U sklopu projekta „Rijeka 2020 – Europska prijestolnica kulture“ u Rijeci se će od 28. veljače do 2. ožujka održati međunarodna konferencija „Brendiranje kulture“. Konferencija će u sklopu programa Učionica, posvećenog izgradnji kapaciteta kulturnog sektora, u Rijeci ugostiti preko 30 renomiranih stručnjaka poput Erika Kesselsa, Kaia Amberlea i Miguela Rivasa koji će govoriti o trendovima i izazovima u brendiranju kulture, od brendiranja događaja i organizacija preko brendiranja gradova do razvoja kulturnog turizma.

Program konferencije u RiHubu su danas predstavili
gradonačelnik Rijeke Vojko Obersnel, rektorica Sveučilišta u Rijeci Snježana
Prijić Samaržija te predstavnici društva „Rijeka 2020“ – direktorica  Sektora za razvoj i strateška partnerstva
Irena Kregar Šegota, voditeljica programa Učionice Tanja Kalčić i koordinator u provedbi učioničkih programa Nenad
Antolović.

Istaknuvši kako se zahvaljujući projektu Europske
prijestolnica kulture Rijeka biti prepoznata kao značajna kulturna te,
posljedično, turistička destinacija, gradonačelnik Obersnel naglasio je kako je
najvažnije upravo nasljeđe projekta.

Brendiranje grada kroz kulturu

„Ne želimo da brojni programi, koji će se odvijati u pripremnoj 2019. te 2020. godini,
2021. godine postanu samo povijesna činjenica. Stoga Učionica, kao dodatan
program uz sedam programskih pravaca projekta Rijeka 2020 – Europska
prijestolnica kulture, ima poseban značaj. Naime, u sklopu njega se održava
konferencija ‘Brendiranje kulture’, kao i niz sličnih programa u suradnji sa
Sveučilištem u Rijeci kao glavnim partnerom, koji će rezultirati većim brojem
ljudi koji razumiju što je to menadžment u kulturi, odnosno kako upravljati
jednim kulturnim projektom, što ne podrazumijeva samo kako ga provesti, već i
to kako ga osmisliti i zatvoriti financijsku konstrukciju,“ kazao je
gradonačelnik Vojko Obersnel.

Rektorica Sveučilišta u Rijeci Snježana Prijić Samaržija
naglasila je kako će sve navedene edukativne aktivnosti rezultirati pokretanjem
redovnog poslijediplomskog specijalističkog programa iz kulturnog menadžmenta.
Radit će se o međunarodnom programu, za koji se trenutno traže inozemni
partneri, a prema trenutnom stanju pregovora, vjerojatno će se surađivati s
francuskim stručnjacima.

„Konferencija ‘Brendiranje kulture’ je mogućnost da
brendiramo Rijeku, ali i da nas već u ovoj pripremnoj godini nacionalni i
međunarodni partneri prepoznaju kao važno mjesto za promišljanje kulturnih
politika i kulturnog menadžmenta. Konačno, svi oni koji dolaze u Rijeku, otići
će iz njega kao ambasadori i vjerujemo, odnijeti iz našeg grada najbolje
impresije,“ kazala je Irena Kregar Šegota. Stoga je konferencija ciljano organizirana
u vrijeme glavnog karnevalskog vikenda, kada će Rijekom proći Međunarodna
karnevalska povorka.

Do kraja godine i Rijeci će se održati i konferencija na
kojoj će se raspravljati o položaju kulture u vanjskim politikama jedne zemlje,
ali i u kulturnoj diplomaciji gradova koja sve više postaje važna na
nacionalnoj i europskoj sceni. Na taj način još će se više osnažiti program
„Učionice“, kroz koji je kroz razne edukativne programe, što kroz kontinuirane,
što zasebne radionice, ljetne škole, radionice ili predavanja, do sada prošlo
više od 700 sudionika. „Učionica“ je u Rijeku dovela čitav niz uglednih
inozemnih i domaćih stručnjaka iz različitih područja, kao što su produkcija u
kulturi, razvoj publike, razvoj organizacija, privlačenje sredstava iz
privatnih izvora i sl.

U sklopu projekta „Rijeka 2020 – Europska prijestolnica kulture“ u Rijeci se će od 28. veljače do 2. ožujka održati međunarodna konferencija „Brendiranje kulture“. Konferencija će u sklopu programa Učionica, posvećenog izgradnji kapaciteta kulturnog sektora, u Rijeci ugostiti preko 30 renomiranih stručnjaka poput Erika Kesselsa, Kaia Amberlea i Miguela Rivasa koji će govoriti o trendovima i izazovima u brendiranju kulture, od brendiranja događaja i organizacija preko brendiranja gradova do razvoja kulturnog turizma.

