“Riječ je o projektu koji će dugoročno bitno
promijeniti sliku Rijeke, odnosno specifičnom natječaju kakav do sada
u Hrvatskoj nije bio raspisan, a obuhvaća područje veće od 15 hektara.
Njegova specifičnost očituje se u natječajnom postupku kojim se objedinjuje
odabir financijski najpovoljnije ponude ulagača u nove sadržaje i građevine na
Delti i u Luci Baroš, ali u spoju s kvalitetom urbanističko-arhitektonskog
rješenja koje se istovremeno traži od ulagača i ocjenjuje u istom postupku. Ne
umanjujući važnost operativnih obala, treba naglasiti značaj ovoga projekta za
Rijeku, jer se njime kreće u izgradnju novog dijela grada, čime će biti riješen
i niz problema. Tim će se velika zona gradskog središta otvoriti prema moru, pa
će Riječani konačno moći reći da su uistinu grad na moru. Projektnim zadatkom
postavljeni su jasni uvjeti o širokom pojasu obalnog ruba namijenjenog
rekreaciji i šetnji građana, kao i definiranju velikog gradskog trga u funkciji
Riječana. Na području južne Delte, od ceste D-404 do Spomenika oslobođenja imat
ćemo najveći gradski park, a od Delte do Porto Baroša marinu, hotele, kongresni
centar, restorane te dio stambenog područja”, kazao je riječki
gradonačelnik Vojko Obersnel dodavši da će konačni oblik i sadržaje na tom
području koordinacija odrediti nakon natječaja za odabir developera za najbolje arhitektonsko rješenje. Obersnel
je istaknuo da se puno vremena izgubilo čekajući na izmjene Zakona o pomorskom
dobru. Šteta je, dodao je, što se natječaj nije raspisao prije kada je
investicijski interes bio znatno veći. Gradonačelnik je naglasio kako bi
raspisivanje natječaja i danas bilo teško organizirati bez sinergije Lučke
uprave i Luke Rijeka, Grada i Društva arhitekata. Raspisivanje natječaja na
zajedničkoj konferenciji za novinare najavili su članovi koordinacijskog tijela
kojega čine čelnici Lučke uprave i Luke Rijeka Vlado Mezak i Vedran Devčić te
riječki gradonačelnik Vojko Obersnel, neposredno nakon radnog sastanka s
ministrom pomorstva, prometa i infrastrukture Sinišom Hajdašem Dončićem
održanog ovih dana u Rijeci. Mezak je kazao kako interes investitora za ovo
područje postoji dugi niz godina, a i sada upiti stižu gotovo na tjednoj bazi.
Ravnatelj Lučke uprave Vlado Mezak podsjetio je kako je
natječaj za razvoj i uređenje područja Delte i Luke Baroš sastavni dio Rijeka
Gateway projekta kojemu je cilj da se lučke aktivnosti s Delte i iz Luke Baroš
premjeste na druge planirane lokacije, a da spomenuta područja urbanistički i
sadržajno obogate gradsko središte i u njega se uklope. Zadaća
organizacije urbanističkog dijela natječaja i provedbe potrebnih procedura
povjerena je koordinacijskom timu koji čine: Srđan Škunca, pročelnik Odjela za
urbanizam kao predstavnik Grada Rijeke, Igor Rožić, projektant, predsjednik
Društva arhitekata Rijeke i Miroslav Gudelj, projektant, predstavnik Lučke
uprave Rijeka.
Ravnatelj Luke Devčić kazao je kako se ovaj natječaj
direktno tiče i Luke, jer se nalazi ne njenom području. “Već dugo je
poznato da će Delta i Porto Baroš mijenjati izgled i upravo stoga Luka je
posljednjih deset godina minimalno investirala u razvoj, što je i razlog njenih
problema. “Pripremajući se za gubitak tog područja, nastojali smo izbjeći
operativne teškoće u njenom funkcioniranju. Za 50% tereta, kazao je Devčić,
pronađeno je rješenje tako što će se dio meki teret prebaciti na Šrkljevo, a
željezo na zapadni dio. Za preostalih 50% tereta, odnosno drvo koje se
trenutačno nalazi na Delti, i dalje će se vršiti pritisak na hrvatsku Vladu i
nadležna ministarstva da se za tu svrhu osigura plato bakarske Koksare.
Među ostalim, Mezak je najavio da će sljedeći tjedan biti
raspisan natječaj za koncesionara Putničkog terminala. Slijedi i postavljanje
klupa i koševa za smeće na lukobranu, a u svibnju ove godine i nabavka
električnog vozila za vožnju turista i ostalih građana lukobranom. Nabavit će
se i bicikli, te označiti staza na lukobranu kojom će se posjetitelji njima
moći koristiti.
Podijeli na društvenim mrežama