se dosjetili i modne revije koja bi istovremeno osvještavala o problemu dječjeg rada, održivim stilovima života te imala i humanitarnu notu.

Cilj Makeathona bio je povezati znanost, tehnologiju, inženjerstvo i matematiku kroz zajednički rad i inovativne projekte.

Najbolji tim makeathona / Foto Tanja Kanazir

Najbolji tim makeathona / Foto Tanja Kanazir; CTK Rijeka

Prvi dan Makeathona, 21. svibnja, bio je posvećen formiranju timova. Svaki tim sastojao se od vođe tima, prezentera, mjerača vremena, zabavljača, pisara i gradonačelnika. Učenici su također imali priliku upoznati se s ciljevima održivog razvoja (SDG karticama), koje su usvojene od strane Ujedinjenih naroda 2015. godine. Učenici su dobili zadatak istražiti četiri cilja održivog razvoja te ih smjestiti u lokalni i globalni kontekst. Cilj je bio primijeniti stečena znanja i vještine na konkretne izazove, promovirajući održivi razvoj i kreativno razmišljanje.

Drugi dan započeo je predstavljanjem alata poput 3D printera, računala, iPad-ova, Lego kocki, micro:Bit-a i alata za snimanje, koje učenici mogu koristiti pri izradi svojih prototipa. Svaki tim odabrao je alat koji će koristiti za realizaciju svoje ideje koja će doprinositi UN­-ovim ciljevima održivog razvoja.

Posljednji dan, posvećen zgotovljivanju i pitchanju rješenja deset timova, završio je proglašenjem najboljeg tima. Žiri koji je odlučivao o tome tko je najbolji činile su sljedeće članice: Silva Bortul, Lucija Kero, Andrea Maradin, Jelena Mateša i Katarina Švaglić Kovačić.

Aktivnost Makeathona dio je Erasmus+ projekta Development Lab koji se provodi u Hrvatskoj i Litvi. U Hrvatskoj ga provode CTK Rijeka i Srednja škola Andrije Ljudevita Adamića.

(Izvor: CTK Rijeka)