Snižena cijena grijanja, tehnički logični računi i pozitivno poslovanje tvrtke, neki su od ključnih promjena koji su obilježili 2016. godinu u Energu, ocijenili su danas na konferenciji za medije direktor Energa Sanjin Kirigin, njegov zamjenik  Marko Križanec i direktor Sektora topline Energa Vatroslav Jukić. Istaknuli su također da je analiza računa toplinske energije za siječanj ove godine pokazala da su računi manji unatoč najnižim temperaturama u zadnje tri godine.

Naime, cijena toplinske energije tijekom 2016. smanjivala se
dva puta, i to ukupno za oko 30%, i trenutno iznosi 18,50 kn/kW, a
energije 0,35 kn/kWh. Zbog toga je prosječan račun krajnjeg korisnika u siječnju
u 2017. godini bio niži nego ranijih godina, unatoč znatno većoj potrošnji toplinske
energije za zagrijavanje prostora, kao posljedica izrazito niskih temperatura. Također,
u 2016. godini gotovo da nije bilo prigovora na tehnički nelogične račune za
toplinsku energiju, kažu u Energu.

Lani se nastavilo s ulaganjima i radovima na poboljšanju
usluge za korisnike Energa pa je tako nastavljeno širenje i unaprjeđenje
sustava javne rasvjete u gradu, izgradnja plinovoda u gradu Rijeci na području
Srdoča i Martinkovca te u gradu Kastvu i Općini Viškovo, a dovršene su i
pripreme za drugu fazu obnove sustava toplovoda.

U 2017. godini nastavit će se i kapitalne investicije tvrtke
u vrijednost od čak 2 milijuna eura, poput, primjerice, početka radova na obnovi sustava toplovoda.
Riječ je o nastavku projekta koji je započeo 2015. u suradnji s Europskom
bankom za obnovu i razvoj. Radovi će se provoditi na pet lokacija u gradu – na
području Podmurvica, Škurinja, Srdoča, Kozale i toplane PO-48, čime će biti
obuhvaćeno više od 2.000 korisnika toplinske energije. Izvršit će se zamjena 2
550 metara toplovoda, što s investicijom iz 2015. godine iznosi čak 4 050
metara obnovljenih toplovoda u gradu Rijeci. Osim toga, u planu je zamjena 20
toplinskih podstanica na području Vojaka automatiziranim i daljinski
upravljanim podstanicama.

Energo je također najavio podizanje razine automatizacije
postojećih toplana i prelazak na 24-satni rad u toplovodnom režimu radi
smanjenja gubitaka, poput toplane Gornja Vežica.

Radi boljeg informiranja korisnika izrađen je i letak sa
savjetima za pravilnije i učinkovitije korištenje centralnog grijanja koji je
poslan na 10 000 adresa. Letak se temelji na iskustvima prikupljenim tijekom
razgovora s predstavnicima suvlasnika u zgradama koje su 2016. ostvarile
regularnu potrošnju toplinske energije.