Ukupna duljina dogradnje južnog kolnika obilaznice Rijeke, dionice čvor Orehovica-čvor Diračje duljine je 8,85 kilometara, a zajedno s priključnim cestama 9,6 kilometara.

U te je radove uloženo više od milijardu kuna, a radovi na dionici na kojoj trećina otpada na objekte trajali su 23 mjeseca.

Riječku je obilaznicu na čvoru Rujevica svečano otvorila premijerka Kosor koja je istaknula da je i taj projekt dokaz da nije važno tko pripada kojoj stranci ili političkom usmjerenju nego je važno da Vlada u suradnji s općinama, gradovima i županijama ostvaruje važne projekte za građane, gospodarstvo i budućnost zemlje.

Pritom je napomenula da je grad Rijeka među gradovima koje je tijekom svog mandata najčešće posjećivala.

S danas otvorenom obilaznicom Hrvatska ima 1.246 kilometara autocesta i poluautocesta, kazala je Kosor.

Premijerka je izvijestila i da će danas INA uplatiti veliki dio duga prema državi u iznosu milijardu i 50 milijuna kuna, od čega će 400 milijuna dobiti Hrvatske autoceste, 400 milijuna Hrvatske ceste, a 250 milijuna će ići u državni proračun.

Ostatak duga Ine bit će isplaćen do ožujka, najavila je.

Obraćajući se nazočnima na svečanosti otvorenja riječke obilaznice, ministar mora, prometa i infrastrukture Božidar Kalmeta naglasio je da je riječ o jednoj od najtežih i najzahtjevnijih za gradnju te najskupljih prometnica u Hrvatskoj, kao i da je ona Rijeci bila nužna.

Okupljene su pozdravili i primorsko-goranski župan Zlatko Komadina i riječki gradonačelnik Vojko Obersnel, a prometnicu je blagoslovio riječki nadbiskup Ivan Devčić.

Obraćanje gradonačelnika Obersnela riječki aktivist iz udruge Riječki ekološki pokret popratio je vikanjem i pogrdnim riječima pa su ga zaštitari izgurali iz šatora gdje se održavala svečanost.

Razlog protesta je, kako aktivist pojašnjava u tekstu koji je podijelio novinarima, navodna Obersnelova krivica što nisu izgrađena još dva čvora na obilaznici koja su po planu tu trebala biti.

Na dionici čvor Orehovica-čvor Diračje su četiri tunela, dva vijadukta i most Rječina, dva nadvožnjaka i jedan podvožnjak, a uz obilaznicu su izgrađeni bukobrani u ukupnoj duljini od 10,5 kilometara.

Na dijelu novog južnog kolnika između vijadukta Mihačeva Draga i nadvožnjaka Kozala umjesto bukobrana u obliku zidova sagrađena je čelična tunelska konstrukcija duljine 352 metra koja je djelimično obložena solarnim panelima koji čine solarnu elektranu instalirane snage 30 kilovata.

Obilaznicu je projektirala tvrtka Rijekaprojekt, a radove je obavljala poslovna udruga u kojoj su tvrtke Hidroelektra Niskogradnja, Konstruktor Inženjering, Viadukt i Strabag.