Predstavljena nova sezona HNK Ivana pl. Zajca 2018./19. pod motom

„Spajanjem naziva ove predstave s temom različitosti,
krovnom sintagmom projekta Europske prijestolnice kulture, povezujemo tradiciju
i prošlost kazališta s njegovom budućnosti“, rekao je Blažević, dodavši kako je
na istom tragu nastao i novi vizualni identitet kazališta. Taj identitet,
nastao u studiju Sonda, u centar stavlja prepoznatljivo slovo „Z“ i njegove
brojne varijacije, a osmišljen je, prema riječima predstavnika studija Jelene
Fiškuš i Seana Poropata, s ciljevima maksimalne posjećenosti kazališta i
njegovim angažmanom za pozitivne promjene u društvu, kroz spoj tradicije i
suvremenosti.

Intendant riječkog kazališta je naveo da će se u novoj
sezoni nastaviti s dosadašnjim standardnim programom u kojem koprodukcije s
partnerima čine važan i umjetnički i financijski dio te istaknuo izvedbe kao
što su predstava „Michelangelo“, nastala prema drami Miroslava Krleže, koja će u
suradnji s Dubrovačkim ljetnim igrama otvoriti sezonu 21. rujna, balet „Serenada
– allegro“ kojim će se obilježiti stota obljetnica rođenja Leonarda Bernsteina
(izvodi se s Baletom HNK Split i Splitskim ljetom 2018.), opera „Romeo i Julija“
(koprodukcija s Teatrom Alighieri i Fondazione Ravenna Manifestazioni) te
Mozartova opera „Figarov pir“ koja će se izvesti zajedno s gostima iz Piccolo
Festival del Friuli Venezia Giulia i Punto Arte – Amsterdam.

Blažević je ponosno istaknuo i hit mjuzikl „Bulevar sumraka“
Andrewa Lloyda Webbera u kojem će sudjelovati i sučeliti se sve četiri grane
riječkog kazališta, a čija se premijera izvodi u veljači iduće godine. „HNK u
Rijeci uspješno odolijeva kazališnoj preši i okreće se onome što mora biti –
mjestu koje je prvenstveno umjetnički izazovno, a taj izazov uključuje i
politično kazalište. Za takvo kazalište su potrebni veći mišići nego za
prikazivanje komercijalnih i zabavno-popularnih naslova“, zaključio je Marin
Blažević.

Prilikom najave nove sezone, pročelnik Odjela za kulturu Grada
Rijeke Ivan Šarar kazao je kako je upravo riječki HNK dokaz kako u ovom gradu
ne treba nostalgično tražiti različitost u periodu prije 1. svjetskog rata, već
kako ju imamo danas i ovdje, referirajući se na ravnateljski tim kazališta. „HNK
se otvorio i sada zauzima cijeli raspon, te nije pao u zamku začahurivanja u
koju bi moglo pasti jedino profesionalno kazalište u gradu“, rekao je Šarar
iskazujući zadovoljstvo brojnim koprodukcijama, suradnjama i gostovanjima s
međunarodnim kazalištima. Milena Jerneić iz službe za propagandu i marketing kazališta
kazala je kako su pretplate u tijeku te pozvala sve na finale međunarodnog
natjecanja mladih opernih pjevača Zinka Milanov koje će se u Zajcu održati u
srijedu u 20 sati.

Predstavljena nova sezona HNK Ivana pl. Zajca 2018./19. pod motom Program Hrvatske drame, kojeg je predstavila ravnateljica Renata
Carola Gatica, započet će spomenutim „Michelangelom“, a među premijerama nalaze
se još i „ozbiljna i maštovita dječja predstava Regoč“ Ivane Brlić Mažuranić
koja će postaviti pitanje „možemo li biti prijatelji i ako smo različiti“, predstava
„Leica format“, koja će Rijeku vratiti u prvi plan, nastala adaptacijom romana
nedavno preminule Daše Drndić, „Bulevar sumraka“ i „Kazališna čarolija“ za
najmlađu publiku. Reprizirat će se „Predsjednice“, „Down, by law“, „Naš odgoj“,
„Voda“, „Woyzeck“, „Mizantrop“, „Zajc stand up“ i „Kurva“.

Talijanska drama pod ravnateljstvom Giulija Settima započet
će u listopadu dječjom predstavom „Felici e contente“, a nastavit će se premijernom
predstavom „Buca di sabbia“. Od premijera tu su još i „I due ribaltoni, Trieste
1918 e Fiume 1919.“ koja uključuje i tršćanski i fiumanski dijalekt, „Gli
imbianchini non hanno ricordi“ Daria Foa, uz režiju Maria Kovača u kojoj
sudjeluje Elvia Nacinovich te koprodukciju s Confraternita del Chianti iz
Milana „Effetto farfalla“ Marca Di Stefana. Predstave „Anche le pulci hanno la
tosse“, „Mini e maxi“ i „Miscellanea“ ići će u reprizi.

Petar Kovačić, ravnatelj Opere, najavio je dolazak dirigenta
Yordana Kamdzhalova koji će ciklus simfonijskih koncerata otvoriti svojim
inauguracijskim koncertom „Sedme simfonije“ Antona Brucknera. Kamdzhalov će
izvesti i Verdijev „Requiem“, novogodišnji koncert „Putujemo Europom“ te u
finalu koncertne sezone izvesti Petu simfoniju Petra Iljiča Čajkovskog. Kovačić
je kazao kako će i ostali koncerti biti na visokoj razini, spominjući Villea
Matvejeffa (izvedbe Brahmsa, Bernsteina i Bartoka te vlastiti „Ad astra“), a tu
su još i koncerti pod ravnanjem Tae Jung Leeja te Philippa von Steinaeckera. U
koncertnom programu nalazi se još i šest komornih koncerata.

Što se tiče opere, Kovačić je izdvojio premijeru „Nikole
Šubića Zrinskog“, najpoznatije opere Ivana Zajca koja će dobiti novo, suvremeno
uprizorenje pod redateljstvom Dore Ruždjak Podolski te dirigiranjem Villea
Matvejeffa. Uz „Romea i Juliju“ te „Figarov pir“, operni ciklus sadrži i
glazbenu tragediju u jednom činu – „Elektru“ Richarda Straussa koja će okupiti
oko stotinu članova orkestra, pri čemu će riječkoj Operi pripomoći Slovenska
filharmonija i Cankarjev dom u Ljubljani. U novoj će se sezoni ponovo izvesti i
„Falstaff“ i „Macbeth“ Giuseppea Verdija, „Didona i Eneja“ Henryja Purcella i
„Norma“ Vincenza Bellinija.

Što se tiče baleta, uz navedeni „Serenada – allegro“,
premijeru će doživjeti „4 bolera“ (Chopin, Saint-Saëns, Ravel, Laboš), „Heroj
je umoran“ (u koprodukciji s Muzičkim biennaleom Zagreb) te neoklasični baleti
„Pulcinella i Apolon“. Tri naslova iz prošle sezone koje će riječka publika
moći ponovo vidjet su „Rossini cards“, „Macbeth“ i „Veseli Božić nestašne
djece“.

Također, prilikom najave nove sezone izdvojeno je kako
Riječko kazalište mladih „Kamov“, nakon što je u protekloj sezoni imalo 30
sudionika, od ove sezone otvara i plesni program u novom prostoru u Delti 5,
čime se očekuje višestruko povećanje broja na stotinjak mladih polaznika.