Potrošačka košarica

Početkom ove godine građani su u
drugim/susjednim zemljama najviše kupovali odjeću i obuću (65 posto),
bezalkoholna pića, meso i mesne prerađevine (oko 42 posto), mliječne
proizvode, sredstva za pranje/čišćenje u kućanstvu (oko 39 posto),
proizvode za osobnu higijenu, kavu, cigarete (oko 32 posto) te alkohol
(25 posto).

U sjevernoj Hrvatskoj 19 posto kućanstava bilo je u
kupnji izvan granica zemlje te 18 posto njih iz Slavonije. Najmanje u
kupnju u susjedne zemlje idu kućanstva iz Like, Korduna i Banije, njih 7
posto, te iz Dalmacije 8 posto, a iz Zagreba s okolicom 9 posto.

Kućanstva
s niskim primanjima očito ne mogu iskoristiti prednost blizine
granice, a ona s višim ukupnim prosječnim primanjima to bolje
iskorištavaju, navode iz GfK. Najviše u inozemstvo idu kućanstva s
prosječnim mjesečnim primanjima većim od 11.000 kuna, njih 29 posto.

Istodobno samo 1 posto kućanstava s primanjima do 1800 kuna ide u kupnju
izvan zemlje, te njih 11 posto s primanjima od 1801 do 3500 kuna.

Izvor: Radio Rijeka

Oznake