U Galeriji OK u zgradi Muzeja moderne i suvremene umjetnosti u Rijeci predstavljena je kampanja ”Ti pomažeš – Libresse nagrađuje!”, usmjerena na prevenciju poteškoća u nabavci higijenskih proizvoda i negativnog utjecaja takvih posljedica na obrazovanje.
Tijekom Nacionalne kampanje, koja traje od 2. travnja do 31. svibnja 2024., Libresse će od svakog prodanog proizvoda odvojiti 15 centi kako bi osigurao zalihe menstrualnih uložaka koje će donirati donirati sveučilištima u Rijeci, Puli, Splitu, Slavonskom Brodu, Dubrovniku, Zadru, Osijeku te Sveučilištu Sjever. U sklopu kampanje kupci, osim što će sudjelovati u donaciji, imaju priliku i osvojiti do 5.000 eura na Premium Visa kartici.
Na predstavljanju kampanje sudjelovale su Lana Par, predsjednica Studentskog zbora Sveučilišta u Rijeci, Marija Trcol, predstavnica udruge PaRiter, Iva Stefanovski Horvatić, predstavnica marketinga kompanije Essity, te Maša Bašić, predstavnica marketinga kompanije Essity.
Borba protiv menstrualnog siromaštva
Menstrualno siromaštvo označava otežan ili čak potpuno onemogućen pristup menstrualnom potrepštinama poput higijenskih uložaka, tampona ili lijekova za ublažavanje bolova te odgovarajućim higijenskim uvjetima i javnom zdravstvu, a posljedično i obrazovanju. Menstrualno siromaštvo ne pogađa samo žene u zemljama u razvoju, već i u razvijenim zemljama. Ove poteškoće mogu imati izravan utjecaj na žene koje mogu izostajati iz škole ili posla radi nemogućnosti pristupa higijenskim potrepštinama.
„Nakon objave rezultata istraživanja o menstrualnom siromaštvu udruge Pariter 2021., našli smo se zgroženi rezultatima i osjetili potrebu za hitnu reakciju. Kao nadopunu istraživanja, profesorica Ana Marija Sikirić Simčić s Ekonomskog fakulteta našeg Sveučilišta izradila je preporuke s ciljem smanjenja menstrualnog siromaštva, a već u prosincu 2021. godine Studentski zbor Sveučilišta u Rijeci pokrenuo je projekt UNIRI stvari. Tako sada već godinama osiguravamo besplatne menstrualne potrepštine koji su dostupni na svim sastavnicama našeg Sveučilišta a financirano sredstvima iz našeg proračuna. Isti projekt smo prije 3 godine predstavili na razini Hrvatskog studentskog zbora i pomogli studentima diljem Hrvatske u provedbi projekata sličnog opsega, tako su nastali UNIZG Ciklus, UNIPU Menga, UNIST Menstrualno zdravlje, UNIDU Menga, a svoju praksu podijelili smo i s kolegama iz Slovenije koji su prošle godine pokrenuli i vlastitu akciju u borbi protiv menstrualnog siromaštva, izjavila je Lana Par“, rekla je Lana Par, predsjednica Studentskog Zbora Sveučilišta u Rijeci.
Naime, istraživanje udruge PaRiter, pokazalo je, naime, da i Hrvatska spada u skupinu zemalja u kojoj vlada menstrualno siromaštvo. Trećina žena u Hrvatskoj prisiljena je štedjeti na ulošcima jer su im preskupi. Dio njih zbog previsokih cijena kupuje manje kvalitetne menstrualne potrepštine, dok više od 10 % građanki Hrvatske nije u mogućnosti kupiti dovoljno uložaka da bi ih redovito mijenjale. Podjednak postotak njih uopće si ne može priuštiti uloške. Na pitanje koja improvizirana sredstva koriste umjesto menstrualnih potrepština najveći udio ispitanica navelo je toaletni papir, kao i komade tkanine, krpe ili izrezane majice. Dio ispitanica navelo je da su koriste gazu, maramice, vatu, ručnik, dječje pelene, čarape, papirnate ručnike ili zavoj.
Slijedom ovih poraznih rezultata istraživanja, Libresse je 2022. godine pokrenuo kampanju “V za vaginu” s ciljem podizanja svijesti o problemu menstrualnog siromaštva i poticanja cijelog društva na njegovo rješavanje.
„U 2024. godini nastavljamo borbu protiv menstrualnog siromaštva, a cilj koji smo si postavili je osigurati higijenske potrepštine većini javnih fakulteta u Republici Hrvatskoj. Ovim projektom direktno pomažemo studenticama da neometano pohađaju predavanja te da im poteškoće u nabavci higijenskih proizvoda ne utječu na obrazovanje. U Libresseu kontinuirano radimo na rješavanju problema menstrualnog siromaštva. Nakon što smo donirali 240 uloškomata i gotovo 150.000 menstrualnih uložaka u 34 učenička doma, prošle godine donirali smo menstrualne uloške za gotovo 1.100 djevojaka iz dječjih domova i udomiteljskih obitelji“, izjavila je Maša Bašić, predstavnica marketinga kompanije Essity.
(Foto: press)
Podijeli na društvenim mrežama