U Muzeju moderne i suvremene umjetnosti u ponedjeljak, 20. studenog, predstavljena je knjiga „Tomislav Gotovac: Anticipator kriza – Kuda idemo ne pitajte“. Knjiga je nastala suradnjom kustosa, kritičara, povjesničara umjetnosti, teoretičara i umjetnika, usporedno s istoimenom velikom retrospektivnom izložbom u Muzeju. Fokus joj je na kritičkim, kustoskim i teorijskim razinama prezentiranja i interpretiranja njegovog života i djela.

Knjiga nastoji prikazati
umjetničko djelovanje Tomislava Gotovca kao anticipaciju suvremenih umjetničkih,
kulturalnih i društvenih promjena koje vode od društva stabilnosti 1960-ih
godina do suvremenog društva globalne i europske krize. Time se umjetničko
djelo Tomislava Gotovca pokazuje u historijskoj i anticipatorskoj perspektivi.

Knjigu „Tomislav Gotovac:
Anticipator kriza“ predstavio je urednički tim knjige: Miško Šuvaković,
Darko Šimičić, Ksenija Orelj i Nataša Šuković, autorice i autori tekstova
Suzana Marjanić, Boris Ružić i Diana Nenadić, te Slaven Tolj, ravnatelj MMSU-a
i Emina Višnić, direktorica Rijeka 2020.

U Muzeju moderne i suvremene umjetnosti u ponedjeljak, 20. studenog, predstavljena je knjiga „Tomislav Gotovac: Anticipator kriza – Kuda idemo ne pitajte“. Knjiga je nastala suradnjom kustosa, kritičara, povjesničara umjetnosti, teoretičara i umjetnika, usporedno s istoimenom velikom retrospektivnom izložbom u Muzeju. Fokus joj je na kritičkim, kustoskim i teorijskim razinama prezentiranja i interpretiranja njegovog života i djela.Knjiga “Tomislav
Gotovac: Anticipator kriza”se sastoji od četiri cjeline: Memorija – moć
umjetnika, Film – eksperimentalni i / ili antifilm, Između – taktički
postmediji i Rekonstruirani subjekt – zavjera slike svijeta.  Dvojezična je – na hrvatskom
i engleskom jeziku.

Izdavač knjige je MMSU, a suizdavač agencija Rijeka 2020, koja upravlja projektom Europske prijestolnice kulture u Rijeci.

Na predstavljanju knjige
razgovaralo se o umjetnosti Tomislava Gotovca, o sjećanjima na Gotovca i
njegove svjetove, o prirodi eksperimentalnog filma i antifilma, o
taktičkim postmedijima unutar različitih umjetničkih disciplina kao i o
rekonstruiranju Gotovčevih urotničkih predodžbi svijeta.