Predsjednica Republike Hrvatske Kolinda Grabar-Kitarović u pratnji predstavnika Grada Rijeke i Općine Jelenje obišla je cestu između Grohova i Lopače koja je još od veljače 2014. godine zatvorena za sav promet zbog većeg oštećenja kolnika nastalog kao posljedica pojave klizišta.

Zamjenik riječkog gradonačelnika Marko Filipović pojasnio je
predsjednici stanje prometnice i do sada provedene aktivnosti u vezi klizišta.

Predsjednica Grabar-Kitarović istaknula je kako je klizište,
zbog kojeg je zatvorena cesta koja stanovnicima ovog dijela Grobnika puno znači
budući da skraćuje put do grada, ali i vodi do Psihijatrijske bolnice Lopača,
posjetila na poticaj građana koji su joj uputili pritužbe.

„Vidim da je problem složeniji nego što smo svi imali dojam,
jer je riječ o jednom većem i složenijem klizištu. Zbog sigurnosnih razloga
razina jezera Valići morala se spustiti za tri metra, što dovodi u pitanje i
proizvodnju električne energije. Nastojat ću ohrabriti predstavnike Grada
Rijeke, Primorsko-goranske županije i nadležnih ministarstava na brže
rješavanje ovog pitanja, jer će financijska sredstva koja će se uložiti u
sanaciju ovog klizišta imati višestruku korist, u smislu zaštite akumulacijskog
jezera, ali i sigurnosti građana ovog područja, koji koriste ovu cestu unatoč
tome što je zatvorena, posebice zbog toga što u slučaju velikih kiša može doći
do ponovnog klizanja,“ kazala je predsjednica.

Predsjednica Republike Hrvatske Kolinda Grabar-Kitarović u pratnji predstavnika Grada Rijeke i Općine Jelenje obišla je cestu između Grohova i Lopače koja je još od veljače 2014. godine zatvorena za sav promet zbog većeg oštećenja kolnika nastalog kao posljedica pojave klizišta.Cesta je oštećena na dionici od raskrižja s Ulicom Grohovski
put na potezu od oko 150 metara. No, kako je kazao Elio Biasiol, rukovoditelj
održavanja prometnica u Rijeka prometu, samo klizište je puno veće – široko je
oko 390 metara, dugačko oko 190 metara, te procijenjene dubine od oko 30
metara. U protekle četiri godine zamijećen je i pomak klizišta prema jezeru
Valići, s time da se cesta pomaknula oko dva metra, a klizište se na svom dnu
jezeru primaknulo za pet metara. Ova cesta, prema mišljenju angažiranog
stručnjaka s Građevinskog fakulteta dr. sc. Željka Arbanasa, nikad više neće
moći služiti kao prava prometnica, već će se moći urediti kao bijeli put i
služiti za potrebe lokalnog stanovništva. Odluka o tome na koji će se način i
kojom dinamikom sanirati klizište nalazi se u nadležnosti Hrvatskih voda,
Hrvatske elektroprivrede i Grada Rijeke.

U sklopu poduzetih mjera predostrožnosti još 2014. godine iz
jezera Valić, koje se nalazi u podnožju uzvisine na kojoj se pojavilo klizište,
ispušten je dio vode kako bi se, u slučaju daljnjeg odrona tla, spriječilo
eventualno izlijevanje vode iz jezera.

S obzirom na to da se na tom području nalazi još šest
klizišta, stalno se ulaže i u sanaciju tzv. Petrolejske ceste, pa tako Rijeka
promet već ima spreman projekt sanacije dijela te prometnice, vrijednosti oko
3,5 milijuna kuna.