Jurica Pavičić je u razgovoru s urednicom knjige Adrianom Pitešom kazao
kako ovaj njegov najopsežniji te radnjom najdulji roman prati osobne drame
likova koje su njima izuzetno velike, te usporedne drame koje proizlaze iz
povijesnih promjena, pad jednog društvenog sistema, uspostava novog društva
kroz tranziciju i rat koji prigušuju osobne drame pojedinaca.
“Moj cilj pri pisanju bio je da prikažem živote ljudi koji bi možda
bili drugačiji da nije bilo tog događaja s početka romana”, rekao je
Pavičić. “Nisam želio previše oslikavati socioekonomske okolnosti, jer to
jednostavnije i bolje mogu učiniti kroz novinske kolumne svakog tjedna. No, ne
mogu, a da likovi ne budu kontekstualizuirani, tako da oni imaju svoje jasno
određeno mjesto u društvu”, kazao je.
Govoreći o svojoj metodi pisanja, Pavičić je rekao kako mu je jako bitna
struktura teksta, kojoj posvećuje mnogo pažnje na početku pisanja jer, kako
kaže, ne može započeti pisati rečenice koje će se naći u završnom tekstu sve
dok nije do detalja doradio strukturu, u cjelini te po pojedinim poglavljima.
Na pitanje pronalazi li inspiraciju za svoja književna djela,
prevladavajuće kriminalističkog žanra u rubrici crne kronike ili još negdje
drugdje, Pavičić je rekao kako je crna kronika očigledan izvor ako se radio o
krimiću, no da izvor ideje može biti i u malim oglasima ili u osmrtnicama, u
kojima se mogu pronaći vrlo intrigantni detalji.
Upitan kako bi ovaj roman
funkcionirao kao scenarij filma ili serije te planira li učiniti nešto u tom
smjeru, odgovorio je kako je, zajedno s redateljem Zvonimirom Jurićem koji je
snimio miniseriju po motivima Pavičićeve priče “Patrola na cesti”,
pripremio scenarij za film temeljen na samo jednom od likova ovog romana, ne
zadirući u središnju priču, uz elemente druge priče iz zbirke “Brod u
dvorištu”. Krenuli smo u potragu za izvorom financija i ako sve protekne u
redu, film bi mogao biti gotov za dvije godine, naveo je Pavičić.
Podijeli na društvenim mrežama