Ulica Vladivoja i Milivoja Lenca te Primorska ulica povezane su kružnim tokom (koji se nalazi u neposrednoj blizini Baptističke crkve). Prije ulaska u kružni tok iz Primorske ulice (iz smjera Grbci) nedavno je ponovno postavljen asfaltni uspornik prometa, na mjestu gdje se nalazio i prije kopanja kolnika na ovoj lokaciji, i tu nema zamjerki. Međutim, po toj istoj logici, asfaltni uspornik prometa trebao je biti postavljen i prije ulaska u kružni tok iz ulice Vladivoja i Milivoja Lenca. Vozila iz te ulice često ulaze u kružni tok velikom brzinom, što umanjuje sigurnost prometa a i onemogućava ravnomjernu propusnost iz smjera Grbci. Na to je već upozoravano u travnju 2023. u obliku prijedloga za Male komunalne akcije. Tom je prilikom apelirano i da se preispita opravdanost uspornika prometa koji je u Primorskoj ulici bio smješten nakon izlaska iz kružnog toka u smjeru Grbci, nakon pješačkog prijelaza i na blagom usponu. Logičan i praktičan zaključak je da je uspornik na toj poziciji suvišan, ali je unatoč tomu ponovno postavljen – umjesto da novac bude potrošen na nešto što je nužno, potrošen je na nešto što nema svrhe ni logike!
Poštovani,
u Rijeka plusu d.o.o. navode kako je pozicija postavljanja novih usporivača prometa tipa „jastuk“ ostala ista, kakva je bila i prije. Odabrana pozicija je u skladu s pravilima struke. Iako se usporivač prometa nalazi tek iza pješačkog prijelaza ipak utječe na vozača da smanji brzinu prometovanja. Također, razlog postavljanja usporivača na Vama spornoj poziciji je činjenica da su nesavjesni vozači u stanju prijeći na suprotnu stranu kolnika kako bi izbjegli usporivač u svojoj traci, bez obzira na cestovni otok i smjer prometovanja. Postava usporivača prometa prije kružnog toka nije opravdana, s obzirom da samim ulaskom u kružni tok vozila moraju usporiti.
S poštovanjem, Gradska uprava.
Hvala na iznimno brzoj povratnoj informaciji!
Moguće da u tom brzom odgovoru u Rijeka plus d.o.o.-u nisu uspjeli sve dobro elaborirati, jer je kontradiktorno sljedeće: “Postava usporivača prometa prije kružnog toka nije opravdana, s obzirom da samim ulaskom u kružni tok vozila moraju usporiti.”. U prilog kontradiktornosti te tvrdnje mogu navesti najmanje dvije okolnosti:
1. Vozila koja u kružni tok ulaze iz ulice Vladivoja i Milivoja Lenca NE USPORAVAJU , štoviše, kao što je već istaknuto u upitu “vozila iz te ulice često ulaze u kružni tok velikom brzinom, što umanjuje sigurnost prometa a i onemogućava ravnomjernu propusnost iz smjera Grbci.”
2. Ako je po pravilima struke usporivač prometa postavljen prije ulaska u kružni tok iz Primorske ulice iz smjera Grbci – zašto onda to pravilo struke nije primjenjivo na postavljanje usporivača prometa prije ulaska u kružni tok iz Ulice Vladivoja i Milivoja Lenca?!
Molim o tome dodatno očitovanje i unaprijed zahvaljujem!
Poštovani,
usporivači prometa u obje ulice postavljeni su na lokacijama na kojima za to postoje tehnički uvjeti i na lokacijama na kojima su, s prometnog aspekta, najviše učinkoviti. U Primorskoj ulici postavljeni su neposredno ispred pješačkog prijelaza, u smjeru kretanja sjever – jug , kako bi smirili vozila koja dolaze po Primorskoj ulici iz tog smjera vožnje. Ta je prometnica na tom dijelu široka, ravna, sa uzdužnim nagibom, pa samim time pogodna za razvijanje većih brzina. U Ulici Vladivoja i Milivoja Lenca usporivači prometa postavljeni su također neposredno ispred pješačkog prijelaza i raskrižja, gdje je uključivanje sa zapadnog privoza dosta opasno zbog nepreglednosti koju uzrokuje zid stambene građevine na toj lokaciji i kako bi smirili promet iz smjera kretanja sjever – jug. Usporivači se postavljaju u paru kako nesavjesni vozači ne bi obilazili postavljeni usporivač u jednom prometnom traku i prelazili u suprotni smjer vožnje. U Rijeka plusu navode kako je vrlo mala vjerojatnost da vozač nakon prelaska preko postavljenih usporivača prometa može razviti veću brzinu do prilaza rotoru koji se nalazi u njihovoj neposrednoj blizini.
S poštovanjem, Gradska uprava.