Budući da je dio priloga intoniran tako da otvara sumnje u sigurnost na hrvatskim prugama i uredan tijek željezničkoga prometa, radi istinitog obavješćivanja javnosti mr. sc. Zoran Popovac, predsjednik Uprave HŽ-Holdinga d.o.o. priopćuje sljedeće:

1. Što se tiče vožnje dotičnoga vlaka, odmah valja reći to da sigurnost prometa na hrvatskim prugama ni u jednom trenutku nije bila ugrožena.

2. Vožnja toga vlaka i njegov sastav (25 teretnih vagona u vlasništvu Mađarskih državnih željeznica natovarenih praznim kontejnerima) ni po čemu se ne može uspoređivati s vožnjom i sastavom teretnoga vlaka (16 teretnih vagona u vlasništvu HŽ-Carga) koji je 21. studenoga 2009. iskočio iz tračnica u kolodvoru Sušak-Pećine, bez obzira na to što su se u sastavu obaju vlakova nalazili vagoni iste serije, koji inače u skladu s međunarodnim propisima voze po svim europskim prugama.

3. Teretni vlak s 25 vagona na kojima su se prevozili prazni kontejneri kretao se iz Budimpešte prema Rijeci. Prije nego što je vlak stigao u Moravice, njegova kompozicija tri puta je promijenila lokomotivu i kod svake promjene obavljen je tehnički pregled svih vagona i potpuna provjera kočenja, koja je bila uredna, o čemu postoji propisana dokumentacija. Osim toga tijekom vožnje kroz Hrvatsku vlak se nekoliko puta zaustavljao zbog prometnih razloga, a strojovođa ni jednom nije imao primjedaba na sposobnost vlaka za kočenje, što bi po propisima također trebalo biti evidentirano.

4. Dolaskom u kolodvor Moravice teretni vlak od 25 vagona morao je biti rastavljen na dva dijela zbog tehnološko-tehničkih razloga i propisa (karakteristika pruga Moravice – Rijeka čiji je nagib 25 promila, promjena sustava vuče, duljina vlaka, brzina vlaka, potrebna kočna masa, itd.), što je uobičajeni postupak koji se mora poštivati zbog karakteristika pruge. Kad je od dijela pristigloga vlaka sastavljena kompozicija od 18 vagona i lokomotive koja je trebala nastaviti vući vlak prema Rijeci, pristupilo se provjeri kočenja, pri čemu je ustanovljeno da ne koči 17 vagona. Nakon toga je pregledač vagona označio vagone u skladu s Uputom o kočenju i isključio kočnice, o čemu također postoji propisana dokumentacija. Valja ponoviti to da je sve to bilo ustanovljeno dok je vlak stajao u kolodvoru Moravice i dok je rađena potpuna provjera kočenja. Nakon toga prometnik nije dopustio da vlak nastavi vožnju prema Rijeci. Cijeli slučaj okarakteriziran je kao “smetnja u prijevozu”, i zbog toga nema potrebe osnivati nikakva istražnog povjerenstva, jer Zakon o sigurnosti u željezničkom prometu to nalaže samo kada se dogodi izvanredni događaj.

5. Vlak je ostao u kolodvoru Moravice i danas će ga pregledati komisija stručnjaka HŽ-Carga, HŽ-Vuče vlakova i HŽ-Infrastrukture, koja treba ustanoviti zbog čega 17 vagona odjednom nije kočilo, nakon što je prije toga vlak ispravan prešao cijelu Hrvatsku bez primjedaba strojovođe u vezi s kočenjem. Nakon toga nalaza odlučit će se na koji način će dalje vagoni biti otpremljeni i kamo.

6. Valja reći i to da postoje vrlo jasni međunarodni propisi o načinima sastava vlakova, o broju vagona koji mogu biti uvršteni u kompoziciju, ovisno o kočenosti vlaka i raznim drugim izračunima, a koji se primjenjuju i na hrvatskim prugama. Pridržavanje tih propisa jamči sigurnost prometa, pa još jednom možemo ustvrditi da su kod spomenutog vlaka poštivani svi predviđeni postupci i da ni u jednom trenutku sigurnost prometa nije bila ugrožena. To dodatno potkrepljuje činjenica da vlak nije pokrenut iz kolodvora Moravice nakon što je ustanovljeno da ne koči 17 vagona.