Foto: Željko Šop / CROPIX
Brod je duljine 133, a širine 23 metra. Nosivosti je 15.000 tona. Pokreće ga
motor snage 4500 kilovata. To je drugi u nizu od četiri istovjetna tankera za ovog naručitelja, a nakon
porinuća je položena kobilica za gradnju trećeg.
Porinuću je bio nazočan ministar financija Slavko Linić koji je, odgovarajući
na novinarsko pitanje o postupku privatizacije borogradilišta Uljanik i 3. maj,
kazao da Vlada nastavlja s ovim postupkom izrazivši nadu da će obje
privatizacije biti provedene uspješno. Ideja ovog koncepta privatizacije je bila
da u privatizaciji sudjeluju fondovi gospodarske suradnje u Hrvatskoj kako bi
brodogradilišta ostala u “rukama hrvatskog kapitala”, kazao je Slavko Linić.
Konopac na porinuću je presjekla zamjenica ministra gospodarstva Tamara
Obradović Mazal, razbivši time bocu pjenušca o pramac i simbolično pokrenuvši
brod. Za novinstvo je izjavila da su predstavnici Vlade na sastanku u sjedištu
Europske komisije u Bruxellesu prošlog četvrtka predstavili ovaj koncept
privatizacije brodogradilišta.
Najavila je da će se već na sljedećoj sjednici Vlade donijeti odluka o
otvaranju prve faze privatizacije Uljanika, odnosno prodaji dionica
radnicima.
Predsjednik Uprave 3. maja Edi Kučan kazao je da se u brodograilištu
intenzivno radi na pokušaju sklapanja novih poslova za gradnju te da je u tom
cilju upućeno u posljednje vrijeme više od 70 ponuda ali još nije bilo
konkretnijih odgovora.
Kazao je i da je postignut dogovor s Uljanik plovidbom oko isporuke broda
“Istra”, koji dovršen čeka primopredaju. Riješeno je pitanje kredita, a još
treba dovršiti administrativni dio posla, rekao je, kazavši kako očekuje da se
brod isporuči prije ljetne stanke.
Podijeli na društvenim mrežama