Održan je sastanak predstavnika brodogradilišta 3. maj, na čelu s direktorom Edijem Kučanom te premijera Andreja Plenkovića, ministra gospodarstva, poduzetništva i obrta Darka Horvata, ministra pravosuđa Dražena Bošnjakovića i ministra mora, prometa i infrastrukture Olega Butkovića.

Sastanak se zbio nakon što je na prošlotjednoj sjednici
Vlade RH donesen zaključak o spremnosti o uključivanju u proces izdavanja
državnih jamstava za deblokadu računa, pripremu i pokretanje proizvodnje te
dovršetak započetih gradnji u riječkom brodogradilištu.

Nakon gotovo dvosatnog susreta, prilikom izjava za medije,
direktor 3. maja Edi Kučan kazao je kako je premijeru prezentirano ne samo
sadašnje stanje brodogradilišta te predloženi modeli dovršetka započetih brodova,
već i njegova povijest od osnutka 1905. godine te pozicija i značaj u svjetskoj
brodogradnji.

Dovršetak tri broda

„Trenutno smo se fokusirali na dovršetak tri broda – broda
za rasuti teret za kanadske naručitelje, jednog kemijskog tankera te broda za
prijevoz kamiona i automobila koji spada u stečajnu masu Uljanika“, rekao je
Kučan, nadodavši kako će se posljednji brod užurbano završiti s obzirom na to da 3.
maj ima potreban materijal. „Za kanadski brod planiramo do kraja mjeseca
riješiti ugovor, a za dolazak materijala nam treba oko mjesec i pol dana“,
kazao je Kučan, istaknuvši kako financiranje za ovaj brod treba krenuti
početkom rujna, budući da se ne smije dozvoliti skupo kašnjenje isporuke. Na
novinarsko pitanje o dopremi tankera koji se trenutno nalazi u Puli, Kučan je
rekao kako se ne boji za potencijalne probleme, no kako treba napraviti plan
aktivnosti te riješiti dugovanja prema Jadranskom pomorskom servisu koji će
brod dopremiti u 3. maj.

Poslije sastanka, predsjednik Vlade RH Andrej Plenković
kazao je kako su riječi direktora Kučana bile ohrabrujuće te kako je stupanj
motiviranosti uprave i radnika 3. maja za dovršenjem narudžbi koje se nalaze u
brodogradilištu visok. „Cilj našeg angažmana je da prije svega riješimo ono što
je nužno, pa da potom, kroz otprilike dvije godine koliko bi trebalo trajati
dovršavanje ovih brodova, omogućimo opstanak brodogradnje u 3. maju uz
pronalazak strateškog partnera“, rekao je Plenković.

Na pitanje o odvajanju 3. maja od Uljanik grupe, premijer je
naglasio kako je to „i pravno, i financijsko, i ekonomsko i stručno pitanje“.
„Vlada je uključila Ministarstvo gospodarstva, Ministarstvo financija,
Ministarstvo pravosuđa te Hrvatsku brodogradnju – Jadranbrod d.d., a svaka od
ovih institucija ima svoju zadaću u pronalasku čvrstog okvira s kojim je u
punoj mjeri moguće provesti zaključak kojeg smo donijeli prošlog tjedna“,
izjavio je premijer Plenković, dodavši kako cjeloviti plan spašavanja 3. maja
podrazumijeva i isplatu svih neisplaćenih plaća radnicima, no odgodio je odgovor o
iznosima državnih jamstava i financijskoj konstrukciji dovršetka brodova za
nadolazeću sjednicu Vlade.

Kako je kazano prilikom izjava za medije, u 3. maju je
trenutno zaposleno 740 ljudi, od čega je posao više od 50% radnika vezan za
proizvodnju, dok još 30% radi na pomoćnim proizvodnim poslovima, uz 35 radnika
3. maja koji intenzivno rade u brodogradilištu Viktor Lenac. Također, navedeno
je kako će dio dovršetka brodova obaviti i radnici Uljanika te kooperanti, a
najavljen je i sutrašnji sastanak 3. maja s tvrtkom IT Acqua, koja radi za
talijanski Fincantieri.

Sastanku su nazočili i zamjenik gradonačelnika Rijeke Marko
Filipović i župan primorsko-goranski Zlatko Komadina koji su kazali kako Grad i
Županije stoje iza 3. maja i kao cilj imaju nastavak gradnje brodova u Rijeci.