Poštovani
tužibaba na instruktore auto škola koji na gradske prometnice izlaze sa potpuno nespremnim kandidatima, koji onda kreću sa Srdoča prema gradu brzinom od 20-25 km/h, a onda kod svakog raskršća, u zavojima ili kod mimoilaženja sa drugim vozilom još malo uspore. Iza njih se tako napravi poduža kolona nervoznih vozača. Da li postoji neki normativ kada mogu kandidat za vozače izaći na prometnice i kojom minimalnom brzinom se moraju kretati.

Ivo / 27.03.2012.

Evo sto kaze MUP:

“Sukladno članku 51. Zakona o sigurnosti prometa na cestama (NN br. 67/08, 48/10 – Odluka UsRH i 74/11) , vozač ne smije bez opravdanih razloga voziti tako sporo da bitno usporava prometni tok ili ugrožava druge sudionike u prometu, a kada je brzina kretanja manja od polovice najveće dozvoljene brzine na cesti ili dijelu ceste, vozač takvog vozila mora uključiti sve pokazivače smjera, osim ako koristi žuto rotacijsko svjetlo. Ako vozač ne postupi u skladu s citiranom odredbom Zakona o sigurnosti prometa na cestama, kaznit će se novčanom kaznom u iznosu od 300,00 kuna.

Brzina kretanja vozila na cesti uz normalne prometne uvjete ne smije se ograničiti ispod 40 km/h.”

Cini mi se da Auto skole spadaju u onaj “bez opravdanih razloga” dio.

YWO trebali bi imati više razumijevanja prema budućim vozačima. Oni nisu problem na cestama i valjda instruktor najbolje zna kad je neki kandidat spreman za gradsku vožnju.
Pozdrav!

Mislim da bi učitelji u auto školama trebali znati kad može učenik izaći u promet i birati najprije manje prometne pravce, a ne odmah na najprometniju ulicu Srdoči centar grada

…baš me zanima kako ste Vi učili vozit’? Evo, ja se recimo sijećam da sam na poligonu proveo čitavih 45 minuta i odmah na cestu…na Trsatu. I vjerojatno su svi mislili kako sam spor a meni se činilo da jurim k’o Niki Lauda.
Ispričavam se, ali bolje da voze polako nego da luduju jer bih i o tome imao ja nešto ispričati

slazem se s “sikters”-om, ostali vozaci bi se trebali prilagoditi njima, drzat dovoljan (poveci) razmak. I tako im je dovoljno stresno bit u prometu.
A ne sjest na trubu ako ne krenu na zelenu istu sekundu, ili ih ic preticat preko pune crte, trubit jer su stali na STOP znak i sl.

sikters i AnArChY, niste razumjeli problem. Ovo je tužibaba na instruktore u auto školama, a ne na vozače početnike. Slažem se da ih treba potpomagati i ne ometati, čega nažalost ima i to im ne omogućava brže učenje. Radi se o tome da ih instruktori prerano izvode na najprometniju ulicu, Srdoči centar grada. Trebali bi ih učiti u manje prometnim ulicama (npr. stara cesta za Rupu i sl.), dok se ne oslobode, a onda pred kraj škole odvesti u gužvu.

@YWO – ne vidim svrhu voznje po praznoj cesti. Treba se odmah naucit na guzve, nervozne vozace, motoriste i bicikliste koji dolaze sa svih strana i pjesake koji prelaze gdje zele. Voznja po praznim cestama nema nikakvog smisla. Svi smo jednom bili u njihovoj kozi i toga se moramo sjetiti svaki put kad ih vidimo na cesti.

“Treba se odmah naucit na guzve, nervozne vozace, motoriste i bicikliste koji dolaze sa svih strana i pjesake koji prelaze gdje zele”

Da je tako, ne bi postojao poligon.

Tražiti od kandidata da odjednom budu spremni za sve što ih čeka u “tipičnoj gradskoj vožnji” je ipak podosta nerealno.

Treba biti tolerantan prema pocetnicima, al di je instruktoru pamet kad izvede za prvi put nekoga na Zametsku u smjeru prema gradu i to 15 do 8 ujutro kad svi pokusavaju doci na posao i svima se zuri 🙁 Autoskola je vozila citavih 10km/h, stvorila se uzasna kolona i rezultat je bio taj da su zivcani vozaci krenuli pretjecati cijelu kolonu na potezu izmedju Kokola i Kauflanda (puna crta, zavoj itd). Moram priznat da mi nije bilo svejedno,a mogu mislit kako je bio tek prestrasen pocetnik u autoskoli.

Tako da…. i ja se slazem da bi ponekad instruktori mogli malo bolje procjeniti situaciju i prilagoditi se uvjetima na cesti.

Dakle, rjesenje je – ne voziti po gradi izmedju 7 – 9h i 15 -17h, izbjegavati vecernje voznje, voznje po kisi, te po mogucnosti da voze samo po poligonima i Petrolejskoj….
I onda se cudimo zasto kad padne kisa ili snijeg u Rijeci vise nitko nezna voziti…

Poštovani,

zatražili smo očitovanje Policijske uprave primorsko-goranske iz kojeg saznajemo:
Osposobljavanje kandidata za vozače djelatnost je od općeg interesa koja se provodi prema posebnom programu. Program je u skladu s odredbama članka 200. do 214. Zakona o sigurnosti prometa na cestama (NN 67/08 i 74/11 ) i Pravilnika o osposobljavanju kandidata za vozače (NN 13/09) te obuhvaća nekoliko nastavnih predmeta. Slijedom navedenog, osposobljavanja kandidata za vozače „B“ kategorije između ostalih obuhvaća i nastavni predmet Upravljanje vozilom koji uz osposobljavanje na prometnom vježbalištu sadrži i osposobljavanje na javnoj cesti. Sveukupno trajanje ovog nastavnog predmeta je najmanje 35 sati.

Ujedno, napominjemo da su poslovi stručnog nadzora nad radom autoškola u nadležnosti ovlaštene stručne organizacije, odnosno Hrvatskog autokluba.

Uz ovaj odgovor ističemo da sve upute i propise o osposobljavanju vozača možete naći na ovim stranicama: http://www.hak.hr/postani-vozac .

Također Vas možemo uputitii da se s ovim pitanjem eventualno obratite Hrvatskom autoklubu čije kontakte donosimo u nastavku: http://www.hak.hr/kontakt

S poštovanjem,
Gradska uprava

Pozdrav Policijskoj upravi primorsko-goranskoj koja nije odgovorila na pitanje kojom se minimalnom brzinom moraju kretati vozila auto skole.

kandidat, koliko god da je na poligonu, 2,5,10 sati…onaj tren kad izađe na cestu, “ukakat” će se od straha tako da nema smisla o tome raspravljat’ već samo smirit nervozu i krenut’ na posao 5 minuta ranije jer, rekao bi’ da je to najveći i najčešći problem. Žurba! Pa onda su i autoškole krive.
Da me netko krivo ne shvati, imam sve kategorije, vozim autobus i znam “bolje” nego većina vozača osobnih vozila šta se događa u prometu iz prostog razloga jer sam na tim mjestima po 5-6 puta.
Mislim da brzina za autoškole nije određena minimalnom vrijednošću. I dobro da je tako

Odgovorite