Obje operne jednočinke izvest će se pod dirigentskim vodstvom maestra Valentina Egela.

Kako je na današnjoj konferenciji za novinare istaknuo riječki intendant Marin Blažević, riječ je o jednom od najzanimljivijih, ali i najzahtjevnijih projekata, jer dvostruka je operna produkcija ostvarena u koprodukciji s HNK-om u Osijeku. Bila je to to, kako je rekao, izazovna, kreativna i kompleksna suradnja kako u planiranju tako i u realizaciji i usklađivanju jer, primjerice, okuplja veliki ansambl od čak tridesetak riječkih i osječkih opernih solista.

Pilot projekt konzorcija hrvatskih nacionalnih kazališta

„Riječ je zapravo o pilot-projektu budućeg K-HNK – konzorcija svih hrvatskih nacionalnih kazališta“, naglasio je Marin Blažević i najavio dolazak intendantica i intendanata hrvatskih narodnih kazališta u ponedjeljak u Rijeku na radni sastanak tijekom kojeg će se raspravljati o inicijativi K-HNK te dogovoriti konkretne daljnje suradnje, a koji će prethoditi premijernoj izvedbi na koju je dolazak najavila i ministrica kulture i medija Nina Obuljen Koržinek.

Govoreći pak o operi „Arlecchino“ čiju režiju potpisuje, Blažević ju je nazvao ostvarenjem svoga sna jer, kako je pojasnio, Busonijeva jednočinka, koja se vrlo rijetko izvodi u Rijeci prvi put, opera je o operi koja na komičan, ironičan pa čak i sarkastičan način progovara o brojnim opernim klišejima i konvencijama.

S druge strane, redatelj opere „Gianni Schicchi“ Fabrizio Melano, koji na riječkoj pozornici režira treći put, a koji se već se odavno na najpoznatijim svjetskim pozornicama poput one newyorškog Metropolitana potvrdio kao majstor operne režije, prvo se osvrnuo na ovu opernu kombinaciju.

„Gianni Schicchi“ dio je glasovitog Puccinijeva triptiha „Il Trittico“ i bilo bi idealno izvoditi sve tri opere zajedno. No, kada se „Schicchija“ u istoj večeri združuje s nekim drugim djelom, onda je „Arlecchino“ najbolji mogući izbor, najbolja moguća kombinacija dviju opernih jednočinki što ih je Marin Blažević sjajno povezao“, kazao je Melano.

Osim toga je naglasio da iako je „Gianni Schicchi“ slavna opera buffa, on u njoj ne vidi prvenstveno komediju. Ona se, kako kaže, bavi ozbiljnim temama poput smrti ili koristoljublja, a smještena u 1299. godinu na razmeđi srednjeg vijeka i renesanse, navješćuje novo doba. „Gianni Schicchi je čovjek koji je svijetu nagovijestio renesansu“, zaključio je Fabrizio Melano koji je posebno istaknuo scenografiju Paole Lugarić kao najbolju scenografiju njegovih inscenacija ove Puccinijeve opere kojih je do sada bilo čak četiri.

Dvije duhovite opere

Maestro Valentin Egel, šef-dirigent Riječkog simfonijskog orkestra, naglasio je pak kako su „Gianni Schicchi“ i „Arlecchino“ glazbeno istodobno i vrlo slične i vrlo različite: jedna je klasična opera, a druga svojevrsna antiopera. No, ono što ih povezuje jest komičnost, pa maestro Egel najavljuje užitak u zabavnoj večeri s dvije duhovite opere.

Na konferenciji za novinare predstavili su se i glumci Talijanske drame Serena Ferriulo i Giulio Settimo koji zajednički tumače ulogu Arlecchina, originalno i pisanu za glumca. Tu su dvojnu ulogu zajednički i predstavili istaknuvši kako je jedino kada je oboje igraju – cjelovita.

Novinarima se obratila i solistica Michaela Selinger te solisti Jorge Puerta i Robert Kolar koji tumači ulogu Giannija Schicchija, a svi su redom izrazili veliko zadovoljstvo procesom rada na ovom projektu, umjetničkom slobodom i zajedničkom radošću igranja.

Konferenciju je zaključio ravnatelj riječke Opere Filip Fak zahvalivši kreativnom timu i svim sudionicima na ovim dvjema komičnim operama koje će publika zasigurno voljeti.

(Fotografije je snimio Dražen Šokčević)