U pratnji premijera bili su ministar gospodarstva, poduzetništva i obrta Darko Horvat, ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković te ministar turizma Gari Cappelli, kao i primorsko-goranski župan Zlatko Komadina i zamjenik riječkog gradonačelnika Marko Filipović.
Vlada je jučer donijela odluku o izdavanju državnog jamstva za kreditno zaduženje brodogradilišta 3. maj kod HBOR-a ili poslovnih banaka kako bi se osigurala sredstva za završetak gradnje broda 733, odnosno broda za prijevoz rasutog tereta za kanadskog naručitelja Algoma Central Corporation.
Stabilizacijski proces
„Danas smo ponovno u 3. maju, nakon što je Vlada nastavila donositi odluke koje znače ne samo kratkoročni, nego srednjoročni stabilizacijski proces za riječko brodogradilište. Dali smo jamstvo za izgradnju broda kanadskog naručitelja, rok za dovršenja je kraj kolovoza 2020. godine, jamstvo iznosi 26 milijuna eura, a cijena koja je ugovorena je 36,5 milijuna eura. To govorim zato što je smisao cijele naše aktivnosti na temelju razgovora i povjerenja koje je uspostavljeno između Vlade i vodstva 3. maja, osobito direktora Edija Kučana, da država nema nikakvih daljnjih gubitaka, a da istovremeno omogućimo daljnje funkcioniranje brodogradilišta, nalaženje strateškog partnera i dugoročnu održivost 3. maja koji ne samo gospodarski, ekonomski, nego i identitetski važan za Rijeku“, kazao je premijer Andrej Plenković.
Dodao je kako će Vlada u narednim mjesecima istu logiku nastojati primijeniti na pulski Uljanik, potvrđujući kako postoji dobra volja da pronalazak održivih rješenja.
Direktor brodogradilišta 3. maj Edi Kučan zahvalilo se premijeru Plenkoviću i Vladi na iskazanoj podršci.
„Premijer i Vlada su prema podacima koje smo podastrli uočila da ovo brodogradilište u budućem periodu može izgraditi brodove koji su nažalost ostali u brodogradilištu i nakon toga sa strateškim partnerom na postojećem lokalitetu otvoriti novu povijest 3. maja“, kazao je Kučan, naglasivši kako među radnicima vlada veliko zadovoljstvo te volja i želja da pokažu kako mogu i znaju graditi brodove.
Govoreći o planu za završetak još dva broda, Kučan je kazao je da bi tanker za prijevoz nafte, naftnih prerađevina i kemikalija (723) trebao doći uskoro iz Pule te su u završnoj fazi razgovori s kupcima, dok se, naglasio je, rješava i pitanje završetka broda za prijevoz automobila (514), koji je u stečajnoj masi Uljanika.
Jučerašnja odluka o izdavanju državnog jamstva za novogradnju 733 uslijedila je nakon što je krajem kolovoza Vlada dala uvjetno državno jamstvo za kreditno zaduženje 3. maju, kako bi se stvorili preduvjeti za pokretanje proizvodnje, završetak započetih novogradnji i umanjenja postojećih gubitaka za državni proračun, na temelju čega je HBOR početkom rujna osigurao 150 milijuna kuna kredita potrebnih za likvidnost 3. maja.
Temelj za davanje jamstva i izdavanje kredita bio je pristanak velike većine vjerovnika 3. maja, među kojima i Grad Rijeka, na sporazum i odgodu dospijeća većeg dijela tražbina, na način da će vjerovnici u trenutku kad 3. maj dobije sredstva iz kredita naplatiti 15% glavnice duga, a isplata preostalih 85% potraživanja odgađa se na razdoblje od dvije godine.
Uoči sastanka s vodstvom 3. maja, Plenković se susreo i s radnicima brodogradilišta, kojima je također kazao da je temelj najnovijeg danog jamstva bilo upravo povjerenje.
Premijer Plenković je u sklopu boravka u Rijeci, osim posjeta 3. maj, otvorio radove na početku nove bolnice za majku i dijete riječkog KBC-a te se susreo s riječkim nadbiskupom msgr. Ivanom Devčićem.
Podijeli na društvenim mrežama