Nakon deset godina postojanja u formi svojevrsnog news portala i dizajnu koji je pratio mogućnosti objave veće količine dnevnih vijesti i informacija iz različitih news kategorija, portal Moja Rijeka, ovih je dana dovršio prvu fazu svoje preobrazbe i obukao novo ruho.

Prelazak Moje Rijeke na WordPress sustav za upravljanje sadržajem, novi dizajn, dodatno programiranje i prebacivanje sadržaja – tekstova, fotografija, video priloga, korisničkih članaka kao i baze registriranih korisnika – sa starog portala na novi, u suradnji s uredništvom Moje Rijeke potpisuje tvrtka Tailored Development d.o.o.

Ujedno, svi korisnici i posjetitelji portala Moja Rijeka ovim se pozivaju da, u cilju daljnjeg razvoja portala, pošalju svoje dojmove, sugestije i komentare na objavljenu novu verziju Moje Rijeke. To je moguće učiniti putem maila redizajn@mojarijeka.hr ili putem obrasca na E-konzultacijama Grada Rijeke.

Nažalost, objava novog izdanja Moje Rijeke sve nas zatiče u vrijeme COVID 19 krize, izolacije i potpuno smanjenih socijalnih kontakata. To je je značajno utjecalo i na posljednje formirane sadržaje na portalu, pa u ovom trenutku on sadržajno ne prezentira puninu novog smjera u kojem će se razvijati. Ali novi će smjer u nadolazećim mjesecima, posebice nakon izolacije, biti vidljiviji kroz same sadržaje koji će se stvarati i objavljivati na portalu.

Ljudi, Mjesta, Događaji

Dok je stara Moja Rijeka u glavnom izborniku donosila veći broj rubrika (Vijesti, Sport, Kultura, Zabava, Y, Kolumne, RiRock, Privreda, Mjesni odbori, Tužibaba, Vaše mišljenje, Najave, Kalendar), u novom se izdanju taj broj značajno smanjuje (Događaji, Ljudi, Mjesta, Kalendar, ReciGlasno).

Novi koncept portala nudi mjesto na kojem se izražavaju ideje i osobnost Rijeke i njene okolice, na kojem se komunicira identitet grada i stvara odnos građana i posjetitelja prema gradu u najširem smislu riječi.  Događaji, mjesta i ljudi koji čine svaki grad i njegovu okolicu živom i u određenom smislu drugačijom od drugih, najsnažniji su način komuniciranja gradskog duha i identiteta.

Svoje dojmove, sugestije i komentare na novu verziju Moje Rijeke MOŽETE poslati PUTEM mailA redizajn@mojarijeka.hr ili obrasca na E-konzultacijama Grada Rijeke

U tom smislu, rubrika Događaji okupljat će foto i video sadržaje s događanja u Rijeci i okolici, ali i vijesti i najave iz područja različitih zbivanja u društvenom životu Rijeke. Rubrike Mjesta i Ljudi predstavljat će, u reportažnim, tekstualnim, foto i video sadržajima zanimljive lokalitete u Rijeci i ljude koji predstavljaju grad u najširem smislu – umjetnike, društvene djelatnike, sportaše, osobe sa zanimljivim biografijama, građane koji su aktivni kotač u životu i mijenama grada i mnoge druge.

Trenutno su te teme, nažalost, vidljive kroz prizmu izolacije izazvane COVID 19 virusom, no po završetku ovog stanja, nastavit će se i produkcija sadržaja koji uključuje reportažne video-priloge, fotogalerije i veći broj tekstova.

Tužibaba preoblikovana u rubriku ReciGlasno

Rubrika Tužibaba sa starog portala koja je okupljala širu zajednicu građana s ciljem unapređenja života u gradu, u novom izdanju mijenja naziv u ReciGlasno, a u nju su prebačeni svi dosadašnji upiti korisnika i odgovori gradske uprave. Za objavu vlastitih sadržaja putem te rubrike potrebna je registracija odnosno prijava, a baza dosadašnjih registriranih korisnika prebačena je na novu verziju portala.

Pitanja, prijedlozi, pohvale i pritužbe u tu se rubriku šalju putem jednostavnog formulara u koji je moguće unijeti i fotografije odnosno druge materijale koje korisnik smatra potrebnima.

Pravila u ponašanju i načinu objave sadržaja u osnovi su ista, a gradska uprava i dalje će odgovarati na upite iz područja nadležnosti Grada Rijeke i komunalnih tvrtki u nadležnosti Grada.

Ova rubrika ima i potencijal daljnjeg razvoja u kontekstu dodatnih mogućnosti komunikacije s građanima i planiranja novih načina i mogućnosti komunikacije.

Naglašena vizualna dimenzija

Portal ostaje naglašeno vizualan (foto i video sadržaji), a u manjoj mjeri tekstualan kao i do sada, pri čemu će se u duljim tekstualnim formama i dalje objavljivati kolumne s lokalnom tematikom, ali i pisani razgovori sa zanimljivim ljudima koji čine dio identiteta Rijeke.

Reportažni video prilozi i dalje se objavljuju na You Tube kanalu portala Moja Rijeka i povezuju u članke na portalu. Fokus se preusmjerava na trajno vrijedne sadržaje koji nisu nužno uvijek vezani uz pojedinačno aktualno događanje.

