art kino

Na samom
početku ožujka prisjećamo se vječno buntovnog i provokativnog engleskog
redatelja Kena Russella njegovim opusom iz 70-ih godina prošlog stoljeća. Ken
Russell, nerijetko nazivan i enfant
terrible
britanskog filma, u
sklopu ciklusa In Memoriam Ken Russell,
donosi tri filma, Demoni, Divlji mesija i rock-mjuzikl Tommy.
U ciklus će nas uvesti kulturolog Damir Batarelo u četvrtak, 1. ožujka
prije projekcije filma Divlji mesija.

Art-kino
Croatia obilježava i 100 godina od
rođenja talijanskog redatelja Michelangela Antonionija kroz filmski opus 60-ih.
Stilski slični i vizualno dojmljivi naslovi, Noć i Pomračenje,
prate otuđenje čovjeka u modernom svijetu, ali i strastvene susrete u sumrak.
Pregled ciklusa ponudit će filmski kritičar Aldo Paquola u ponedjeljak, 5.
ožujka prije prikazivanja prvog Antonionijevog filma u boji Crvena
pustinja
. Zašto za Antonionija kažu da je neorealist duše – vrijedi
pogledati.

13. ožujka u 20
sati održat će se riječka premijera novog filma Igora Mirkovića, Noćni
brodovi
, koja donosi pravu
ljubavnu, iako vrlo neobičnu priču o posljednjoj ljubavi. Igrani film o
70-godišnjim tinejdžerima sniman je dijelom i u Rijeci, točnije na riječkom
putničkom terminalu, a u njegovu nastanku sudjelovalo je i 200-tinjak riječkih
statista i statistica.

Ovomjesečna
inačica Queer Momenata u kino donosi francuski film Žigola koji radnju smješta u parišku lezbijsku
underground scenu 60-ih godina i
prati mladu djevojku George koja postaje – žigola. 9. ožujka u 20 sati je
vrijeme za riječki queer.

Tiranosaur, premijerno prikazan u sklopu 9.
Zagreb Film Festivala, priča o dvoje ljudi, udovcu, pijanici i agresivcu
Josephu i Hannahi, kršćanki koja radi u humanitarnoj organizaciji, ali prikriva
fizičko zlostavljanje supruga Jamesa. Slučajnim susretom i upoznavanjem ovo
dvoje ljudi postaju jedno drugom jedina nada za spas. Ova je drama dobitnik
brojnih festivalskih nagrada i nagrada kritike, dvostruki je Sundance Film Festivala,
ali i nagrade BAFTA-e.

Ratni triler, Neprijatelj, šesti je film srpskog
redatelja Dejana Zečevića. U fokusu filma je grupa vojnika iz jedinice za
razminiravanje koja ostaje zarobljena u kući usred minskog polja. Ovi se
vojnici bore s neprijateljima koji vrebaju izvana, ali puno više s onima koji
se nalaze unutar njih samih. Svaki od vojnika suočava se s vlastitim strahovima
i traumama, ali poseban nemir unosi osoba pronađena zazidana u ruševinama.

DORF, Festival dokumentarnog rock filma, ponovno je u
Rijeci. Ove nam godine u Art-kino donosi desetak ponajboljih glazbenih
dokumentaraca, ali i rock izložbu
nakita, Ororok Marije Miloševske. Svečano
otvorenje Festivala održat će se 15. ožujka u 21 sat uz izvrstan islandski film
Backyard
koji prikazuje kako od jednog DIY koncerta nastaje jedan od najuzbudljivijih
događanja u Reykjaviku 2009. godine. Film okuplja zanimljive recentne bendove
islandske underground scene.

