Sporazum definira razvojnu suradnju na
integraciji javnog autobusnog prijevoza i HŽPP-a, što uključuje stvaranje
sustava zajedničkih pretplatnih karti, usklađivanje voznih redova te razvoj
novih, prilagođenih prijevoznih usluga. Potpisivanje Sporazuma, kojeg su potpisali
i gradonačelnik Bakra Tomislav Klarić i načelnik Matulja Mario Ćiković, održano
je u vlaku tijekom promotivne vožnje na liniji od Rijeke do Jurdana i natrag,
koja će postati redovnom u rujnu.
Istom prigodom, gradonačelnik Obersnel, direktor Autotroleja
Rajčić i predsjednik Uprave HŽPP Ukić potpisali su i Ugovor o poticanju
integriranog prijevoza putnika uvođenjem zajedničke pretplatne karte HŽPP – KD
Autotrolej kojim se od 1. rujna uvodi jedinstvena mjesečna karta koju će moći
koristiti radnici, studenti, učenici srednjih škola i umirovljenici.
Jedinstvenom pretplatnom kartom putnici će se moći voziti kroz 1. zonu
autobusnog prijevoza KD Autotrolej (gradske linije) te, ovisno o odabiru,
zonama željezničkog prijevoza koje definira HŽ Putnički prijevoz. Uvođenjem
novog voznog reda HŽPP-a, koje se očekuje prije kraja 2018. godine, povećat će
se broj dnevnih linija unutar četiri riječke zone.
Potpisnici su kazali kako je sporazum tek početak
implementacije integriranog prijevoza na riječkom području kojim se želi
postići povećanje broja putovanja javnim prijevozom, što bi dovelo do smanjenja
broja osobnih automobila na cestama, povećanju sigurnosti u cestovnom prometu i
smanjenju ispušnih plinova.
Gradonačelnik Vojko Obersnel naveo je kako je integrirani
prijevoz u Rijeci planiran još od 2002. godine, a sada se napokon počeo
ostvarivati. „Potpuna implementacija sustava integriranog putničkog prijevoza
očekuje se nakon izgradnje drugog kolosijeka željezničke pruge od Škrljeva do
Jurdana“, rekao je Obersnel dodavši kako će jedinstvena pretplatna karta
koristiti značajnom borju ljudi te im donijeti veliki popust. Također,
gradonačelnik je objasnio da integrirani plan nastoji poticati putnike da za putovanja
uzduž obale, u smjeru istok-zapad, koriste vlak, čemu će doprinijeti i
Autotrolej koji će uskladiti svoj vozni red shodno realiziranim novinama.
Željko Ukić, predsjednik Uprave HŽPP-a, izrazio je zadovoljstvo što je Rijeka
treći grad u Hrvatskoj koji je uveo integrirani prijevoz jer se njime stvara
kvalitetna prometna povezanost i bolja mobilnost stanovnika Rijeke i okolice za
kojih će se ukupna cijena karte smanjiti i do 40%. “Jedinstvena karta za različite oblike prijevoza standardna je praksa u
Europskoj uniji”, rekao je.
Marin Rajčić, direktor KD Autotroleja obavijestio je kako će
putnici ovu jedinstvenu kartu moći kupiti od 1. rujna na prodajnim mjestima
Autotroleja u Rijeci i Opatiji preko Rijeka City kartice (RCC). „Sljedeća faza
ovog hvalevrijednog projekta donijet će širenje područja kojim će se moći
putovati s integriranom pretplatničkom kartom na sve četiri Autotrolejeve zone
i četiri zone HŽPP-a“, rekao je Rajčić te se ponadao pozitivnoj reakciji
putnika.
Cijene karata
Jedinstvenom pretplatnom kartom putnici će se moći voziti
kroz 1. zonu autobusnog prijevoza KD Autotrolej (gradske autobusne linije) te,
ovisno o odabiru, zonama željezničkog prijevoza koje definira HŽ Putnički
prijevoz. Zone HŽPP-a obuhvaćaju sljedeće kolodvora i stajališta: 1. zona:
Sušak Pećine, Krnjevo i Opatija-Matulji, 2. zona: Škrljevo, Meja, Rukavac,
Jušići, Jurdani i Permani, 3. zona: Melnice, Plase i Šapjane, 4. zona: Zlobin,
Drivenik, Lič i Fužine.
Cijene jednomjesečnih karata koje
obuhvaćaju 1. zonu željezničkog i 1. zonu autobusnog prijevoza (gradske linije)
kreću se od 175 kuna (umirovljenička), preko 200 kuna (studentska i
srednjoškolska) do 350 kuna (radnička).
Za kartu 2. zone željezničkog i 1. zone
autobusnog prijevoza trebat će izdvojit 225, 250 ili 450 kuna, a mjesečne karte
3. zone željezničkog i 1. zone autobusnog prijevoza stoje 275, 300 i 500 kuna.
Karte koje omogućavaju vožnju posljednjom, četvrtom zonom HŽPP-a i 1. zonom
Autotroleja stajat će 325 kuna za umirovljenike, 350 kuna za studente i
srednjoškolce te 600 kuna za radnike.
Podijeli na društvenim mrežama