Treba možda pojasniti da mala redakcija portala ne raspolaže brojem ljudi potrebnim za svakodnevnu produkciju sadržaja u ranije dostupnim brojnim rubrikama pa su neke od njih dulje vrijeme bivale neosvježene novim sadržajima, a uz to, svakodnevna news produkcija i nije izvorni smisao postojanja ovog portala.

Podsjetnik na davne početke

Portal Moja Rijeka pokrenut je 2010. godine kao odgovor na više različitih tada prisutnih spoznaja o Rijeci. Prije svega, istraživanje o imidžu i identitetu Rijeke iz 2007. godine ukazalo je na postojanje percepcije šire javnosti (pogotovo kod ljudi u drugim gradovima Hrvatske) da je Rijeka sivi industrijski grad unatoč činjenici da je velik dio industrije u Rijeci iz različitih razloga ugašen još devedesetih godina. Isto to istraživanje pokazalo je i određen stupanj nepovezanosti građana s gradom na emotivnoj razini i na razini poznavanja gradske povijesti i prošlosti, važnih momenata razvoja ili pak lokacija koje su iz specifičnih razloga bile i ostale bitne u razvoju grada.

Rubrika Tužibaba sa starog portala koja je okupljala širu zajednicu građana s ciljem unapređenja života u gradu, u novom izdanju mijenja naziv u ReciGlasno

Novije fotografije Rijeke iz tog razdoblja bile su uglavnom okupljene u monografijama ili pak informativnog karaktera pri čemu im cilj nije bio slati vizualnu poruku o gradu nego izvijestiti o pojedinom događaju. Ujedno, područje interneta  sve su jasnije zauzimali vizualni i video sadržaji kojima su dokidane duge tekstualne forme izvještaja ili opisa. I konačno, Rijeka se, i bitno prije 2010., uz nekoliko velikih gospodarskih subjekata (Luka, 3. maj i dr.) okretala malom i srednjem poduzetništvu te turizmu u širem smislu riječi (ugostiteljstvo, manifestacije, razvoj privatnih smještajnih kapaciteta i sl), a svakako i razvoju kulture i kulturnog turizma što je u konačnici 2016. kulminiralo dobivanjem titule Europske prijestolnice kulture.

U takvom je kontekstu 2010. godine pokrenut portal Moja Rijeka kako bi doprinio stvaranju pozitivne slike o gradu, koja ima mogućnost doprijeti bitno dalje od lokalnih granica. Fokus u kreiranju sadržaja na portalu već je tada stavljen na video forme (video vijesti s događanja u gradu, reportaže o kulturnim i sportskim manifestacijama, novoizgrađenim objektima, ljudima…) i fotografije.

U proteklih 10 godina portal Moja Rijeka objavio je 34.754 članaka, 5.056 video priloga, 89.424 fotografija i 1.919 “tužibaba”, odgovora na upite čitatelja gradskoj upravi. Na svom Facebook profilu trenutno broji 52.258 pratitelja, You tube kanalu 2.770, Twitteru 9.972 i Instagramu 6.010 pratitelja.

Dva različita gradska portala na jedinstvenom WordPress sustavu

Ne ulazeći u područje oglašavanja i nudeći objavljen sadržaj za preuzimanje svim drugim medijima, portal Moja Rijeka nikada nije predstavljao izvornu medijsku konkurenciju lokalnim ni drugim web portalima. Dapače, cilj mu je surađivati sa svima i biti otvoren svima.

Činjenica je da drugi gradovi, kao jedinice lokalne samouprave, nemaju ovakve portale odnosno, sadržaje ovog tipa (najave događanja, izvještaje sa kulturnih i zabavnih manifestacija i sl) plasiraju na tzv. osnovne gradske portale. Na taj se način u određenom smislu sužava prostor na tim portalima  za dostupnost onih sadržaja koji trebaju osigurati transparentnost rada javne uprave i brzu dostupnost službenih odluka, akata iz područja rada predstavničkih i izvršnih tijela i sl.

Stoga kontekst razvoja portala Moja Rijeka nije išao (i ne ide) u smjeru spajanja svih sadržaja u jedinstveni portal, već upravo suprotno – u razgraničenje sadržaja i načina na koji se određeni sadržaji objavljuju na jednom odnosno drugom gradskom portalu.

Međutim, jedinstvenom primjenom WordPress sustava za upravljanje sadržajem omogućen je jednostavniji rad redakcije koja uvelike sudjeluje u stvaranju sadržaja na oba portala.

Nastavak razvoja

Objavljen novi dizajn, dodatno programiranje i spomenuto prebacivanje sadržaja izrađeni su temeljem ugovora sklopljenog u postupku jednostavne nabave, a on je vrijedan je 89.650,00 kn (bez PDV-a), odnosno 112.062,50 kn (s PDV-om).

Na preoblikovanju portala radilo se proteklih nekoliko mjeseci, a daljnje prilagodbe sadržaja odvijat će se i u nastavku i upravo stoga se svi korisnici portala pozivaju na izražavanje svojih dojmova i sugestija gore navedenim mailom ili putem online obrasca.

Vjerujemo da će novi izgled portala i njegova usmjerenost na građane Rijeke i riječke goste, utjecati na promociju Rijeke jedinstvenim glasom koji prenosi  svu šarolikost i otvorenost riječkog identiteta.