Peti riječki DORF posebno je posvećen iznimno poznatim
imenima iz glazbenog svijeta poput Iggyja Popa, Briana Enoa, Paula
Kalkbrennera, ali i mladog cubatonskog izvođača
– El Medica. U Art-kinu ove godine možete pronaći i nekoliko filmskih priča o
vinilnim pločama i zaljubljenicima u vinile, poput američkog Secondhand
Sureshots
i austrijskog filma Vinil – priče iz bečkog podzemlja.
Festival se zatvara filmom izvan konkurencije, Zvuk buke, o šest
bubnjara koji koriste grad kao instrument u svoja četiri izvanredna nastupa.
Posebnost ovogodišnjeg festivala jest i radionica čiji će voditelj biti poznati
francuski redatelj Vincent Moon.

Već tradicionalni Ciklus frankofonskog filma, od 19. do
26. ožujka, donosi čak 9 recentnih filmskih naslova. Riječ je o raznolikom
programu koji obuhvaća i dva dokumentarna filma redatelja Thierryja Michela, Congo
River
i Kantaga Business,
ali i nagrađivani igrani film u režiji Philippea Falardeaua Congorama.
Iluzionist,
animirana drama, priča je o izumiranju vrste zabavljača čije mjesto na
pozornici preuzimaju nove rock
zvijezde. Ovogodišnja frankofonija nam donosi i film Duboko u šumi u režiji
Benoîta Jacquota koji je prošle godine gostovao u našem Kinu, a ove je godine
svečano otvorio 62. Berlinale svojim novim filmskim uratkom.

Dvije stotine godina od rođenja velikog engleskog
književnika Charlesa Dickensa obilježavamo i u Art-kinu Croatia. Jedan od
najpoznatijih naslova slavnog spisatelja gledamo u čak tri verzije. Najprije je
riječ o filmu Oliver Twist Davida Franka Loyda iz 1922. godine, zatim film
Davida Leana iz 1948., ali i dobitnika 5 Oscara – mjuzikl Oliver! u režiji Carola
Reeda iz 1968. godine. Tijekom Božićne priče iz 1951. posjetit će
nas i Dickensovi poznati duh prošlosti, sadašnjosti i budućnosti dok Priča
o dva grada
prati nevolje francuskih seljaka čije nezadovoljstvo
prerasta u revoluciju. Posmrtni spisi Pickwickova kluba, adaptacija prvog Dickensovog romana,
opisuju putovanje Engleskom ispunjeno sitnim nevoljama ‘Pickwickove ekipe’. Velika
iščekivanja
, film iz 1946. godine i dobitnik dvije
nagrade Oscar, donose priču o skromnom siročiću čija se sudbina nenadano
mijenja.

Čitanje grada, dokumentarni film, inspiriran likom i djelom Radmile Matejčić
obiluje materijalima, fotografijama i starim filmovima iz obiteljske baštine. U
filmu je prikazan i do sada neobjavljen filmski zapis iskapanja antičkih termi
u središtu grada 1968. godine koje je snimila Radmila Matejčić, poznata riječka
arheologinja i povjesničarka umjetnosti. Film u režiji Danice Mračević Jurišić,
a u produkciji Fade In-a možete premijerno pogledati u četvrtak, 29. ožujka u
20 sati.

Posljednji film slavnog Béle Tarra, Torinski konj, nastao kao
promišljanje Nietzschovog mentalnog sloma nakon što je svjedočio bičevanju
konja, prati fiktivnu priču farmera čija egzistencija ovisi o konju. Temelj ove
priče je smrt konja koji je bio jedino sredstvo prihoda, a samim tim i jedina
mogućnost života farmera.

Promocija knjige Jacquesa Rancièrea Béla Tarr – vrijeme od poslije u izdanju Vizualnog kolegija
Multimedijalnog instituta Zagreb održat će se 27. ožujka u 18 sati.

Kraj mjeseca donosi film u režiji Álexa de la Iglesia – Posljednji
cirkus
. Tužna balada, prema originalnom naslovu, crnohumorna je drama
datirana u vrijeme Španjolskog građanskog rada. Uz mnoštvo neobičnih likova,
poput krotitelja slonova i trenera pasa, ovaj se Cirkus bavi sukobom dvojice
tužnih klauna, Javiera i Sergija, potaknutih očajem, bijesom i požudom u borbi
za ljubav najljepše i najokrutnije žene u cirkusu.