Grad Rijeka, Gradska Ura

„O
tome je bilo dosta govora lani kada smo u okviru tvrtke Poslovni sustavi
objedinili sve potporne funkcije dvaju komunalnih društava Autotroleja“
i „Rijeka prometa”, radi racionalizacije poslovanja, podizanja
efikasnosti i optimalizacije poslovnog procesa. Uz nju je osnovana i
tvrtka Rijeka plus koja je iz komunalnog sustava preuzela sve poslove
koji su komercijalni i imaju veze s tržištem. Rezultati poslovanja u
prvih šest mjeseci, pokazali su da je ovakav sustav iznimno učinkovit, a
za to sada imamo i konkretne financijske pokazatelje. Ostvarena je
ušteda od 3.400.000 kuna. Od toga je jedan dio vezan uz organizacijske
promjene, a drugi uz optimalizaciju sustava i objedinjenje javne nabave i
neke druge procese“, rekao je gradonačelnik. 

Ušteda se
odrazila i na proračune Grada Rijeke i drugih gradova i općina koji su
osnivači Autotroleja, pa je za taj iznos smanjen iznos subvencija koji
gradovi i općine plaćaju za organizaciju javnog gradskog prijevoza.
„Osim organizacijskih promjena i promjena u efikasnosti, ostvarene su i
financijske uštede, što je bio i naš glavni cilj, a s tim promjenama
nastavljamo i dalje“, naglasio je gradonačelnik. Grad Rijeka od sredine
ove godine u Poslovne sustave planira uključiti i ostala komunalna
društva – Energo, Čistoću i Kozalu. Izuzetak je jedino Vodovod i
kanalizacija, i to zbog određnih zakonskih promjena, odnosno
namjere objedinjavanja dvadesetak vodouslužnih područja u Hrvatskoj.

“Postoji
ideja da se na neki način kroz određene organizacijske oblike povežu
svi sadašnji dobavljači vodnih usluga. Kojom brzinom će se to dalje
odvijati, to ćemo vidjeti, no u svakom slučaju zbog toga KD ViK ne bi
uklopili u Poslovne sustave. Očekujem da će se time nastaviti daljnja
racionalizacija troškova koja bi uz sve ostalo trebala imati financijski
efekt“, rekao je gradonačelnik. Istaknuo je da je broj zaposlenih ostao
isti budući da nije bilo dodatnog zapošljavanja, ali ni otpuštanja.