Trodnevnu međunarodnu konferenciju organizira društvo „Rijeka
2020“ u partnerstvu sa Sveučilištem u Rijeci, a pod pokroviteljstvom
Predsjednice Republike Hrvatske Kolinde Grabar-Kitarović, Ministarstva kulture, Ministarstva turizma i
Veleposlanstva Kraljevine Nizozemske u Republici Hrvatskoj.

Konferenciju će otvoriti predsjednica Grabar-Kitarović, a u
Rijeci će se sastati s prisutnim predstavnicima jedinica lokalne samouprave te
predstavnicima dvaju programskih pravaca projekta Rijeka 2020 – Europska
prijestolnica kulture – 27 susjedstva i Lungomare. Predsjednica je prošle godine
osnovala radnu skupinu za brendiranje Hrvatske, a na sastanku će između ostalog
govoriti o planiranom projektu nacionalnog brendiranja.

Gostovanja marketinških stručnjaka i dizajnera

Kroz više od petnaest predavanja, četiri radionice i četiri
panel rasprave polaznicima će se predstaviti pozitivni domaći i međunarodni
primjeri dobre prakse, kojima će djelatnicima u kulturi i onima koji će to tek
postati nastojati otvoriti prostor za promišljanje o prepoznatljivosti njihovog
kulturnog proizvoda. Na taj način stvara se prilika za osnaživanje suradnje
kulturnog sektora sa stručnjacima iz područja marketinga, dizajna, vizualnih
umjetnosti, kreativnih industrija, ali i turističkih zajednica, jedinica
lokalne i regionalne samouprave.

Poznati marketinški stručnjak Erik Kessels (Nizozemska),
kreativni direktor agencije KesselsKramer koja je radila na brendiranju brojnih
muzeja, kulturnih događanja, gradova i pokrajina, po prvi puta gostuje u
Hrvatskoj, a na konferenciji Brendiranje kulture održat će predavanje koje nosi
naziv njegove knjige “Failed it, so what?!”, Miguel Rivas (Španjolska),
stručnjak iz TASO grupacije koji je sudjelovao u brendiranju više od 20 gradova
diljem svijeta, održat će predavanje i radionicu o brendiranju gradova kroz
kulturu, a Ivan Petrović (Srbija) iz Exit fundacije govorit će o brendiranju
Novog Sada kroz kulturu. Na konferenciji će gostovati i Kai Amberla (Finska),
direktor organizacije Finland Festivals, koji će održati predavanje o uspješnim
i neuspješnim primjerima brendiranja kulture te uzletu kulturnog turizma u
Finskoj. Iz Nizozemske nam dolazi živopisni bračni par svjetskih putnika Bart i
Sanne Van Pool (Nizozemska)
koji stoje iza uspješnog turističkog projekta
Spotted by Locals, a u Rijeci će održati predavanje Storytelling kao ključ
uspješnog brendiranja. Jake nacionalne govornike i paneliste čine dizajnerski
dvojac Šesnić&Turković, Boris Ljubičić, tvorac vizualnih identiteta brojnih
brendova uključujući hrvatske kockice, Ana Šilović, Daniela Angelina Jelinčić i
mnogi drugi.

Zanimljivost konferencije su i sveukupno četiri radionice
koje će polaznici moći pohađati, a kojima će moći dodatno usavršiti znanja i
vještine. Radionicu o brendiranju gradova održat će Miguel Rivas dok će kroz
radionicu pod imenom Brendaonica polaznici naučiti kako pozicionirati svoj
kulturni proizvod ili iskustvo autentičnom pričom kroz originalni sadržaj.
Drugog dana konferencije, polaznici će moći izabrati između radionice In Brand
we trust te radionice pod nazivom Quick and dirty Design Thinking workshop.

Popratni program konferencije je prateća izložba plakata s
logotipima prepoznatljivih hrvatskih kulturnih proizvoda
(muzeja, festivala,
događanja i institucija), koja će u prostoru riječkog RiHuba (Ul. Ivana Grohovca
1/a) otvoriti 28. veljače u 19 sati.

Konferencija će se održati na Sveučilišnom kampusu te u
Art-kinu.

Na mrežnim stranicama društva Rijeka 2020 nalazi se detaljan
opis programa
te popis predavača.