HNK Ivana pl. Zajca tijekom proteklih šest tjedana, otkako je na snagu stupila mjera “obustave izvođenja složenih glazbeno scenskih djela koja uključuju orkestre i zborove”, dakle djela u kojima zajedno nastupaju orkestar i zbor, razvijao je nove forme operne izvedbe.

Nove izvedbe Bizetove “Carmen” na rasporedu su 21. i 23. siječnja, u režiji prilagođenoj novim okolnostima. Tako se neke zborske dionice neće izvoditi, a druge će preuzeti solisti. Svi izvođači testirat će se na koronavirus, ako već nisu stekli imunitet, a u zajedničkim scenama koristit će se viziri, izvijestio je HNK. U glavnim ulogama nastupat će Michaela Selinger, Aljaž Farasin i Luka Ortar.

U izvedbi Mascagnieve opere “Cavalleria rusticana” u režiji Dražena Siriščevića, s premijerom 27. siječnja, zbor će pjevati u dvorani za probe, izvan prostora pozornice i gledališta, a zvuk će se prenositi u dvoranu. Kako navodi riječki HNK, gledatelji će tako ovu operu moći doživjeti u svoj njezinoj glazbenoj raskoši, a opet uz strogo pridržavanje svih mjera. Vjeruju da će dramatična glazbena i glumačka izvedba riječkih opernih prvaka, Kristine Kolar, Domagoja Dorotića i Roberta Kolara, nadomjestiti fizičko odsustvo zbora s pozornice.

Traju i probe za postavljanje na scenu jedne od omiljenih opera na pozornicama diljem svijeta, Verdijeve “Traviate”. Pjevat će Anamarija Knego i Aljaž Farasin, uz gostujućeg solista Kevina Greenlawa. U “Traviati”, pod dirigentskim vodstvom maestra Valentina Egela te u dramaturgiji i režiji Marina Blaževića, HNK će nastaviti istraživati mogućnosti fizičke odsutnosti, a glasovne odnosno zvukovne prisutnosti zbora u izvedbi, već testirane u predstavama “Carmen” i “Cavalleria rusticana”.

Iz „Zajca“ ističu da su se do sad pridržavali svih mjera, ali i donosili vlastite odluke koje su često bile brže od preporuka, kako bi se zaštitila publika i izvođači. Primjerice, prilikom svake sumnje na zarazu prekidane su probe, a svaki potvrđeni slučaj zaraze u bilo kojem ansamblu značio je ne samo odgodu programa, nego i zaustavljanje zaraze.

Michala Selinger i Aljaž Farasin u operi Carmen /Foto: Vladimir Mudrovčić