Omiljeni Verdi vraća se na riječku pozornicu jednom od njegovih zasigurno najboljih i najambicioznijih opera, „Don Carlom“ koji će kao operni spektakl, u koprodukciji riječkog HNK-a i mariborskog SNG-a, pod ravnanjem maestra Simona Krečiča i u režiji Marina Blaževića biti premijerno izveden u petak 21. travnja 2023.
Najavljeno je to na današnjoj konferenciji za novinare na kojoj je obznanjeno i kako je za novog ravnatelja riječke Opere imenovan Dražen Siriščević.
„Iznimno sam sretan što smo suradnju dviju opernih kuća uspjeli ostvariti tako velikim naslovom i što smo dobili šansu predstaviti je veličanstvenim djelom i bogatim sadržajem uz ekipu vrhunskih solista“, rekao je dirigent i ravnatelj mariborske Opere Simon Krečič te podsjetio kako je ova koprodukcijska opera već zabilježila veliki uspjeh u Mariboru.
Scenografski i kostimografski spektakl
Riječki intendant i redatelj predstave Marin Blažević najavio je scenografski i kostimografski spektakl zahvaljujući scenografu i oblikovatelju svjetla Wolfgangu von Zoubeku, koji je radio u svim najvećim svjetskim opernim kućama s imenima kao što su primjerice Herbert von Karajan, Giancarlo del Monaco ili Werner Herzog, te kostimografkinji Sandri Dekanić.
„Ali ostale bi to samo lijepe slike da nemamo fantastične soliste, nevjerojatan solistički tim, a svi će oni debitirati u svojim ulogama“, najavio je Blažević te istaknuo kako će najpoznatiji romantični par riječke Opere Anamarija Knego i Aljaž Farasin na premijeri nastupiti kao Elisabeta i Don Carlo, a u kasnijim će ih izvedbama zamijeniti Rebeka Lokar i Dimitris Paksoglou. Rodriga će tumačiti mladi slovenski bariton Jaka Mihelač kojega je uspješna karijera, između ostalog, odvela već do Berlina i tamošnje operne kuće.
U ulozi Filipa II. nastupit će riječki operni prvak Luka Ortar, u ulozi Eboli počasna članica riječkog ansambla, Riječanka Diana Haller te kao Veliki inkvizitor nacionalni prvak Giorgio Surian, solistički trolist koji se danas obratio novinarima.
Luka Ortar, kojemu je Filip II. zasigurno najveći dosadašnji izazov u riječkoj Operi, istaknuo je kako upravo o ovoj ulozi sanja još od svojih studentskih dana te s velikim respektom čeka dan premijere. Nekadašnji iznimno poznati Filip II., a danas Veliki inkvizitor, Giorgio Surian kazao je kako se veseli svojoj ulozi kao i ponovnoj suradnji s Marinom Blaževićem. „A Filipa. II. prepustio sam sjajnom Luki Ortaru, Filipu za budućnost.“
Mezzosopranistici Diani Haller Eboli će biti još jedna uloga u kojoj će debitirati na riječkoj opernoj pozornici. „Sve uloge kojima sam debitirala u Rijeci, Belllinijevu Adalgisu ili Händelovog Julija Cezar,,kasnije sam uspješno pjevala u Europi. Kada se prvi put pjeva neka uloga važno je imati vrhunskog redatelja i dirigenta kao što su Marin Blažević i maestro Simon Krečič“, istaknula je Diana Haller i najavila kako će ulogu Eboli u francuskoj verziji opere odnosno „Don Carlosu“ sljedeće sezone pjevati u Stuttgartu.
Predstavljen novi ravatelj Opere
Intendant Blažević predstavio je i novog ravnatelja Opere Dražena Siriščevića koji će na toj funkciji ostati do kraja njegova mandata te poželjevši mu dobrodošlicu istaknuo kako je Siriščević suradnik, prijatelj i kolega neupitne kompetencije i fantastičnih referenci.
Dražen Siriščević je pak naglasio kako je njegov dolazak u Rijeku, njegov rodni grad u kojem se prvi put susreo s operom, prepun emocija i lijepih sjećanja.
„Nastojat ću svu svoju strast i ljubav prema operi ugraditi u ovo kazalište, a sada se jedino mogu diviti cijelom ansamblu koji je uspio pripremiti „Don Carla“, veličanstveno glazbeno-dramsko ostvarenje.“
Povijesna opera koja ističe ljudsko dostojanstvo i osobne slobode
Višeslojna opera koja spaja povijesne činjenice, dramu i ljudsku strast u remek-djelo, Verdijev „Don Carlo“ opera je za velike glasove u kojoj svaki od šest najistaknutijih likova ima uvjerljiv dramski temelj i razvoj, puna je moćnih scena i zahtjevnih arija u skladu s psihološki oblikovanom glazbenom dramom. Iskru Verdijeve inspiracije zapalila je istoimena drama Friedricha von Schillera, izvučena iz povijesnog predkonteksta sukobljenih i konkurentnih odnosa, moralnih obveza i neostvarenih političkih ideala. Smještena u Španjolsku 16. st. u vrijeme inkvizicije kada je granica između svjetovne i crkvene vlasti bila jasna, a osobne težnje i intimne želje potiskivane i žrtvovane za više dobro, bavi se u srži romantičnom dilemom: Don Carlo, sin kralja Filipa II., zaljubljuje se u Elizabetu Valois da bi otkrio da je ona udana za njegovog oca kao dio mirovnog pakta. Jedna od njegovih najsloženijih po mnogima najboljih, Verdijeva velika povijesna opera „Don Carlo“ posebno ističe ljudsko dostojanstvo i osobne slobode u vrijeme prosvjetiteljstva.
(Opera Don Carlo Foto Dražen Šokčević; HNK Ivana pl. Zajca press)
Podijeli na društvenim mrežama