Petar Škarpa

Direktor
Turističke zajednice grada Rijeke Petar Škarpa smatra da nije dobro da
se političari poput Ivaniša bave stvarima koje ne razumiju i iznose samo
dio problema izostavljajući njegovu bit, a odgovornim za (ne)dovođenje
cruisera u Rijeku smatra Lučku upravu i njenog ravnatelja Bojana Hlaču.
Sve lučke uprave u Hrvatskoj bave se organizacijom dovođenja cruisera,
jedino u Rijeci Bojan Hlača misli da to nije posao Lučke uprave
. Lučka
uprava u Splitu je upravo objavila natječaj za djelatnost „Izletnički
program“, radi povećanog prometa brodova na kružnim putovanjima. U
Dubrovniku se Lučka uprava i Županijska uprava natječu tko će dovesti
više cruisera u luku Gruž ili na sidrište ispred grada, a Lučka uprava u
Zadru bila je investitor dviju svjetskih atrakcija, „Morskih orgulja“ i
„Pozdrava suncu“, dok riječka Lučka uklanja dizalice s lukobrana,
stavlja žicu oko Lansirne rampe u Torpedu, koje je ujedno i vlasnik i
koje bi mogle biti jedna od riječkih atrakcija i tvrdi da to nije njihov
posao, već da bi se time trebao baviti netko drugi”naglasio je Škarpa.

“Stalno
se plasira informacija da je dovođenje cruisera odgovornost nekog
drugog, a ne Lučke uprave”, kazao je Škarpa. Škarpa je postavio pitanje i
zašto nije realizirana marina u Porto Barošu koja bi doprinijela
razvoju luke i u koju je je još prije 11 godina htio ulagati Goran
Štrok, a za koju su Hlača i tadašnji državni tajnik za pomorstvo Bačić
još 2008.g. izjavili da imaju 20-tak ozbiljnih ponuda. “Ta marina neće
biti nikad izgrađena dok je ravnatelj Lučke uprave Bojan Hlača, odnosno
osoba koja ne voli ovaj grad i čija se Lučka uprava ponaša kao da ne
živi s ovim gradom. Umjesto da bude pokrovitelj manifestacija koje se
održavaju i gradu, on se s njihovim organizatorima manifestacije poput
Fiumanke sudi ili naplaćuje korištenje „zraka“ kao što je to tražio za
38. Europski Rally, a takvih bi primjera mogao nabrojati još
tridesetak”, rekao je Škarpa.

“Kada smo radili brošuru o Rijeci
kao novoj destinaciji i novoj startnoj točki za cruisere, Lučka uprava
je izjavila da za to nema novaca. Brošuru su potom napravile turističke
zajednice, jer Hlača financijski u tome nije želio sudjelovati, ali je
zato napisao uvodnik”, rekao je Škarpa.

Što se tiče čelnika
PGS-a Nikole Ivaniša koji je prozvao Turističku zajednicu za stagnaciju
te naveo usporedbu sa Zadrom koji se u vrlo kratkom roku uspio
brendirati i nametnuti na turističkom tržištu, dok Rijeka u 15 godina
“nije brendirala ništa ni industrijsku baštinu, ni Trsat kao svetište”. 
Škarpa je rekao da broj noćenja u Rijeci od 1999. povećan za 190%, broj
stranih dolazaka za 395%, a u prvih 4 mjeseca ove godine za 14% veći
nego lani. Trsatsko svetište godišnje posjeti oko 600 autobusa, a
njihovi su programi takvi da je pričati o nebrandiranju Trsata promašena
stvar. Što se tiče posjeta gradu, danas imamo problema s autobusima jer
na Delti ne mogu više parkirati, već sada parkiraju u Industrijskoj
ulici.

Škarpa je za kraj rekao da bi bilo bolje da se čelni
čovjek PGS-a ostavi politike i uhvati posla jer političari poput
Ivaniša, pričaju o stvarima koje ne razumiju i iznose samo dio istine, a
ne idu u bit problema niti ih to interesira. Za Bojana Hlaču je ponovio
da je osoba koja ne voli ovaj grad i ne zna raditi svoj posao, a za
neuspjeh mu je uvijek kriv netko drugi.

Izvor: Grad Rijeka